تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797184308




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زهاب، نیشكر را به دادگاه می‌كشاند


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: زهاب، نیشكر را به دادگاه می‌كشاند


نماینده خرمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: درخواست برخورد قضایی با صنایع نیشكر میرزا كوچك خان و امیركبیر به دلیل به خطر انداختن منافع ملی، به دادستان خرمشهر تحویل شده و از وی خواسته‌ایم كه نیشكر را پای میز محاكمه بكشاند.


به گزارش همشهری؛ «عبدالله سامری» در جلسه اقتصادی و سرمایه‌گذاری خرمشهر خبر از برخورد قضایی با صنایع نیشكر به خاطر تجمع زهاب‌های نیشكر در زمین‌های شمالی این شهر داد.


طرح سؤال از 3 وزیر
سامری پس از آن، در نشست خبری با اصحاب رسانه بار دیگر به این موضوع اشاره كرد و گفت: زهاب‌های نیشكر را می‌شود به تالاب ناصری هدایت و با سیفونی به دریا منتقل کرد اما این كار به خاطر منفعت عده‌ای در طول این مدت مورد غفلت واقع شده است.


نماینده  خرمشهر به تشریح روند پیگیری موضوع پرداخت و اظهار كرد: از وزیر كشاورزی و وزیر صنایع در این مورد طرح سؤال شد و آخرین طرح سؤال از وزیر اقتصاد خواهد بود اما دریغ از گوش شنوا. به‌ناچار به مقام معظم رهبری نامه نوشتیم، چراكه فصل الخطاب كلام رهبری است.


وی همچنین به درخواست برخورد قضایی در این خصوص اشاره كرد و افزود: از دادستان خواهش كرده ایم حق مردم خرمشهر را از این شركت‌ها بگیرد.


سامری اضافه كرد: بانك ملی، بانك رفاه، وزارت كشاورزی منتفع می‌شوند و خطرش برای خرمشهر است. حالا منتظر دستور رهبری و اقدام دادستان كه مدعی عام است هستیم.


۴۰ هزار هكتار زمین زیر آب است
نماینده  خرمشهر در مجلس، به خطرهای جمع شدن زهاب‌های نیشكر در زمین‌های خرمشهر اشاره كرد و گفت: ۴۰ هزار هكتار زمین زیر آب است و اگر سد مانع بشكند، بخشی از خرمشهر و شلمچه زیر آب می‌رود.


وی افزود: همچنین زمین‌های كشاورزی غرب كارون به خاطر بالا آمدن سطح آب زیرزمینی نفس‌های آخرشان را می‌كشند و با این حال مسئولان بی تفاوتند.


سامری در ادامه اظهار كرد: صنایع نیشكر مقصر و مشكل را حوضچه‌های پرورش ماهی عنوان كرده كه با تحقیق متوجه شدیم حقیقت خلاف این است.


این نماینده ادامه داد: این مشكل به خاطر سهل‌انگاری در دولت كارگزاران بوده كه نماینده وقت هم منتفع شده است و حالا این مشكل به‌قدری حاد شده كه ترس داریم شوره‌زارهای باقی‌مانده پس از رفع مشكل زهاب‌ها، مشكلی به مشكلات شهروندان خرمشهری بیفزاید.


عملكرد ضعیف محیط‌زیست
نماینده  خرمشهر در مجلس برشماری خطرات زیست‌محیطی بر اثر تخلیه زهاب‌های نیشكر همچون نابودی محیط‌زیست، بیكاری صیادان و دیگر مطالب مطرح‌شده را توجیهی برای این اقدام دانست.


وی اظهار كرد: بیان دلایل زیست‌محیطی توجیه است و به‌طوركلی محیط‌زیست بسیار ضعیف عمل می‌كند و واقعیت‌ها از سوی رئیس سازمان محیط‌زیست هیچ‌گاه مطرح نمی‌شود.


احداث سیفون برای تخلیه آب
تجمع زهاب‌های صنایع نیشكر كه ناشی از فعالیت دو شركت میرزاكوچك خان و امیركبیر است، مساحتی در حدود ۳۶ هزار هكتار از زمین‌های شمالی خرمشهر را در برگرفته است.


اعتراض دولت عراق منجر به احداث سدی برای جلوگیری از پیشروی زهاب‌ها به مرز این كشور شد، سدی كه از نظر متخصصان مقاومت كافی برای تحمل این حجم از آب را ندارد.


احداث سیفونی برای تخلیه آب از جمله وظایف تعریف‌شده برای وزارت نفت بود كه طبق گفته سامری نماینده خرمشهر، زنگنه وزیر فعلی نفت كشور زیر بار احداث آن نمی‌رود و دیگر نهادهای منتفع از این صنعت باید این مشكل را رفع كنند.


تاریخ انتشار: ۰۰:۱۶ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - 23 January 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن