تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ثروت فراوان، دشمن مؤمنان و پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797579986




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس جمهور برای شهید اعلام کردن آتش نشان ها وارد عمل شود


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: در روزهای گذشته، صحبت هایی درباره «شهید بودن یا نبودن» آتش‌نشانان زیر آوار مانده ساختمان پلاسکو به میان آمد که البته واکنش‌های مختلفی در پی داشت. برخی مسئولان بر این باورند که این افراد جان خود برای برای نجات جان دیگران از دست داده اند و باید شهید به شمار آیند و از سوی دیگر، رئیس سازمان بنیاد شهید معتقد است، تنها کسانی که در راه حفظ وطن جان خود را از دست می دهند، شهید به حساب می آیند.

به گزارش «تابناک» در روزهای گذشته، معاون تعاون‌ و ‌امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در اظهاراتی راجع به این مورد بیان داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ارائه خدمت و شهید نامیدن آتش نشانانی که در حادثه پلاسکو جان باختند، هیچ تعهدی ندارد، بلکه خود شهرداری موظف به ارائه خدمات به خانواده‌های این افراد است.

بنا بر قانون کسانی که در مناطق جنگی یا آثار به جای مانده از جنگ و در درگیری با اشرار آسیب ‌ببینند، جانباز، ایثارگر و شهید محسوب می‌شوند؛ البته موارد استثنایی چون حادثه منا هم هست که با گردش کاری که از سوی مقام معظم رهبری انجام شد، این افراد نیز شهید به شمار آمده و تحت نظر بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار می گیرند.

با این حال، بیشتر مردم بر این باورند، هر که در راه وطن و مردم ایثارگری می‌کند، باید شهید تلقی شود؛ بنابراین آتش‌نشانان که خود را به آتش زده و جانبازی کردند، باید شهید به شمار آیند؛ هرچند این نظر مردمی منطقی به نظر می رسد، ولی مجوز قانونی در این زمینه صادر نشده و قانونگذاری هم نمی‌تواند طرحی در این باره ارائه کند؛ بنابراین، به نظر می رسد وزیر کشور یا رئیس دولت می‌تواند گردش کاری به رهبری ارائه دهند تا شهادت آن تحت نظر بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گیرد.

علی اصغر یوسف نژاد در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: آتش نشان ها نیز باید مانند مأموران نیروی انتظامی باشند، چون آنان نیز همانند مأموران نیروی انتظامی، گاه حین خدمت آسیب دیده و جان خود را از دست می‌دهند؛ بنابراین، باید قیود خدمت شامل آنها شود و جزو شهیدان به شمار آیند.

همچنین امیر خجسته، عضو فراکسیون ایثارگران مجلس در خصوص این موضوع اظهار داشت: قطعا مسئولین امر با این مسأله موافق هستند، زیرا رشادت آتش نشانان کمتر از شهدای دوران دفاع مقدس نیست؛ برای نمونه، شهادت آتش نشانان کشورمان در حادثه ساختمان پلاسکو، که برای نجات جان هم وطنانمان در آتش رفتند، نمونه بارز ایثارگری است.

وی افزود: با توجه به شرایطی که منجر به شهادت مظلومانه آتش نشانان عزیزمان در واقعه ساختمان پلاسکو شد، عزم مسئولان بر این گشت تا این افراد را در جرگه شهدا آورند.

خجسته در پایان با بیان اینکه عنوان شهید خدمت کاری اجرایی است و در صورت پیمودن مراحل قانونی، مسئولان مربوطه باید آن را اجرایی کنند، خاطرنشان کرد: مجلس موافق این موضوع است و حتی در این باره نیز مصوبه دارد؛ اما باید نخست این طرح در هیأت دولت تصویب و سپس اجرایی شود؛ البته فکر می کنم دولت نیز موافق این موضوع باشد و مشکل خاصی در این باره نباشد.

یکی دیگر از اعضای هیأت رئیسه مجلس شوای اسلامی در گفت و گو با تابناک اظهار داشت: به نظر می رسد، این موضوع نیز باید در ردیف موضوع هایی باشد که باید از رهبری درباره آن دستور کار گرفت.

وی گفت: با توجه به شرایط موجود و سکوت قانون در این زمینه، تنها راهکار موجود، وارد عمل شدن رئیس دولت و وزارت کشور است که باید برای این عزیزان از سوی رهبری دستور بگیرند، چون این افراد نزد خدا و مردم دارای مقام هستند. آنان آگاهانه و عالمانه و برای حفظ جان و مال مردم و ثبات آرامش، خود را به آتش زدند، ولی از آنجا که بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ایثارگران مرتبط با جنگ بنا نهاده شده، اگر بخواهد آتش‌نشانان را هم تحت پوشش خود قرار دهد، باید نظر معظم له را داشته باشند.


۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن