محبوبترینها
بهترین دوره آموزش سئو محتوا در سال 1403 با نام طوفان ۱۴۰۳ در فروردین ماه شروع می شود
یک صرافی ارز دیجیتال چه امکاناتی باید داشته باشد؟
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
تعمیرگاه مجاز تعمیر ماشین لباسشویی در شرق تهران
جراحی و درمان ریشه دندان عفونی با خانم دکتر صفوراامامی
چه مواردی بر قیمت کابین دوش حمام تاثیر دارند؟
تفاوت ها و شباهت های بالابر ، وینج و جرثقیل زنجیری کدامند ؟
سامانه نوبل فارم مرجع تخصصی آنلاین در صنایع دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1793298250
سیما تیرانداز: احساس امنیت نمیکنم
واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: سیما تیرانداز: احساس امنیت نمیکنم
سیما تیرانداز گفت: به عنوان هنرمند احساس امنیت نمیکنم.
آفتابنیوز : این بازیگر در پاسخ به اینکه آیا به عنوان هنرمند احساس امنیت میکند؟ با بیان این مطلب ادامه داد:هر چقدر سنتان بالاتر میرود، متوجه میشوید که چقدر میتوانید سریعتر به سراشیبی نزدیک شوید. بحث خیلی مهمی که در آن طرف دنیا از بازیگر و هنرمندان حمایت میکند، بحث کپی رایت است که ما در ایران نداریم. شما میدانید اگر چندین سال از اثر شما بگذرد، وقتی تلویزیون یا جای دیگری این کار را پخش میکند، باید حقوق شما را پرداخت کند، این امنیت مالی ایجاد میکند.
وی ادامه داد: یکی از آسیبهای کار ما این است که تایم و زمان دارد. ما تا زمانی که کار میکنیم دستمزد و حقوق میگیریم و باید در این مدت خودمان را تامین کنیم که خیلی سخت است یا از چیزی مثل کپی رایت استفاده کنیم. آن طرف امکاناتی ایجاد میکنند که من نوعی که دیگر شاید نتوانم کارگردانی کنم، امتیاز تهیهکنندگی میگیرم و چرخه درستی شکل میگیرد. فکر میکنم اکنون امنیت خوبی نداریم و اگر من نتوانم کار کنم، تکلیف من نامشخص خواهد بود.
به گزارش ایسنا، این هنرمند در برنامه «چشم شب روشن» به تهیه کنندگی امیر قمیشی، با اجرای محمد صالح علا، با حضور مهرداد رایانی مخصوص کارشناس و منتقد بخش تئاتر شنبه دوم بهمن ماه، حضور داشت.
رایانی مخصوص در این گفتگو تیرانداز را یکی از برگزیدگان حوزه تئاتر در جشنوارههای مختلف تئاتر فجر معرفی کرد که تا به حال چهار بار برای بازیگری و یک بار برای کارگردانی جایزه گرفته است.
تیرانداز در ابتدای سخنانش گفت: به خاطر واقعه ساختمان پلاسکو و شهادت تعدادی از هموطنان قهرمان و آتشنشانان عزیز خدمت همه مردم ایران تسلیت میگویم.
وی افزود:در دهمین جشنواره تئاتر فجر بهترین بازیگر زن را به صورت مشترک با خانم پانته آ بهرام گرفتم. سپس در بیستمین جشنواره تئاتر فجر به خاطر نمایش «محاله فکر کنید اینطوری هم ممکنه بشه» جایزه گرفتم. یک سال بعد در اولین جشنواره طنز اصفهان که دو دوره بیشتر برگزار نشد، بهترین بازیگر نقش اول زن شدم. در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر فجر نیز به خاطر «پری خوانی عشق و سنگ» جایزه گرفتم.
6 ماه تمرین کردیم اما کارمان انتخاب نشد
این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با بیان اینکه در این دوره از جشنواره حضور ندارد، ادامه داد: دلیل این عدم حضور را نمیدانم. من کاری را با هنرجویان کارگاهم طی 6 ماه تمرین آماده کردم، نمیخواهم از کار خودم تعریف کنم، خیلیها که دیدند از کار خوششان آمد. 22 هنرجوی جوان را روی صحنه بردن کار سختی است. متن این کار را خانم نیوشا تبریزی نوشته بود، کار را ارائه دادیم و متاسفانه انتخاب نشد.
وی در پاسخ به این نکته رایانی مخصوص در اینباره که علی رغم بازار کاری که برای تیرانداز در حوزه سینما و تلویزیون تأمین است، حضور در تئاتر را از دست نمیدهد و به ویژه در حوزه آموزش بازیگر و کارگردانی هم فعال است، گفت: همیشه گفتهام. کار بازیگری و کارگردانی را در ادامه هم میبینم و از نظر من کار هنری کردن، ارجحیت دارد به اینکه در سینما یا تئاتر یا تلویزیون باشد. من سالهای زیادی هم در رادیو بودم و نمایشهای زیادی را آنجا ضبط کردم و در 5 سالی که رادیو کار میکنم در خدمت آقایان عمرانی و پیشگر بودم.
نفسِ کار هنری کردن برایم از هرچیزی مهمتر است
این هنرمند تصریح کرد: برای من نفس کار هنری کردن مهمتر است تا اینکه بخواهم به حوزه خاصی فکر کنم. من زمانی که اولین جایزه بهترین بازیگر زن را گرفتم 18 ساله بودم و چند سال بعد شروع به تدریس کردم که تا به حال ادامه دارد. اکنون خیلیها که از من بزرگتر هستند، وقتی مرا میبینند، میگویند شما استاد من بودید. کلا این قضیه تربیت بازیگر باعث شد که من به سمت کارگردانی سوق پیدا کنم و این مسیر برایم تعیین شود. در عین حال که به نظرم کارگردانی و بازیگری نزدیک به هم هستند.
بازیگری و کارگردانی در تئاتر را مدیون حضور در جشنواره فجر هستم
تیرانداز در پاسخ به این سوال رایانی مخصوص که جشنوارهی تئاتر فجر چقدر در موفقیت او تاثیرگذار بوده و اگر در جشنواره دهم جایزه نمیگرفته آیا به این موفقیتها میرسیده یا خیر، ادامه داد: نه این اتفاق نمیافتاد. تقریبا دو سال است، میدانم که جشنواره فجر به شکل تولیدی به کارها نگاه نمیکند و متاسفم از این اتفاقی که میافتد. من حضور خودم را به عنوان بازیگر و کارگردان مدیون حضور در جشنواره فجر هستم. خصوصا کارگردانی چرا که شروع به تولید کار برای جشنواره فجر کردم و اگر جایگاهی برای خودم پیدا کردم مدیون این اتفاق هستم.
وی افزود: این اتفاق بدی است که تولید تئاتر اتفاق نمیافتد، آن هم در این شهر تهران بزرگ که 110 سالن نمایشی وجود دارد. داوری که آنجا مینشیند، نمیتواند بگوید من بهترین کار را انتخاب میکنم. به هر حال سلیقهای است. خودمان هم داور بودهایم و این را میدانیم. فکر میکنم ظلم بزرگی به کسانی که اکنون کار میکنند شده است. از شکل تولیدی خارج شده، باید کار را حتما اجرا کنید و سی دی آن را به داور ارائه دهید. در حالی که اجرای نمایش تاثیر بسیاری دارد. به نظر خود من که در این شرایط شاید نتوانم قضاوت درستی کنم. اما وقتی کار تولیدی کنید، داوران از نزدیک کار شما را می بینند و این اتفاقها باعث میشود انتخاب بهتری رخ بدهد.
این هنرمند درباره حضور بانوان در این عرصه گفت: من نگاه جنسیتی ندارم و فکر میکنم کیفیت حرف اول را میزند. خود من کارهای زیادی را تجربه کردم و توانستم بالانس ایجاد کنم.
تکلیف دوستی که 9 سال است کار نکرده چیست؟
این بازیگر در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: به نظر میرسد دستمزدهای ما زیاد است اما اگر آن را بین ماههای سال تقسیم کنید چیزی نمیماند. شاید شما سه سال بیکار باشید. دوستان نویسنده خوبی داریم که سالها نتوانستهاند کار کنند، مثلا یکی از دوستان من 9 و دیگری 4 سال است کار نکرده، تکلیف چیست؟ بنابراین اصلا امنیتی در حوزه تئاتر نداریم.
وی با بیان اینکه تولید تئاتر حالا خیلی کار سختی شده است، افزود: فکر میکنم منی که هر سال دارم یک کار کارگردانی میکنم به این نتیجه رسیدهام که اصلا نباید سراغ کارهای پربازیگر بروید. اگر بخواهید به مرکز هنرهای نمایشی بروید و بخواهید کف دستمزد بازیگران الف و قرارداد تیپ را از خانه تئاتر بگیرید، باورتان نمیشود، قرارداد تیپ فعلی مبلغی است که 10 سال پیش هم همین بود. درجه الف بازیگری 5 میلیون و 400 هزار تومان است، هیچ جهشی نداشته است.
مرکز هنرهای نمایشی 12 میلیون تومان به من داد و 11 میلیون تومان هزینه دکورم شد!
تیرانداز اضافه کرد: من خودم را همیشه در این موقعیت میگذارم و چون کار میکنم هزینه تولید یک تئاتر را میدانم. میدانم اگر بخواهیم یک تخته را به عنوان دکور استفاده کنیم از سه سال پیش که 150 هزار تومان بود، دو سال پیش تبدیل به 350 هزار تومان شد. آخرین کاری که من انجام دادم، هزینه دکورم 11 میلیون تومان شد. من از مرکز هنرهای نمایشی بابت تولید آن تئاتر 12 میلیون گرفته بودم. سه میلیون تومان هم از جیبم گذاشتم. چهار میلیون تومان را بین بازیگرانم تقسیم کردم که اصلا خجالت میکشیدم و توانستم نفری 500 هزار تومان به آنها بدهم و تشکر کنم که در جشنواره همراه من بودند. دکور هم هیچ چیز خاصی نبود و چند تا تخته روی هم قرار گرفته بودند. هزینهها به این شکل سرسام آور بالا رفته است. اما میشود به بازیگران گفت شما نباید دستمزد بگیرید!؟ باید در تئاتر در راه رضای خدا کار کنی!
وی ادامه داد: مبنای خانه تئاتر برای بازیگر الف 5میلیون و 400 هزار تومان است. درست است که قراردادهای خارج از این مبالغ هم بسته میشود و تهیهکنندگانی با قراردادهای دیگر وجود دارد اما شما وقتی تهیه کننده نداشته باشید، مجبورید محور را این قرارداد تیپ قرار بدهی و بگویی من ان شاءالله فروش میکنم، اگر شد دستمزد بیشتری به شما میدهم.
این کارگردان در پایان گفت: آخرین کاری که انجام دادم «نیازمندیها» بود که شکل آن فرق میکرد. ولی برای کار قبلترم همین اتفاق افتاد و من به عنوان کارگردان خجالت کشیدم. در سالنهای خصوصی من میتوانم بلیت را 35 هزار تومان بفروشم اما در تئاتر شهر در سالن چارسو در هر اجرا 120 نفر تماشاگر داشتیم و با بلیت 15 هزار تومانی نتوانستم با هزینههای بالایی که بود، کاری از پیش ببرم.
۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]
صفحات پیشنهادی
ارتباط نیازهای درونی با احساس امنیت روانی
همه انسانها از کوچک تا بزرگ در کنار نیازهای جسمانی فیزیولوژیک چند نیاز روانشناختی دارند که برآورده نشدن بهینه و مطلوب آنها انسان را گرفتار احساسات و هیجانات ناخوشایند متعددی میسازد که از آن میان غم واندوه و احساس ناامنی و نارضایتی در صدر قرار میگیرد آن نیازها که محقق نشدوقوع حادثه تیراندازی در «قاهره»/یک نیروی امنیتی کشته شد
وقوع حادثه تیراندازی در قاهره یک نیروی امنیتی کشته شد شناسهٔ خبر 3868311 - چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰ ۴۴ بین الملل > خاورمیانه و آفریقای شمالی jwplayer display inline-block; افراد مسلح ناشناس امروز چهارشنبه سرنشینان یک خودروی نظامی در قاهره پایتخت مصر را هدف تیراندازی قتیراندازی در قاهره، یک نیروی امنیتی کشته شد
افراد مسلح ناشناس امروز چهارشنبه سرنشینان یک خودروی نظامی در قاهره پایتخت مصر را هدف تیراندازی قرار دادند که به دنبال آن یک نیروی امنیتی کشته و یک نفر دیگر زخمی شد به گزارش جام جم آنلاین از مهر افراد مسلح ناشناس نظامیان مصری در قاهره پایتخت این کشور را هدف قرار دادند بر اسااقدامات سریع پلیس، باعث ایجاد احساس امنیت در جامعه می شود
اقدامات سریع پلیس باعث ایجاد احساس امنیت در جامعه می شود شناسهٔ خبر 3874914 - پنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱ ۲۰ جامعه > انتظامی و حوادث jwplayer display inline-block; رئیس پلیس آگاهی ناجا گفت در فضای مبارزه با جرایم جنایی با اقدامات سریع وبه موقع احساس امنیتی در جامعه به وجوبازدید معاون بانوان وزارت ورزش از اردوی تیمهای تیراندازی و قایقرانی بانوان شهریان: همدلی و وحدت در کاروان پار
بازدید معاون بانوان وزارت ورزش از اردوی تیمهای تیراندازی و قایقرانی بانوانشهریان همدلی و وحدت در کاروان پارالمپیکی به خوبی احساس میشود افتخارآفرینی بانوان ورزشکار پیش از ریو آغاز شده است معاون امور ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان از تمرینات تیمهای ملی قایقرانی و تیراندازی جانرئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران رفتار مدیریت شهری به نحوی باشد که مردم احساس امنیت کنند
رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهرانرفتار مدیریت شهری به نحوی باشد که مردم احساس امنیت کنند رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت رفتار مدیریت شهری باید به نحوی باشد که مردم احساس کنند برای افزایش و رفاه آنها کار میشود به گزارش خبرنگار اجتمزرشناس در گفتوگو با فارس: «ثریا» نماد انقلابیگرایی موفق صداوسیماست/رسانه ملی استقلال خود را نشان ب
زرشناس در گفتوگو با فارس ثریا نماد انقلابیگرایی موفق صداوسیماست رسانه ملی استقلال خود را نشان بدهد عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت برنامه تلویزیونی ثریا از منظر ژانر و نوگرایی یک استثناء و ویژه است و یکی از ابداعات بزرگ بچههای انقلاب در حوزه رسانه است شهریارشبکه های استانی صدا و سیما آینه میثاق ملی
شبکه های استانی صدا و سیما بر اساس دستورالعمل ویژه ای ابعاد مختلف مراسم ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی انعکاس دادند به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان های رسانه ملی این معاونت بعد از درگذشت یار دیرین امام راحل انقلاب و رهبرمعظم انقلاب دستورالعمل ویانتقاد دختر آیتالله طالقانی از سریال «معمای شاه»: صحنه سیلی زدن پدرم به مامور امنیتی واقعیت ندارد
انتقاد دختر آیتالله طالقانی از سریال معمای شاه صحنه سیلی زدن پدرم به مامور امنیتی واقعیت ندارد یکی از آخرین انتقاداتی که به سریال معمای شاه با هزینهای میلیاردی شده است از سوی اعظم طالقانی مطرح شد او در پاسخ بهاينكه سريال معماي شاه تا چه اندازه توانسته واقعيت شخص آيتکمیتههای هفتگانه ستاد انتخابات معاونت سیما آغاز به کار کرد
کمیتههای هفتگانه ستاد انتخابات معاونت سیما آغاز به کار کرد ایلنا همزمان با انتصاب مسئولان کمیتههای هفتگانه ستاد انتخابات معاونت سیما انتخابات ۹۶ در شبکههای تلویزیونی کلید خورد به گزارش ایلنا مرتضی میرباقری در احکامی جداگانه مسئولان کمیتههای هفتگانه ستاد انتخابات معاو-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها