تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگز با مردم به اندازه عقل خود سخن نگفتند و فرمودند:...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797002617




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۶۰ درصد هزینه‌های اقتصادی کشاورزی با تولید ارگانیک کاهش می‌یابد+عکس


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
۶۰ درصد هزینه‌های اقتصادی کشاورزی با تولید ارگانیک کاهش می‌یابد+عکس
پژوهشگر برتر بین‌المللی در اهواز:
۶۰ درصد هزینه‌های اقتصادی کشاورزی با تولید ارگانیک کاهش می‌یابد+عکس پژوهشگر برتر بین‌الملل گفت: طرح در مرحله تجاری سازی است اما پیچ و خم‌های اداری بسیار طولانی سبب شده که بعد از سه سال موفق به رسیدن مراحل آخر برای دریافت جواز تجاری سازی شدم .


به گزارش فرهنگ نیوز، آئین معرفی دستاورد منحصر به فرد نخبه خوزستانی که توانسته بود در همایش علمی در کشور هندوستان رتبه دوم جهانی را کسب کند، امروز به همت جامعه اسلامی مهندسین خوزستان در دفتر تسنیم خوزستان برگزار شد.

الهام جعفر زاده در نشست معرفی این دستاورد علمی منحصر به فرد برای تولید کودهای مایع و جامد کاملا ارگانیک اظهارداشت: سه فاکتور سلامت انسان، سلامت خاک و هزینه‌ها سبب شد که کودی تولید کنم که در کنار سلامت انسان سبب سلامت خاک و کاهش هزینه‌های اقتصادی  شود.

وی با بیان اینکه هدف اصلی تحقیق روی  گیاه نیشکر بود، افزود: حذف کودهای شیمیایی نظیر فسفات و نیترات همچنین استفاده صد درصد از کودهای عالی جامد و مایع برای انواع گیاهان جهت باروری خاک و گیاه پژوهش بنده است که از طریق گونه‌های مختلف نیشکر و یافتن باکتری هایی که مولد آنزیم هستند؛ صورت گرفت.

پژوهشگر برتر بین‌المللی گفت: خاک دارای فسفات است اما فسفات موجود در خاک به صورت معدنی بوده و باید به  آلی تبدیل شود.باکتری‌ها این امکان را دارند که با تزریق به خاک فسفات موجود در خاک را از معدنی به طبیعی تبدیل کنند اما ما فسفات را به صورت شیمیایی به خاک تزریق می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تزریق نیتروژن به خاک سبب سفت شدن خاک می‌شود، افزود: در تحقیق خود باکتری‌هایی که طول عمر 5 ساله داشتند را برای یک سال قوی و زنده نگه داشتم تا بتواند برای محصل نیشکر به مدت یک سال جواب دهد.

جعفرزاده عنوان‌کرد: برای یک هکتار زمین 150 کیلوگرم نیتروژن نیاز است و برای تزریق این 150 کیلوگرم به 300 کیلوگرم نیاز است زیرا 150 کیلوگرم از آن به دلیل شستن یا تبخیر شدن به سرطان برای انسان‌ها تبدیل می‌شود و چرا ما باید خاک را سفت کنیم و مردم را بیمار کنیم در صورتی که می‌توانیم با استفاده از کودهای ارگانیک از پیدایش معایب کودهای شیمیایی جلوگیری کنیم.

استفاده از کودهای ارگانیک سبب افزایش محصول کشاورزی می‌شود

وی با بیان اینکه استفاده از کودهای ارگانیک سبب افزایش محصول شده است، گفت: بدون استفاده از یک درصد نیتروژن شیمیایی 56.25 درصد افزایش، 21.62 درصد افزایش در وزن ساقه‌ها، 28 درصد افزایش در قطر ساقه‌ها و 13 درصد افزایش در تعداد برگ‌ها داشتیم. تمام این مقالات و دستاوردها را در قالب ممقاله چاپ کردم  و در کشورهایی که برای ارائه موضوع می‌رفتم جنگ می‌کردم تا اینکه کامپوست‌ها یکی یکی مورد تایید قرار گرفتند.

پژوهشگر برتر بین المللی گفت: در سال 2014 به هدف اصلی خود که استفاده صد در صد از نیتروژن و فسفات آلی با استفاده از میکروب و قارچ در ساخت کودهای مبتنی بر مواد آلی بود، رسیدم و دومین مقاله خود را با موضوع استفاده صد در صد نیتروژن آلی در کودهای کشاورزی در مجله بین المللی منتشر شد.

وی عنوان کرد: وقتی  به گیاهی کود شیمیایی داده شود محصول برداشت شده یک محصول شیمیایی است و هنگام کاشت محصولات علاوه بر استفاده از کودهای شیمیایی از آفت‌کش‌های شیمیایی نیز استفاده می‌شود که روی میوه و سبزی باقی می‌مانند و مصرف کنندگان  باید قبل ازمصرف با استفاده از شوینده‌های مناسب میوه‌ها را شسته تا اثرات زیان‌بار آفت‌کش‌ها از بین برود.

جعفرزاده با اشاره به هدف اصلی  طرح تحقیقاتی تولید کودهای مایع و جامد کاملا ارگانیک، بیان‌کرد: هدف اصلی این طرح بازگشت تمامی عناصر معدنی و آلی از پسماندهای گیاهی به خاک  البته با استفاده از میکروب‌ها و قارچ‌هایی است که به صورت طبیعی در گیاهان و خاک وجود دارد؛ است که در  نهایت موفق به تولید دو نوع کود مایع و جامد کاملا ارگانیک شدم.

وی با بیان اینکه با استفاده از کودهای تولید شده نیازی به سوزاندن پسماندهای گیاهی نیست، تصریح‌کرد: پسماندها با روشی کاملا ارگانیک تجزیه می‌شوند و عناصر تشکیل دهنده به چرخه طبیعی بر می‌گردند.

تولید کودهای ارگانیک در کشور کاهش 60درصدی هزینه‌ها را در بر خواهد داشت

پژوهشگر برتر بین المللی با اشاره به مزایای طرح تحقیقاتی  تولید کودهای مایع و جامد کاملا ارگانیک عنوان‌کرد: کاهش 60 درصدی هزینه‌های اقتصادی، حذف هزینه خرید و استفاده از کودهای شیمیایی، کاهش اثرات مخرب مواد شیمیایی بر خاک، ممانعت از سفت شدن خاک، حفظ خاک و بقایای آن برای نسل‌های آینده، کاهش اثرات منفی و زیان‌بار بر محصولات شیمیایی در راستای افزایش سلامت انسان‌ها از جمله مزایای این طرح تحقیقاتی است.

وی در ادامه نشست به میزان استقبال شرکت‌ها و موسسات داخلی از طرح تحقیقاتی پرداخت و گفت: شرکت‌های خارجی به شدت خواهان این طرح تحقیقاتی هستند اما بعد از سخنرانی مقام معظم رهبری با نخبگان  تغییر رویه دادم  و معتقدم که باید این دانش در کشور ایران محقق شود اما متاسفانه در کشور هیچ نهاد و سازمانی تا کنون پذیرای تحقق این طرح نشده است.

جعفر زاده افزود: به هیئتی که از نیشکر خوزستان در یکی از برنامه‌های ملی حضور داشتند و از آن‌ها خواستم که یک پروپزال برای مدیر خودشان تهیه کنند اما هیچ خبری از آن‌ها نشد. پسماندهای نیشکر سوزانده می‌شوند در حالی که  شرکت نیشکر می‌تواند این پسماندها را به من بدهد تا به کمپوست تبدیل شوند، چرا باید پسماندهایی که می‌شود از آن‌ها استفاده کرد از طریق سوزاندن به آلودگی تبدیل کرد.

جعفر زاده افزود: طرح در مرحله تجاری سازی است اما پیچ و خم‌های اداری بسیار طولانی سبب شده که بعد از سه سال موفق به رسیدن مراحل آخر برای دریافت  جواز تجاری سازی  شدم. 


۶۰ درصد هزینه‌های اقتصادی کشاورزی با تولید ارگانیک کاهش می‌یابد+عکس


۶۰ درصد هزینه‌های اقتصادی کشاورزی با تولید ارگانیک کاهش می‌یابد+عکس


۶۰ درصد هزینه‌های اقتصادی کشاورزی با تولید ارگانیک کاهش می‌یابد+عکس


منبع: تسنیم


95/11/3 - 16:43 - 2017-1-22 16:43:04





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن