تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خاطر خداى سبحان از چيزى بگذرد، خداوند بهتر از آن را به او عوض خواهد داد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796656897




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واکنش هنرمندان به حادثه پلاسکو/پارازیت سلفی‌ شجاعت آتش‌نشان


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: واکنش هنرمندان به حادثه پلاسکو/پارازیت سلفی‌ شجاعت آتش‌نشان
پلاسکو به عنوان نخستین ساختمان مرتفع ایرانی که به نوعی آغاز مدرن سازی در شهرسازی در ایران به حساب می‌آمد، حدود۵۴ سال قبل ساخته شد. این سازه با نام «پلاسکو» به مرور به عنوان قطب تولید و عرضه پوشاک در کشور معروف شد.
آفتاب‌‌نیوز : پلاسکو به عنوان نخستین ساختمان مرتفع ایرانی که به نوعی آغاز مدرن سازی در شهرسازی در ایران به حساب می‌آمد، حدود54 سال قبل ساخته شد. این سازه با نام «پلاسکو» به مرور به عنوان قطب تولید و عرضه پوشاک در کشور معروف شد.


در آخرین روز دی‌ماه ناگهان خبری در رسانه‌ها منتشر شد، بنای تجاری مشهور پایتخت گرفتار آتش سوزی شده و تعداد زیادی از آتش‌نشانان به محل حادثه اعزام شده‌اند. بعد از چند ساعت تلاش به یک باره همه به شوک می‌روند، در مقابل چشمان میلیون‌ها ایرانی ساختمان پلاسکو به دلیل حجم آتش سوزی به طور کامل فرو می‌ریزد و تخریب می‌شود. اخبار نگران‌کننده‌ای به مرور به گوش می‌رسد و مشخص می‌شود تعداد قابل توجهی از نیروهای امدادی و آتش‌نشانی در زمان تخریب ساختمان در آن محل بوده‌اند و درحال حاضر در زیر آوار مدفون شده‌اند. نهادهای مسوول شهری از قبیل شهرداری و آتش‌نشانی بارها و طی نامه‌هایی رسمی غیرایمن بودن و فرسوده بودن آن را به مالکان هشدار داده‌اند ولی برخلاف این مسأله کسبه به این هشدارها اعتنایی نکرده‌اند، حال نجات آتش نشانان مدفون شده گره کوری است که با حضور افراد غیر مسوول و لشکر موبایل به دست که چند سالی است در تمام اتفاقات شهری مانند ربات به ثبت و ضبط می‌پردازند تا تصاویر را در صفحات اجتماعی به اشتراک بگذارند یا با عنوان«شهروند خبرنگار» برای نمایش در شبکه‌های فارسی‌زبان ماهواره‌ای ارسال کنند، هرچه بیشتر امدادرسانی را مشکل‌تر نیز می‌کند.


به هر حال آنچه نباید اتفاق می‌افتاد رخ داد و ایمن نبودن ساختمان، عدم توجه به هشدارهای ایمنی، کمبود امکانات و تجهیزات امدادی و البته برخی شهروندان غیرمسوول که باعث ترافیک در محل شدند، باعث عمیق‌تر شدن این فاجعه شد و تا این لحظه همچنان کار امداد رسانی و نجات آتش نشان‌های شجاع ادامه دارد ولی طبق برخی اخبار و حجم حادثه طبیعتاً تعدادی از این عزیزان جان خود را از دست داده و به شهادت رسیده‌اند.


هم زمان با این اتفاق که تلفیقی از تلخی و شجاعت بود برخی از هنرمندان سینما و تلویزیون همگام با دیگر اقشار به ابراز هم دردی در این زمینه پرداختند و از طریق صفحات شخصی در شبکه‌های اجتماعی به پوشش این ماجرا اقدام کردند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.


انتقاد شهاب حسینی از موبایل به دستان حادثه


آقای «شهاب حسینی» در بخشی از متن خود به ترافیک موبایل به دستان و سلفی‌بگیران اشاره کرد و نوشت: دردآورتر از وخامت حال مصدومان، راه‌بندانی است که ریشه در وخامت حال فرهنگ‌مان دارد. این حادثه، تلنگری دردناک است تا بیشتر به خویشتن بیندیشیم. «خدایا، در این بلای رسیده تنهایمان مگذار.»


آقای «احسان علیخانی» مجری مشهور برنامه «ماه عسل» هم با اشاره به همان پدیده نوشت: «آتش بگیر تا که بدانی چه می‌کشم …احساس سوختن به تماشا نمی‌شود …(قهرمانان شهر من، سوختند و پَر کشیدند)»


خانم «هدیه تهرانی» بازیگر سینما شعری از صائب تبریزی را منتشر کرد:


« ایستاده در غبار … یاد رخسار ترا در دل نهان داریم ما...در دل دوزخ بهشت جاودان داریم ما...در چنین راهی که مردان توشه از دل کرده‌اند...ساده لوحی بین که فکر آب و نان داریم ما... واین گونه مقام آتش نشانان شجاع را پاس داشت.


از زبان مختار


آقای «فریبرز عرب نیا » بازیگر مشهور نقش مختارنوشت: «زمان‌هایی هست که زبان آدم از درد و بغض بند می‌آد. چه می‌شه گفت جز اظهار همدردی؟ دعا کنیم خدا به کمک کسانی که زیر آوار موندن بیاد و براشون معجزه کنه. خدا آتش نشان‌های قهرمان و از خود گذشته مارو که بی‌هیچ ادعایی از جونشون برای مردم مایه می‌گذارن در پناه خودش حفظ کنه.»


خانم «شبنم قلی خانی» با اشاره به اهمیت ایمن‌سازی ساختمان‌ها نوشت: «انقدر غمگینم که هیچ کلمه‌ای بر زبانم نمی‌آید برای خانواده قربانیان صبر و برای مسوولان آگاهی می‌طلبم. آیا زمان اون نرسیده که به فکر تجهیز و بازسازی ساختمان‌های قدیمی برای جلوگیری از حریق باشیم؟ آیا نمی‌شود مثل اکثر کشورهای دنیا کشیدن سیگار داخل ساختمان‌ها ممنوع باشد؟ کسی چه می‌داند شاید یک ته سیگار کوچک باعث این فاجعه بزرگ شده؟ »


آقای «سیدجواد رضویان» که این روزها در سریال«همسایه‌ها» نقش آفرینی دارد نوشت: «به نام حضرت حق؛ الفبای عشق و ایثار، درسی که باید از آتش نشان آموخت. در تخریب ساختمان پلاسکو خیلی‌ها دارایی‌هاشون رو باختند،خیلی‌ها تنها ممر درآمدشون که مغازشون باشه رو از دست دادند، ولی من دلم پیش کودکیست که منتظر است قهرمانش بعد از شیفت کاری بیاید و در آغوشش بگیرد. خدایا صبر عنایت کن به مال باختگان و آرامش باش برای خوبانی که در این حادثه عزیز از دست داده‌اند.»


آقای «پوریا پورسرخ » با ابراز احترام به آتش نشانان شهید نوشت: « فاجعه تلخ... تلخ... تلخ...تسلیت… درود به شرافت آتش نشانان... واقعاً نمیدونم این زخم به روح شهرم چطور التیام پیدا می‌کنه... کی می‌تونه حتی فکرشو بکنه که جای از دست رفتگان این فاجعه پرشدنیه.»
خانم «مریم معصومی» بازیگر سریال نوروزی شبکه دو نوشت: صبحی که با سوختن بنای تاریخی پلاسکو و شهادت تعداد زیادی از هموطنان آتش‌نشان من شروع بشه، آغاز تلخیه...اما اگر اون مردان به آتش نمی‌زدن شاید فاجعه بدتر می‌شد، از بین ما رفتن ولی ابدی شدند.


آقای «امیر جعفری» بازیگر مشهور سینما و تلویزیون هم با یادداشتی کوتاه برای سلامتی بازماندگان و آتش نشانان مصدوم دعا کرد.


به هرحال حادثه تلخ پلاسکو رخ داد و در کنار تلخی از دست دادن تعدادی از هموطنان، لحظاتی از شجاعت و ازخودگذشتگی آتش نشانان را نشان داد، جوانانی که در هر لباس و مسوولیتی به خدمت برای مردم و سرزمین می‌شتابند، عده‌ای در قامت مدافعان حرم و عده‌ای در لباس آتش‌نشان و در مبارزه با آتش و حادثه و در کنار تمام تلخی‌ها و درس‌هایی که از این حوادث باید آموخت نکته‌ای باعث خوشحالی و امید می‌شود و آن قدرشناسی مردم و هنرمندان از کسانی است که برای این آب و خاک از جان خود هزینه می‌کنند.


منبع: صبح نو




۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن