تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زِنا، شش پيامد دارد: سه در دنيا و سه در آخرت. سه پيامد دنيايى‏اش اين است كه: ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797987228




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور فیلمهای بلند سینمایی در یازدهمین جشنواره فیلم "رویش"


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
 حضور فیلمهای بلند سینمایی در یازدهمین جشنواره فیلم "رویش"
دبیر دهمین جشنواره فیلم "رویش" مطرح کرد
حضور فیلمهای بلند سینمایی در یازدهمین جشنواره فیلم "رویش" دبیر دهمین جشنواره فیلم "رویش" اعلام کرد که یازدهمین جشنواره فیلم رویش سال آینده به فیلمهای بلند سینما هم خواهد پرداخت.


به گزارش فرهنگ نیوز به نقل از «نسیم آنلاین»، سیدجواد رفاهی دبیر اجرایی این دوره جشنواره در نشستی که صبح ۲۵ دی‌ماه در حوزه هنری تهران برگزار شد، به اهمیت این جشنواره و برگزاری آن در شهر مشهد مقدس اشاره و اظهار کرد: با توجه به وجود بارگاه امام رضا (ع) در شهر مشهد تأکید ما بر برگزاری این جشنواره دینی در این شهر است و تاکنون فقط دوره نهم به دلیل عدم همکاری مسئولان استانی مشهد؛ در تهران برگزار شد. با این حال با توجه به اهمیت موضوع حتی دبیرخانه هم از دوره سوم به مشهد منتقل شده است.

او درباره برگزاری نشست خبری این جشنواره در تهران هم توضیح داد: متأسفانه خبرهایی که در سطح استان منتشر شود در همان رسانه‌های محلی و بولتن‌ها باقی می‌ماند، در حالی که رویکرد ما به این جشنواره ملی و حتی بین‌المللی است و نیاز است در سطحی گسترده‌تر اطلاع‌رسانی آن انجام شود.

دبیر اجرایی جشنواره رویش با اشاره به اینکه برای این دوره از جشنواره ۱۴۹۸ اثر در سامانه ثبت شده بودند، افزود: بیش از ۱۲۰۰ اثر به دبیرخانه رسید که ۸۶۰ اثر مربوط به بخش ملی و ۳۴۸ اثر هم مربوط به بخش جوان‌های رویش می‌شوند.

به گفته رفاهی؛ در میان آثار ارائه شده ۴۴۰ مستند، ۶۱۸ فیلم کوتاه داستانی، ۷۵۰ اثر پویانمایی شرکت کرده‌اند که ۲۸۰ فیلم هم از ۱۱ کشور به بخش جنبی و بین‌المللی رسیده است و این آثار از کشورهای آمریکا، عراق، ترکیه، فرانسه، آذربایجان، فلسطین، افغانستان و روسیه هستند.

رفاهی در بخشی دیگر ادامه داد: از دوره هفتم جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش بخش جنبی بین‌الملل هم وجود داشت اما از آنجا که به قول مشهدی‌ها ما مشق بین‌المللی شدن می‌کنیم، پس از این چند سال تجربه در نظر داریم جشنواره را از سال آینده با شرکت دادن به فیلم‌های بلند ویدیویی و بخش بین‌الملل با اولویت جهان اسلام به صورت «جشنواره فیلم دینی رویش» برگزار کنیم.

وی همچنین افزود: پس از برگزاری این دوره از جشنواره هفته‌های فیلم رویش در استان‌های مختلف برگزار خواهد شد که در شش ماه اول سال آینده، این هفته‌ها به صورت متمرکزتر با حضور آثار برگزیده برپا خواهند شد.

به گفته رفاهی، احمدرضا درویش، شهریار بحرانی، بهروز شعیبی، بهرام عظیمی و پریوش نظریه از جمله داوران و مهمانان این دوره از جشنواره هستند.

همچنین جوایز نقدی در مجموع بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است که بالاترین جایزه ۱۰ میلیون تومان خواهد بود و ۱۴ میلیون تومان هم جایزه ویژه اهدا می‌شود.

هادی مقدم‌دوست دبیر هنری دهمین دوره «جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش» هم در سخنانی با اشاره به آثار زیادی که به دبیرخانه جشنواره رسیدند، گفت: یک ویژگی خوب آثار این دوره از جشنواره این است که فیلم‌های انتخاب شده فقط فیلم‌های خوبی در میان آثار رسیده نیستند بلکه خودشان به تنهایی کیفیت بالایی دارند.

او اضافه کرد:‌ فیلم‌های رسیده به دبیرخانه جشنواره از گروه‌های سنی مختلفی است که بر این اساس، ۶۶۱ عنوان فیلم از فیلمسازان دهه ۶۰ و ۱۸۵ عنوان فیلم هم از دهه هفتادی‌ها به دبیرخانه رسیده است و از این میان تعداد فیلم‌های انتخاب شده ۵۲ عنوان متعلق به دهه ۶۰ و ۱۰ عنوان هم به دهه ۷۰ برمی‌گردد.

در این نشست همچنین با اشاره به اینکه اختتامیه دهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه رویش عصر ۳۰ دی‌ماه در سینما «آفریقا» در مشهد برگزار می‌شود، عنوان کرد که امسال روزانه نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی برگزار می‌شود و همچنین طبق فراخوانی که برای نقد و بررسی فیلم‌ها پیش از این در فضای مجازی منتشر شده بود، آثار برگزیده توسط گروهی از داوران در مدت یک ماه بررسی و جوایزی به آن‌ها اهدا خواهد شد.

«جشنواره فیلم کوتاه رویش» از ۲۷ تا ۳۰ دی‌ماه در پردیس سینمایی هویزه شهر مشهد برگزار می‌شود.




95/11/2 - 13:56 - 2017-1-21 13:56:37





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن