تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توكّل كردن (به خدا) بعد از به كار بردن عقل، خود موعظه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797773707




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«دروغگویی»مهمترین دغدغه فرهنگی دانش آموزان استان قزوین است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:
«دروغگویی»مهمترین دغدغه فرهنگی دانش آموزان استان قزوین است

سالار قاسمی


شناسهٔ خبر: 3880629 - پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱
استانها > قزوین

.jwplayer{ display: inline-block; } قزوین- مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در ارزیابی انجام شده در استان مشخص شد مهمترین دغدغه دانش آموزان استان «دروغ گویی و دورویی» است که در شورای فرهنگ عمومی باید مورد توجه قرار گیرد. سالار قاسمی در حاشیه برگزاری اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: سمت و سوی ما در آموزش و پرورش فرهنگ سازی است لذا برای نتیجه بخش بودن جلسات در یک پژوهش انجام شده از دو هزار دانش آموز متوسطه نظرسنجی صورت گرفت تا متوجه شویم مهمترین نگرانی دانش آموزان در چه موضوعی است. وی افزود: این نظرسنجی در ۵ محور انجام شد تاآسیب های فرهنگی را بشناسیم که در آن عوامل فرهنگی، ارزشی، اخلاقی و اقتصادی بررسی و مشخص شد از مهمترین آسیب ها و دغدغه های دانش آموزان «دروغگویی» و «دورویی» است. قاسمی تصریح کرد: شاید در نگاه اول فکر می کردیم دانش آـموزان مسائلیی چون فقر مالی و اقتصادی را مطرح کنند اما نتیجه چیز دیگری بود. وی اضافه کرد: در بررسی وضعیت کنکور هم مشخص شد استان یزد در کشور بسیار شاخص و در رده اول است که مهمترین علت آن مشارکت جدی والدین در امور فرزندان بود لذا به این نتیجه رسیدیم که آنچه بیش از کمک مالی در مدارس اهمیت دارد مشارکت فکری و احساس تعلق خاطر خانواده ها با محیط های آموزشی است تا برنامه ها کیفی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآورشد: البته مسائل فرهنگی حاکم بر استانی مانند یزد در موفقیت تحصیلی و کاهش آسیب ها نیز موثر بوده و اگر اولیا در کنار معلمان در مدارس حضور مستمر و تاثیرگذار داشته باشند بدون شک کیفیت تحصیلی بالا رفته و به اهداف خود دست خواهیم یافت. میزان دغدغه مسئولان در حوزه فرهنگ تعیین کننده است قاسمی اضافه کرد: باید پرسید و بررسی کرد که مسئولان استان ما تا چه میزان دغدغه فرهنگی دارند و آیا وقتی یک کارخانه با ۵۰ کارگر تعطیل می شود و همه بسیج شده و برای حل این مشکل اقدام می کنند اگر یک مدرسه با ۲۰۰ دانش آموز هم دچار بحران شود برای مدیران ما نگران کننده هست؟ وی بیان کرد: در حالی که هر مدره برای ما مانند یک کمارخانه صنعتی مهم است و تربیت آینده سازان در آن صورت می گیرد اما هنوز دغدغه همه ما مشکلات این بخش نیست لذا آسیب پذیر هستیم. قاسمی گفت: باید نگاه همه مسئولان فرهنگی باشد تا بتوانیم به اهداف از پیش تعیین شده دست یابیم و امیدوار شویم که می توان مشکلات را حل کرد. مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: اگر قرار است در اقتصاد و امور اجتماعی شاهد رشد و شکوفایی باشیم لازم است برنامه های ما مبتنی بر فرهنگ باشد و این راباید توجه کرد که فرهنگ با آموزش غیر رسمی بهتر نتیجه می دهد. وی گفت: باید دغدغه های فرهنگی در بخش های مختلف شناسایی شود و کارگروهی بر مبنای آن شکل بگیرد و در کنار آن وظایف حاکمیتی هم تعریف شود و با درک مشترک به جایی برسیم که در منافع ملی و استانی با عبور از سلیقه های شخصی به مصالح جمع فکر کنیم.

تحمل پذیری در میان مسئولان و مردم را تقویت کنیم قاسمی اضافه کرد: سعه صدر و تحمل پذیری در میان مسئولان و سپس در میان اقشار مختلف مردم باید مورد توجه قرار گیرد و با ارائه الگویهای عملی دانش آموزان را در مسیر درست هدایت کنیم. مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی ظرفیت بسیار ارزشمندی برای بررسی دغدغه های فرهنگی استان در زمینه های مختلف است تا با بررسی کارشناسی و به دور از سلایق شخصی برای کاهش اسیبها ایده های عملی برای اجرا ارائه کرد.   









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن