تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796621902




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کدخدایی: بادیگارد ندارم، 7 میلیون حقوق می گیرم و پراید دارم


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: سخنگوی شورای نگهبان درباره ماشین شخصی، تحصیل خارج، ارتباط با آیت الله جنتی، میزان حقوق، دلیل رد صلاحیت مرحوم هاشمی رفسنجانی و اینکه بادیگارد ندارد، سخن گفت.



به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی برنامه «فرمول یک» شبکه یک سیما، عباسعلی کدخدایی در پاسخ برخورداری از اتومبیل شخصی گفت: ماشین اصلی من پراید است و در شهر با پراید رفت و آمد می کنم. البته باید یک پراید دیگر بخرم چون عمر این به سرآمده است. بچه هایم هم از همین ماشین استفاده می کنند و به نظرم برای رفت و آمد در سطح شهر مناسب است.
وی افزود: ما باید از تولید داخل حمایت کنیم و محصول ایرانی بخریم، پراید ماشین راحتی است، البته تبلیغ نشود.
کدخدایی درباره تحصیل در انگلیس گفت: سال 70 به انگلستان اعزام شدم، کشورهای مختلفی بود که وزارت علوم برای ادامه تحصیل آنها را معرفی و ما را هدایت می کرد. ما خانواده مسلمانی بودیم، بچه ها آنجا رشد کردند، پذیرش فرهنگ آنها و پذیرش از سوی آنها گاه دشوار بود. گاهی باعث می شد بچه ها را اذیت کنند. بنابراین تلاش می کردیم با دوستان ایرانی جمعی داشته باشیم که با برگزاری مراسم های ملی و مذهبی خودمان را حفظ کنیم.
«یتیم خانه ایران» آخرین فیلمی که در سینما دیدم
کدخدایی یادآور شد: فیلم هایی که در سینما دیده ام خیلی کم است. آخرین فیلمی که رفتم «یتیمخانه ایران» بود که با اصرار پسرهایم رفتم. از نظرمفهومی فیلم خوبی بود. بیشتر فیلمهای اجتماعی که مفهومی در پی خود دارند برایم ارزشمند هستند.
علاقه به کتاب
سخنگوی شورای نگهبان درباره علاقه اش به کتاب گفت: کتابهای تخصصی خودم را زیاد می خوانم. با دانشجو سروکار دارم و باید مطالب آنها را مطرح کنم. حجم زیادی از کتابهایی که می خوانم تخصصی است. البته به شعر و داستان هم علاقه دارم. هر شب چند کتاب بالای سرم هست و به آثار مذهبی و کتابهای خاطرات جنگ علاقمندم.
شورای نگهبان ترکیبی از مسن ترها و جوانان است
وی در پاسخ به اینکه چرا ترکیب اعضای شورای نگهبان، اکثرا مسن هستند، اظهار کرد: ترکیب متفاوتی را در شورا شاهد هستیم. بیشترین سن 90 سال است و پایین ترین سن 50 است. خود من وقتی به شورا آمدم 40 ساله بودم. همکاران دیگری بودند که در سنین 30 به بالا وارد شورا شدند. با این حال ما از جوانان نیز برای شورا کمک می گیریم. همه دوستان ما از جوانان هستند، مثلا از دوستان تحصیل کرده حقوق بهره می بریم. در قم مجمع مشورتی فقهی داریم که از جوانان هستند.
رابطه نزدیک با آیت الله جنتی لطف خداست
کدخدایی در این باره که می گویند رابطه نزدیکی با آیت الله جنتی دارد، تصریح کرد: من از قدیم با ایشان آشنا بودم. ارتباط کاری ام از سال 80 بود که وارد شورای نگهبان شدم و رابطه ای که شما می گویید لطف خدا است. اما پارتی بازی نداشتیم.
بین 6 تا 7 میلیون تومان حقوق می گیرم
سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به اینکه آیا می تواند میزان حقوق خود را اعلام کند، گفت: مسئله ای نیست و بارها هم گفتم. حقوق های ما بین 6 تا 7 میلیون تومانی است که مصوب دولت و قوانین و مقررات است. البته حقوق اصلی من از دانشگاه است و شورا هم کارانه ای پرداخت می کند.
وی یادآور شد: اصولاً ما چون نسل انقلاب هستیم، برای کار و استخدام و حقوق جذب سازمانها نشده ایم، ما را به این طرف آورده اند، هیچوقت فیشمان را نگاه نمی کنیم که چقدر ریخته اند و اگر نریزند هم متوجه نمی شویم.
ثبت نام 12 هزار نفر برای 300 کرسی مجلس
کدخدایی در پاسخ به این سوال که چرا اینقدر همه رد صلاحیت می شوند، به شوخی گفت: در کشور ما 300 نفر نمایندگان مجلس را داریم اما دور گذشته 12 هزار نفر برای انتخابات ثبت نام کردند. اگر همه تایید شوند شما چطور می توانید انتخاب کنید. در بحث انتخابات ریاست جمهوری که یک نفر برگزیده می شود، در دوره گذشته ببیش از 1100 نفر ثبت نام کردند. در فرانسه هم که انتخابات دارند مجموع کاندیداها کمتر از 20 نفر هستند.
اگر قرار باشد خانم ها رییس جمهور شوند اعلام می کنیم
کدخدایی درباره اینکه آیا خانم ها هم می توانند برای ریاست جمهوری کاندیدا شوند، توضیح داد: زمانی که قانون اساسی تدوین می شد اختلاف نظر بود اما قرار شد از کلمه رجال استفاده شود. نظر مشهور این بود که خانم ها می توانند حضور داشته باشند، اما تا به حال فرصتی برای خانم ها نبوده است و صلاحیتشان تایید نشده است. اخیرا از سوی مقام معظم رهبری سیاست های کلی انتخابات که اتخاذ شد ایشان تاکید کردند رجل سیاسی و مدیر و مدبر بودن تبیین شود. این موضوع در دست بررسی است و اگر شورای نگهبان به نتیجه جدیدی برسد قطعا اعلام می کند. البته ثبت نام که در دوره های گذشته هم منعی نداشته است و خانم ها هم می توانند شرکت کنند.
برای رد صلاحیت آیت الله هاشمی رأی همه اعضا ملاک بود
کدخدایی درباره گفتگوهایی که پس از درگذشت آیت الله هاشمی با یاران او داشته و همه درباره دلیل ردصلاحیت هاشمی سوال داشته اند، اظهار کرد: بحث شورای نگهبان بحث شخصی نیست بلکه بحث معیارهایی است که در قوانین و مقررات داریم و باید با تجمیع نظرات اعضا اعلام شود. تک تک اعضا باید رای بدهند. آیت الله هاشمی شناخته شده بود و هرکسی بر اساس شناختی که داشت رای داد. متاسفانه ایشان رای کافی را نیاوردند، طبیعتا نمی توان این موضوع را شناسایی کرد و از سر حب و بغض نبوده است.
وی در پاسخ به اینکه آیا سخنگو بودن کار سختی است، گفت: من زمانی گاهی 20 دقیقه تا 30 دقیقه پشت تریبون هستم و انگار این دقایق به اندازه چند روز است که آدم کارگری کرده باشد. طبیعتا فکر می کنم اصل اول این است که آدم صادق باشد و با دوستان رسانه، مردم و خبرنگارها با صداقت رفتار کند و واقعیت ها را بگوید. مردم خوب ما رصد و قضاوت می کنند.
بادیگارد ندارم اما فیلم «بادیگارد» را دیده ام
کدخدایی با بیان اینکه من آزاد و همیشه بین مردم هستم و خرید و کارهایم را خودم انجام می دهم، در پاسخ به این سوال که آیا بادیگارد هم دارید، اظهار کرد: من بادیگارد ندارم اما فیلم «بادیگارد» را دیده ام. وقتی در جامعه هستم مردم سوال می کنند و نظر می دهند و پاسخ دادن به سوالاتشان اگر صداقت باشد کار سختی نیست. صادقانه صحبت کردن کار سختی نیست.
سخنگوی شورای نگهبان در زمینه فعالیت در روزهای انتخابات گفت: از دو سه روز قبل هر انتخابات تا یکی دو روز بعد ما مدام مشغول کار هستیم و گذشت شب و روز را متوجه نمی شویم. حتی نمی توانم تماس تلفنی با خانواده داشته باشم. در دوره های قبل مخصوصا انتخابات مجلس که گستردگی زیادی دارد، نه تنها من بلکه بخش عمده ای از کارکنان و اعضای شورای نگهبان شبانه روز درگیر بودیم.
روی سنگ قبرم بنویسند: خسی در میقات
وی در پاسخ به اینکه آیا به مرگ فکر می کند و دوست دارد روی سنگ قبرش چه بنویسند، اظهار کرد: زیاد به مرگ فکر می کنم. ترجیح بدهم سنگ قبر نداشته باشم و گمنام باشم. اما اگر سنگی داشتم عبارت «خسی در میقات» مناسب است.




چهارشنبه 29 دی 1395 ساعت 16:35





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن