تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس درصدد عيب جويى برادر مؤمنش برآيد، تا با آن روزى او را سرزنش كند، مشمول اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796627261




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز تغییر و تحولات اساسی در قوانین فوتبال/ فان‌باستن: باید قانون آفساید حذف شود!


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



آغاز تغییر و تحولات اساسی در قوانین فوتبال/ فان‌باستن: باید قانون آفساید حذف شود!
فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) قصد دارد برخی از قوانین این رشته ورزشی را تغییر دهد. این تغییرات به حدی است که اگر موافقت با اعمال آنها عملیاتی شود انقلاب بزرگی در رشته فوتبال اتفاق خواهد افتاد
روز نو :



ورزش نویس:     مهاجم و سرمربی اسبق هلند معتقد است در آینده تغییر و تحولاتی گسترده در فوتبال مثل حذف قانون آفساید باید رخ دهد که جذابیت‌های این ورزش برای تماشاگران بیش از پیش شود.
مارکو فان‌باستن که روزگاری به عنوان مهاجمی شاخص، گل‌های زیبا و فراوانی برای «لاله‌های نارنجی» (هلند) می‌زد و حتی به عنوان سرمربی تیم کشورش را هدایت کرد، اکنون بعنوان مشاورفدراسیون جهانی فوتبال «فیفا»‌کارمی‌کند.
وی از زمانی که مسئولیت جدید گرفته، تمام تلاش خود را به کار گرفته که تحولاتی ایجاد شوند که کمک به بهبود وضعیت فوتبال جهان کنند.به اعتقاد او فیفا با مطالعه دقیق و کافی باید تغییراتی در یکسری قوانین این ورزش ایجاد کند تا سرزندگی و نشاط محبوب‌ترین ورزش دنیا، همچنان حفظ شده و جذابیت‌ها پیوسته افزایش یابد.
به گزارش سایت ورزش نویس،      وی مصاحبه‌ای با هفته‌نامه اشپورت‌بیلد آلمان انجام داده و حرف‌های زده که از آغاز دوره تغییر و تحولات در فوتبال حکایت دارد.
*حذف قانون آفساید
در ابتدای این مصاحبه، فان‌باستن از احتمال برچیده شدن قانون آفساید صحبت کرده است. او گفت: این نظر شخصی من است که خیلی کنجکاو هستم ببینم چطور می‌شود فوتبال بدون آفساید دنبال شود.البته این ترس را هم دارم که خیلی‌ها با این مساله مخالف باشند.من که موافقم چون می‌بینیم که فوتبال در این چند وقت اخیر مرتب به هندبال در حال شبیه شدن است. این که بازیکنان به اضافه دروازه‌بان در جلوی محوطه جریمه خود فضای متراکمی ایجاد می‌کند. چیزی که شبیه به یک دیوار است. گذر از چنین دیواره‌ای بسیار سخت ممکن می شود. در این حال همه تیم‌ها یک تاکتیک موثر دارند.این که با اتکا به یک دفاع باثبات ، بتوانند ضدحمله بزنند.
وی ادامه داد:بدون آفساید، مهاجم می‌تواند برود و پشت مدافعین قرارگیرد.با این شرایط آنها صاحب خیلی فرصت‌ها می‌شوند و در این حال بازی، جذاب‌تر خواهدشد. چرا که در این وضعیت مهاجمین فرصت‌های بهتری را کسب می‌‌کنند و گل‌های بیشتری هم زده می‌شود. چیزی که می‌خواهیم هواداران آن را مشاهده کنند.فان‌باستن همچنین عنوان کرد: در هاکی روی چمن قانون آفساید برداشته شد و هیچ مشکلی هم پیش نیامد.چنین تغییری می‌تواند به تیم‌ها کمک کند.
*جریمه زمانی به جای کارت زرد
مدیر فنی فیفا معتقد است به جای آنکه کارت زرد به بازیکن خطاکار داده شود، بهتر است جریمه زمانی خروج از میدان برای بازیکن درنظر گرفته شود.به این نحو بازیکن تیم رقیب، از خشونت پرهیز می‌کند چرا که می‌داند در صورت دریافت اخطار از داور، باید برای دقایقی از زمین بیرون برود و تیمش بازیکن کمتر در میدان داشته باشد.
وی بیان کرد:از این که بازیکن تیم حریف کارت زرد بگیرد و شما تیم مهاجم باشید، اکنون بهره‌ای برده نمی‌شود. در این زمینه یک فکر خوب این است که به جای دادن کارت، بازیکن اخطاری ۵ تا ۱۰ دقیقه در زمین نباشد. به این شکل تیم خطاکار یک بازیکن کمتر دارد. بدیهی است که با ۱۰ برابر ۱۱ کار سخت می‌شود. حتی سخت این است که تیم بازیکنانش را به خاطر جریمه زمانی در زمین نداشته باشد.
*تعویض‌های چرخشی
یکی دیگر از مواردی که فیفا به آن فکر می‌کند، تعویض‌های چرخشی است. این مورد که بازیکن تعویض شود و بعد باز بتواند به میدان بازگردد.دراین مورد فان‌باستن اظهارداشت: در این مورد در حال بحث هستیم. به هرحال این هم می‌تواند به عنوان یک امکان برای بهبود کیفی فوتبال مناسب باشد.
 *بیش از ۳ تعویض
مدیر فنی هلندی همچنین در این مصاحبه عنوان کرد موضوعی دیگری که در دستور کار فیفا است، بحث افزایش تعداد تعویض‌های یک تیم در مسابقه است.این که هر تیم امکان بیش از ۳ تعویض را داشته باشد.
او عنوان کرد: هم اکنون در حال تبادل نظر هستیم که امکان یک یا ۲ تعویض بیشتر برای هر تیم موجود باشد.
*طرح صحبت با داور
همچنین در بخش ارتباط کلامی با داور مسابقه، آنگونه که فان باستن می‌گوید، فیفا در حال بررسی است.براساس اظهارات او، فدراسیون جهانی در حال کامل کردن طرحی است که از هر تیم تنها یک بازیکن یعنی کاپیتان حین مسابقه حق صحبت با داور را داشته باشد.
*تعداد خطای محدود
به اعتقاد ستاره پیشین هلندی‌ها، در بخش خطاها، بازیکنان باید تحت کنترل بیشتری قرارگیرند. برهمین اساس بازیکنان اگر از حد مجاز، بیشتر خطا کنند، باید جریمه شوند.وی اظهارداشت: از مدت‌ها قبل روی این موضوع فکرکرده‌ام که مدافعین مثل بسکتبال، فقط اجازه ۵ خطا را در زمین داشته باشند.در غیر اینصورت بازیکن مجبور شود به خاطر جریمه میدان را ترک کند.






تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 177]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن