تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):باعلما همنشینی کن تا سعادتمند شوی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796790208




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سوریه در انتظار آستانه


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



سوریه در انتظار آستانه
ناظران بر این باورند که نشست آستانه می تواند گام مهمی در جهت تعیین چارچوب های انتقال قدرت در سوریه و ادامه روند آتش بس در این کشور و همچنین رسیدن کمک های انسان دوستانه به مردم سوریه باشد.
روز نو : ناظران بر این باورند که نشست آستانه می تواند گام مهمی در جهت تعیین چارچوب های انتقال قدرت در سوریه و ادامه روند آتش بس در این کشور و همچنین رسیدن کمک های انسان دوستانه به مردم سوریه باشد.
رفت و آمدهای سیاسی و نظامی در آستانه برگزاری نشست صلح سوریه در آستانه قزاقستان افزایش پیدا کرده است. نشستی با ابتکار تهران، مسکو و آنکارا با هدف پایان دادن به جنگ 6 ساله سوریه.
 
به گزارش روز نو، از 31 دسامبر گذشته (11 دی ماه) و در پی توافق ایران، روسیه و ترکیه آتش بس در سوریه اجرا شد و تاکنون ادامه نیز ادامه دارد، هدف از برگزاری نشست صلح آستانه نیز تمرکز بر ادامه این آتش بس و تعیین چارچوب های دستیابی به یک توافق سیاسی در سوریه است.
 
قرار است نشست آستانه 22 ژانویه (3 بهمن ماه) در آستانه، پایتخت قزاقستان برگزار شود. نشستی با حضور نمایندگان دولت بشار اسد و معارضان دمشق، نمایندگان دولت روسیه و ترکیه و همچنین اتحادیه اروپا. این در حالی است که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز امروز سه شنبه از ارسال دعوتنامه مسکو به دولت ترامپ برای حضور نماینده دولت جدید آمریکا در نشست آستانه خبر داد.
 
حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان نیز در کنفرانس خبری عصر گذشته تاکید کرد که هدف تهران در نشست آستانه این است که این است که آستانه، قدم نهایی نباشد. روحانی تاکید کرد که از برقراری آتش بس در سوریه استقبال می کنیم.
 
ناظران بر این باورند که نشست آستانه می تواند گام مهمی در جهت تعیین چارچوب های انتقال قدرت در سوریه و ادامه روند آتش بس در این کشور و همچنین رسیدن کمک های انسان دوستانه به مردم سوریه باشد.
 
 
نخست وزیر سوریه در تهران، گفت وگوی تلفنی شمخانی- پاتروشف
 
عماد خمیس، نخست وزیر سوریه نیز روز گذشته به ایران سفر کرد و با مقامات تهران در باره سوریه و اینده مذاکرات سیاسی درباره این کشور به گفت وگو نشست. این نخستین سفر نخست وزیر جدید سوریه به ایران است که از تیر ماه گذشته به این سمت رسید.
 
وی در دیدار با علی شمخانی رئیس شورای عالی امنیت ملی ایران تاکید کرد که پیگیری مسیر سیاسی برای عبور از بحران یکی از گزینه‌های مهم پیش روی دولت سوریه دانست.
 
علی شمخانی نیز در این دیدار تاکید کرد که چرخش نگاه ها به سمت تعامل با دولت قانونی سوریه و اعتراف به لزوم اتخاذ گزینه های سیاسی نشان دهنده دست برتر دولت و متحدان آن و اثبات مواضع اصولی اتخاذ شده با محوریت تامین خواست و اراده مردم است.
 
از سوی دیگر، دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه نیز گفت وگوی تلفنی انجام دادند و درباره سوریه به بحث نشستند. در جریان این گفت‌وگو ضرورت رایزنی و گفت‌وگوی مستمر طرفین به منظور پیشبرد فرآیندهای سیاسی در بحران سوریه مورد تاکید قرار گرفت.
 
واکنش عربستان به نشست آستانه
 
عادل الجبیر که در پاریس به سر می برد به برگزاری نشست آستانه در هفته آتی واکنش نشان داد و گفت: مذاکرات پیشنهادی در آستانه با هدف رسیدن به آتش‌بس بهتر است تجربه شود اما نباید این مذاکرات را اینگونه تحلیل کرد که ریاض از گروه‌های مخالفی که خواهان برکناری بشار اسد، رئیس جمهور سوریه هستند، دست خواهد کشید. الجبیر گفت که هدف رسیدن به آتش‌بس و انتقال قدرت است.
 
بشار جعفری، ریاست هیات دمشق در آستانه
بشار جعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل، ریاست هیئت دمشق در نشست آستانه را برعهده دارد. این هیات رسمی سوری شبیه هیاتی خواهد بود که به ژنو رفته بود. در این هیات شخصیت‌هایی از نهادهای نظامی و شخصیت‌های حقوقی حضور خواهند داشت. همچنین مخالفان سوریه نیز محمد علوش، مسئول هیات سیاسی گروه "جیش الاسلام" را به عنوان رئیس هیات اعزامی خود به مذاکرات آستانه برگزیدند.

*نامه نيوز




تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن