تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):روزه رجب و شعبان توبه ‏اى از جانب خداى عزيز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797743357




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کنایه «داماهی» به سالن نیمه‌خالی/ چرا سالن کچل است؟


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: موسیقی فجر ۳۲ در آینه مهر
کنایه «داماهی» به سالن نیمه‌خالی/ چرا سالن کچل است؟

داماهی


شناسهٔ خبر: 3879248 - سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
هنر > موسیقی و هنرهای تجسمی

.jwplayer{ display: inline-block; } رضا کولغانی خواننده گروه موسیقی «داماهی» در کنسرت خود به سالن نیمه خالی اشاره و به کنایه بیان کرد چرا سالن کچل است. به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه دوشنبه ۲۷ اردیبهشت کنسرت گروه «داماهی» در برج آزادی برگزار شد که رضا کولغانی خواننده این گروه در بدو ورود قطعه «دیوانه» و پس از آن قطعه «برکت» را اجرا کرد. او پس از اجرای این قطعه ضمن عرض سلام و خوشامدگویی به مخاطبان گفت: ما خوشحالیم که امشب با بر و بچه های «داماهی» در خدمت شما هستیم. سپس این خواننده جملاتی را به زبان مردمان جنوب کشور بیان کرد. اکثر آهنگ هایی که این گروه به خوانندگی رضا کولغانی اجرا کردند به گویش بندرعباسی و از اشعار ابراهیم منصفی بود اما این گروه قطعاتی را هم از آلبوم جدید خود که در دست تولید است اجرا کردند.

در بخش دیگری از این کنسرت رضا کولغانی پس از اجرای «سوگند»، «گل‌بوته»، «مردن مردانه» و «یار عزیز» بیان کرد: از شمایی که به این کنسرت آمده اید، تشکر می کنم زیرا هیچگاه ما را تنها نگذاشتید، امشب اکثر افرادی که دوستشان دارم اینجا هستند مانند احسان گودرزی شاعر «دیوانه» که باعث شد این اثر که بخشی از وجود من است به وجود بیایید. او که انرژی زیادی در اجراهای خود داشت در ادامه کنایه ای به خلوتی سالن زد و گفت: چرا سالن کچل است؟ وی سپس بیان کرد: امشب می خواهیم قطعه «چپلنگ» را برایتان اجرا کنیم؛ «چپلنگ» قطعه جدید گروه ما براساس شعری از محمود طلوعی است. چپلنگ در واقع درباره اتفاقی است که در ۲۰۰ سال پیش در دوران مشروطه رخ داده است. در آن دوران مردی به جنگ با پلنگ رفته و پای چپ خود را در این جنگ از دست داده و به همین دلیل به چپلنگ معروف شده بود. سپس ماجرای عاشقانه ای برایش پیش آمده و وقتی به شهرش قوچان بازگشته متوجه شده که جفت او را برده اند. این اثر در واقع این سوال را مطرح می کند که او چگونه به گرد سم اسب یار رسیده است؟ بنابراین امیدوارم از این قطعه خوشتان بیایید. وی سپس به اجرای این قطعه پرداخت. این خواننده در حین اجرای این قطعه پای خود را به نشانه اینکه آن فرد پایش را از دست داده بود روی زمین می کشید. او در ادامه قطعه جدید خود را را به امید محمدزاده تقدیم و آن را اجرا کرد. او که قطعاتی از اشعار ابراهیم منصفی را اجرا می کرد هنگام خواندن یکی از قطعه ها لباس محلی خود را که به دست صدف تحویل دارزاده طراحی شده بود، به سه پایه میکروفون آویزان کرد و گاهی این سه پایه را بغل می کرد.

در ادامه دارا دارایی نوازنده گیتارباس این گروه گفت: خوشحالیم که در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر برای اجرا به برج آزادی آمده ایم. از همه دوستانی که ما را همراهی کردند تشکر می کنم به خصوص از احسان رسول اف، احسان گودرزی، محمود طلوعی، حمزه یگانه، ابراهیم علوی، همایون نصیری، آرش پژندمقدم، رضا کولغانی و همسرم صدف تحویل دارزاده که این لباس هارا طراحی کرده است. سپس کولغانی از دارا داریی تشکر کرد و خطاب به عکاسان و  افرادی که سرپا ایستاده بودند به کنایه  برای خالی بودن بخش هایی از سالن گفت: شما چرا سرپا ایستاده اید جا که هست، بنشینید. البته این سخنان در حالی مطرح شد که بلیت های این اجرا قبلا کاملا فروش رفته بود. کولغانی همچنین از اشکان خطیبی که به کنسرت او آمده بود، تشکر کرد. وی سپس گفت: می خواهم امشب نکته ای را بگویم؛ به یاد دارم از اولین اجراهایم مادرم و ابراهیم علوی نوازنده عود و گیتار به همه کنسرت هایم آمده اند به همین منظور قطعه «جنکو» را به مادر خودم و ابراهیم و همه مادران این سرزمین تقدیم می کنم. سپس هنگام اجرای این آهنگ برای بار سوم به خواب آلودگی مخاطبان اشاره کرد و گفت: آنهایی که در آن منطقه سالن خوابیده اند با تکرار بخش هایی از این قطعه ما را همراهی کنند.

در پایان این کنسرت و در حالی که گروه قصد ترک سالن را داشتند مخاطبان با تکرار مکرر قطعه «دیوانه» از آنها خواستند که این قطعه را اجرا کنند و گروه داماهی دوباره این قطعه را اجرا کردند. گروه موسیقی «داماهی» در سال ۹۳ تأسیس شد و در سال ۹۴ برای اولین بار در بخش تلفیقی جشنواره فجر روی صحنه رفت. این گروه با رویکردی آزادانه در تلفیق مؤلفه‌های موسیقی محلی ایران با ژانرهای متنوع موسیقی بین‌المللی شکل گرفته است. نوگرایی گروه در خلق موسیقی خاص خود با به کارگیری عناصر موسیقایی ملل مختلف در قالب کلی پاپ، طیف‌های گوناگون مخاطبان را با خود همراه کرده است. «داماهی» به همراه «بمرانی» ۲ گروه موسیقی تلفیقی هستند که در هر ۲ دوره‌ای که بخش تلفیقی به جشنواره فجر اضافه شده، حضور داشتند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن