تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797751383




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۲۵ هزار کارگر در قم بیمه نیستند/ خطر قراردادهای موقت برای کارگران


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: معاون اداره کل تعاون قم در گفت‌وگو با مهر:
۲۵ هزار کارگر در قم بیمه نیستند/ خطر قراردادهای موقت برای کارگران

کارگر ساختمانی


شناسهٔ خبر: 3867502 - سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
استانها > قم

.jwplayer{ display: inline-block; } قم - معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: در حال حاضر حدود ۲۵ هزار نفر از کارگران در استان قم بیمه نشده‌اند. خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: با وجود افزایش رشد اقتصادی و کاهش نرخ تورم طی سال جاری، آنچه زندگی این روزهای مردم و شرایط اقتصادی بازار نشان می‌دهد، خانوارهای سطح متوسط ایرانی با شغل و درآمد ثابت هنوز نمی‌توانند برنامه ریزی درباره آینده مالی زندگی خود داشته باشند. با این اوصاف، خانواده‌هایی را در نظر بگیرید که با حقوق کارگری ۸۰۰ هزار تومان بخواهند زندگی را سپری کنند. البته این میزان حقوق در شرایط خوشبینانه و بر اساس قانون کار و قرارداد تعریف شده کاری است. قطعا تصور زندگی کارگرانی با قراردادهای سفید امضا و موقت از این نیز دشوارتر خواهد بود. قراردادهای موقت امنیت شغلی را به خطر می‌اندازد محمد جواد ترک‌زاده آرانی، معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به بیمه‌های کاری در استان قم گفت: در استان قم ۲۳۰ هزار نفر بیمه شده تأمین اجتماعی داریم که شامل بیمه شدگان اختیاری و اجباری می‌شوند. وی افزود: هم اکنون ۱۱۳ تا ۱۱۵ هزار نفر بیمه شده اجباری در قم وجود دارد که بیمه کارگران در این دسته از بیمه‌ها قرار می‌گیرد.

به گفته ترک‌زاده آرانی، در حال حاضر نزدیک به ۲۵ هزار نفر از کارگران در استان قم بیمه نشده‌اند که این افراد یا خودشان اقدام لازم را برای بیمه شدن انجام نداده‌اند و یا هنوز شناسایی نشدند. معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم با تأکید بر اینکه نزدیک به ۸۰ تا ۸۵ درصد کل کارگران قم بیمه شده‌اند، گفت: در حال حاضر ۱۱۰ هزار نفر از بیمه شدگان قرارداد موقت دارند و حدود ۳۰ هزار نفر قرارداد دائم دارند. مشکل کارگران با قراردادهای موقت وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات کارگران قراردادهای موقت است که امنیت شغلیشان را به خطر می‌اندازد، اظهار داشت: با وجود قرارداد موقت، کارگران زحمت کش ما تا یک ماه آینده‌شان را نمی‌توانند پیش بینی کنند و به زندگی خودشان اطمینان داشته باشند. ترک‌زاده آرانی اضافه کرد: مسئله ناراحت کننده این است که قانون اجازه وجود این قراردادهای موقت را داده است، ماده هفت قانون کار دست کارفرما را در این زمینه باز گذاشته و این درحالی است که در بسیاری از کشورهای جهان امضای قرارداد موقت ممنوع است. قانون اجازه وجود این قراردادهای موقت را داده است و ماده هفت قانون کار دست کارفرما را در این زمینه باز گذاشته است به گزارش مهر، در ماده ۷ قانون کار آمده است: قرارداد کار عبارت است از قرارداد کتبی یا شفاهی که به موجب آن کارگر در قبال دریافت حق السعی کاری را برای مدت موقت یا مدت غیر موقت برای کارفرما انجام می‌دهد. تبصره ۱ این ماده تأکید می‌کند که حداکثر مدت موقت برای کارهایی که طبیعت آن‌ها جنبه غیر مستمر دارد توسط وزارت کار و امور اجتماعی تهیه و به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید. همچنین در تبصره ۲ تأکید دارد که در کارهایی که طبیعت آن‌ها جنبه مستمر دارد، در صورتی که مدتی در قرارداد ذکر نشود، قرارداد دائمی تلقی می‌شود. به گفته ترک‌زاده آرانی با این شرایط اگر کارگر مجردی قصد ازدواج داشته باشد، به هیچ عنوان نمی‌تواند برنامه ریزی برای شغل آینده‌اش داشته باشد. وی در ادامه گفت: در همین زمینه ما پیشنهاداتی به مسئولان داده‌ایم و در حال پیگیری هستیم. ثبت سالانه ۷ هزار شکایت در زمینه مسائل کاری معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم با بیان اینکه سالانه نزدیک به ۷ هزار شکایت در زمینه مسائل کاری ثبت می‌شود گفت: بخش عمده این شکایات به مطالبات کارگران مربوط می‌شود که شامل اختلافات بین کارفرما و کارگر است. بخش عمده شکایات به مطالبات کارگران مربوط می‌شود که شامل اختلافات بین کارفرما و کارگر است از نظر وی، بدلیل اینکه بسیاری از قراردادهای کاری موقت است، بحث زیادی در زمینه اخراج کارگران ایجاد نمی‌شود و مسائل قضایی معمولا حول اختلافات بین این دو قشر است. ترک‌زاده آرانی تأکید کرد: یک کارگر زمانی می‌تواند به شرایط کاری خود اعتراض کند که قرارداد دائمی داشته باشد، لذا این از اشکالات وارد به قانون کار است. وی با اشاره به اینکه کارگران ساختمانی نیز دارای بیمه‌های اجباری هستند که به تصویب مجلس شورای اسلامی نیز رسیده است، افزود: از جمله شرایط صدور این بیمه‌ها برای کارگران ساختمانی انجام کار در مشاغل مربوط به ساختمان است، همچنین دارا بودن مدرک پس از گذراندن دوره‌های لازم از سازمان فنی و حرفه‌ای دیگر شرط صدور این بیمه‌ها محسوب می‌شود.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن