تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوشا به سعادت كسیكه عمل، علم، دوستى، دشمنى، گرفتن، رها كردن، سخن،سكوت ،كردار و گفتارش ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797934447




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیت الله رفسنجانی شخصیتی فراجناحی، مدیری شجاع و انقلابی بود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: معاون پارلمانی رئیس جمهور:
آیت الله رفسنجانی شخصیتی فراجناحی، مدیری شجاع و انقلابی بود

قزوین


شناسهٔ خبر: 3875092 - پنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷
استانها > قزوین

.jwplayer{ display: inline-block; } قزوین- معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت:آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیتی ماندگار، فرا جناحی،فقیهی سیاست مدار،شجاع،صبور و مدیری توانمند،مدبر و منصف بود که فقدان ایشان ضایعه ای بزرگ برای نظام است. به گزارش خبرنگار مهر، مراسم گرامیداشت رحلت آیت الله رفسنجانی ازسوی نماینده ولی فقیه و امام جمعه واستاندار قزوین ظهر پنجشنبه با حضور اقشار مختلف مردم، روحانیون، مدیران دستگاههای اجرایی، دانشگاهیان، کارمندان، کارگران در مسجد محمد رسول الله قزوین برگزار شد. حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در این مراسم با بیان ویژگی های اخلاقی و شخصیت سیاسی آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: آقای هاشمی فردی صبور، فقیهی سیاستمدار و دانشمندی تیز بین و باهوش بود. وی تصریح کرد: آیت الله رفسنجانی عالمی کامل و جامع، روحانی برجسته، مدیری توانمند و مدبر و منصف بود، و نبود ایشان ضایعه ای برای کشور و انقلاب است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد: وقتی علمای بلاد اسلامی و شخصیت های برجسته جهانی در رحلت این بزرگوار پیام تسلیت صادر می کنند نشان می دهد جایگاه رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام بین المللی است و بسیاری با نقش ایشان آشنا بوده اند. امیری تصریح کرد: مجلس باشکوه امروز در استان قزوین و حضور شخصیت های مهم سیاسی با گرایش های مختلف هم نشان می دهد در داخل کشور ایشان چهره ای فراجناحی بودند و امروز هم باید محور همه برنامه های ما وحدت و انسجام ملی باشد. آیت الله رفسنجانی مجتهدی عالم و سیاست مداری شاخص بود وی اضافه کرد: آقای رفسنجانی مجتهدی نامی بود که جایگاه علمی والایی داشت و از ۱۴ سالگی در حوزه های علمیه و زیر نظر مجتهدان شاخصی چون آیت الله بروجردی، امام خمینی، محقق داماد، علامه طباطبایی تلمذ کرد و امین و نزدیک بنیانگذار جمهوری اسلامی بود. امیری گفت: ایشان برای اعتلای فرهنگی کشور تلاش بسیاری کرد و به عنوان عالمی ربانی و مبارزی خستگی ناپذیر رنج بسیاری را متحمل شد اما هرگز از مسیر انقلاب، رهبری و ولایت خارج نشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور یادآورشد: جایگاه مبارزاتی ایشان در دوران قبل از انقلاب و نقش مدیریتی در دوران پیروزی و دوران جنگ بر همگان روشن است و صبوری در برابر ناملایمات الگویی عملی برای همگان ترسیم کرده است. وی اظهارداشت: رفسنجانی در رژیم شاه در زیر شکنجه دژخیمان صبوری پیشه کرد والگویی برای مبارزان بود و صبورانه و آگاهانه در مسیر انقلاب گام برداشت. هاشمی حضوری مستمر در صحنه های انقلاب داشت امیری بیان کرد: این شخصیت والامقام هیچگاه در تاریخ انقلاب غایب نبود و با حضور مستمر خود در اتحاد ملی و انسجام مردم نقش موثری ایفا کرد. وی گفت: علاقه ای که آیت الله هاشمی به امیرکبیر داشت نشان میداد چقدر به اعتلای کشور علاقمند بودند و نگارش کتاب زندگی امیرکبیر و فلسطین بیانگر عمق نگاه ارزشمند وی به سرنوشت ملل مسلمان و خدمت به کشور بود. معاون پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد: حضور ایشان در منصب های مختلف اندیشه های والای این شخصیت در خدمت گذاری را نشان داد و با اندیشه های بزرگ در مسیر سیاست ورزی و مشارکت اجتماعی و پیگیری مناسب امور همواره دلسوز نظام و رهبری بود. امیری تصریح کرد: سلوک سیاسی آیت الله هاشمی رفسنجانی باید مورد توجه سایر بزرگان کشور باشد ودر تصمیم گیری و تصمیم سازی مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: در دوران پس از انقلاب و در میانه نهضت در مدیریت یاران انقلاب نقش ارزنده ای داشتند و به عنوان مشاور و یار دیرین امام همه جا حضور موثری دارند و به کمک انقلاب می آیند. وی اظهارداشت: در شکل گیری شورای انقلاب، تدوین قانون اساسی، مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی و بویژه دوران دفاع مقدس نقش بی بدیلی ایفا کردند که باید آن را ارج بنهیم. امیری گفت: در زمانی که فرماندهی جنگ کار بسیار پیچیده و سختی بود امام راحل این مسئولیت خطیر را به ایشان واگذار می کنند و با هوشیاری، شجاعت و مدیریت بی نظیر این مسئولیت انجام می شود. دانشگاه آزاد بزرگترین یادگار فرهنگی آیت الله رفسنجانی است معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در حوزه فرهنگی با تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در شرایطی که دولت قادر به پاسخگویی به نیاز علمی جوانان نبود بزرگترین خدمت محسوب می شود و امروز این دانشگاه افتخار کشور است. وی اضافه کرد: حضور بیش از ۱۰۰ هزار استاد و کارمند و ۵ میلیون فارغ التحصیل از دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین افتخار علمی کشور است و اگر این مرکز علمی نبود باید شاهد خروج نخبگان و میلیونها دلار ارز از کشور می شدیم.

امیری با بیان برخی دیگر از ویژگیهای شخصیتی آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهارداشت: هاشمی مدیری مقتدر، باصلابت، باوقار، صبور و شجاع و دنبال هم گرایی و وحدت بود و از افراط و تفریط دوری می کرد. وی اضافه کرد: در زمان حیاتش پناهگاه جریان های مختلف سیاسی با هر گرایش و سلیقه بود و از تفرقه و تملق و چاپلوسی پرهیز می کرد و بشدت مراقب بود تا عده ای افراطی انقلاب را از مسیر منحرف نکنند. امیری تصریح کرد: حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع پیکر ایشان نشان داد همه گروهها به مدیریت و توانمندی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام باور داشتند و با این حضور برگ زرین دیگری در قدردانی از سیاست مداران شاخص کشور بر افتخارات کشور افزودند و فهم و درک انقلابی خود را نشان دادند. وی اضافه کرد:هاشمی درهیچ جناحی محصور وتعریف نمی شد وبه همه ملت، انقلاب و نظام تعلق داشت و خدمات ارزشمند این شخصیت برجسته ماندگار است.  
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن