تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بالاترین عبادت، عفت شکم و شهوت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797685237




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آشنایی با هواپیمای جدید ایران‌ایر +عکس


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: عصر فردا (پنج‌شنبه) پس از چند دهه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نخستین هواپیمای نو خود را دریافت خواهد کرد؛ هواپیمایی که می‌تواند با ورود خود دوره‌ای جدید از فعالیت‌های صنعت هوایی کشور را آغاز کند.



به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، پس از دوران طولانی که شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به دلیل تحریم‌های بین‌المللی امکان خرید هواپیما نداشتند در جریان مذاکراتی که پس از توافق هسته‌ای به کار بسته شد، ایران‌ایر توانست بعد از ماه‌ها مذاکره دو قرارداد مجزا با ایرباس و بوئینگ به امضاء برساند و در مجموع ۱۸۰ فروند هواپیما با عقد قرارداد نهایی به سمت آسمان ایران حرکت کند. هرچند شرکت هواپیماساز بوئینگ توانست چند روز زودتر از ایرباس قرارداد خود را نهایی کند، اما آنچه در عمل اتفاق افتاد سرعت گرفتن اجرای قرارداد ایرباس با ایران بود تا جایی که ایران‌ایر در نخستین روزهای عقد قرارداد با این شرکت اعلام کرد امیدوار است این قرارداد تا فروردین‌ماه سال ۱۳۹۶ اجرای خود را آغاز کند و به این ترتیب ایران صاحب نخستین هواپیماها در این حوزه شود. پیش‌بینی مدیر عامل شرکت ایران‌ایر خیلی زود محقق شد تا با نهایی شدن مراحل اجرایی کار نخستین فروند ایرباس ۳۲۱ خریداری شده از سوی ایران عصر فردا در فرودگاه مهرآباد به زمین بنشیند. هواپیمایی که اعلام شده مراحل فنی خود را در دو فرودگاه اروپایی پشت سر گذاشته و با خلبانان ایرانی به تهران خواهد رسید.

نگاهی به ویژگی‌های فنی این هواپیما نشان می‌دهد ایرباس ۳۲۱ امکان آن را خواهد داشت که به طور همزمان در پروازهای داخلی و خارجی مورد استفاده قرار گیرد. این هواپیما که جزو هواپیماهای با بدنه باریک و از نظر ظرفیت پرواز در حوزه کوتاه‌برد و میان‌برد قرار می‌گیرد یکی از پرطرفدارترین هواپیمای ایرباس در طول سال‌های گذشته بوده است.

این هواپیما به ایران‌ایر اعلام کرده ظرفیت مسافرپذیری‌اش حدود ۱۹۵ نفر است در صورت حذف کردن برخی کلاس‌های پروازی توانایی آن را دارد که تا پیش از ۲۳۰ مسافر را در خود جای دهد. این هواپیما که با اصلاحاتی در مدل ایرباس ۳۲۰ تولید شد توانسته برای بسیاری از ایرلاین‌های جهان گزینه‌ جذاب به حساب بیاید. طبق آماری که در پایان ماه نوامبر سال ۲۰۱۶ میلیادی اعلام شده از ایرباس ۳۲۱، ۱۴۱۳ هواپیما به مشتریان جهانی آن تحویل شده است و در حال حاضر ۱۳۹۶ فروند از آن در حال پرواز است. در میان تمام مشتریان این هواپیما شرکت هواپیمایی امریکن ایرلاینز با خرید ۱۹۷ فروند از ایرباس ۳۲۱ توانسته به بزرگ‌ترین مشتری جهانی این هواپیما تبدیل شود.

ایرباس که تلاش کرده این هواپیما را با برخی از مدل‌های بوئینگ قابل رقابت کند در طراحی موتور به یکی از پایین‌ترین سطوح مصرف سوخت رسیده و در استفاده از مواد جدید در بدنه آن نیز پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است. در حال حاضر آمارها نشان از آن دارد که میزان سفارش ایرباس ۳۲۱ در جهان از ۱۷۳۳ فروند نیز گذشته و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران آخرین مشتری آن به حساب می‌آید که عصر روز آینده نخستین فروند از این هواپیما را تحویل خواهد گرفت.




چهارشنبه 22 دی 1395 ساعت 14:49





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن