تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگز با مردم به اندازه عقل خود سخن نگفتند و فرمودند:...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797692209




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ژاپن دوباره در نزديكي آزادگان


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ژاپن دوباره در نزديكي آزادگان
آنطور كه معاون توسعه و مهندسي شركت ملي نفت گفته است مناقصه بزرگ‌ترين ميدان نفتي ايران چهار هفته ديگر برگزار مي‌شود و ژاپني‌ها زودتر از سايرين برنامه خود را ارائه كردند؛ همچنان هم خبري از شركت‌هاي ايراني نيست.
نویسنده : وحيد حاجي‌پور 


آنطور كه معاون توسعه و مهندسي شركت ملي نفت گفته است مناقصه بزرگ‌ترين ميدان نفتي ايران چهار هفته ديگر برگزار مي‌شود و ژاپني‌ها زودتر از سايرين برنامه خود را ارائه كردند؛ همچنان هم خبري از شركت‌هاي ايراني نيست.
 چند روز گذشته بود كه  «جوان»  در گزارشي از حذف زيركانه شركت‌هاي ايراني در مناقصه ميدان بزرگ آزادگان نوشت و روز گذشته غلامرضا منوچهري مرد شماره يك برنامه‌هاي توسعه‌اي شركت ملي نفت، بدون اشاره به اين موضوع گفت مناقصه آزادگان يك ماه ديگر برگزار مي‌شود و از علاقه عجيب شركت اينپكس گفت.

  ژاپني‌ها در صدر
رئيس دولت اصلاحات در دهه 70 به توكيو رفت و در آن ديدار كه وزير نفت را هم به همراه داشت ميدان آزادگان را به ژاپني‌ها اهدا كرد تا اين شركت با حضور در بزرگ‌ترين ميدان كشف شده ايران، توسعه آن را به دست گيرد. اين امتياز ويژه به شركت اينپكس كه شركت بزرگي در توسعه ميادين نفتي و گازي نبود، موجب شد تا اين شركت طي هفت سال حضور در آزادگان هيچ اقدامي را انجام ندهد و تنها با ارائه برنامه مين روبي، ادعا كند براي افزايش مبلغ قرارداد بايد 10 درصد روي سرمايه‌گذاري‌ها گذاشته شود.
روزهاي آخر وزارت زنگنه اين پيشنهاد مطرح شد كه بنا شد دولت آينده در اين‌باره تصميم بگيرد و از همان زمان بود كه بهانه‌هاي ژاپني‌ها آغاز شد تا آنكه در سال 88 تصميم بگيرد با حفظ 10 درصد سهام خود در اين ميدان، اهواز را ترك كند. آنها تعلل 12 ساله خود را در توسعه اين ميدان به عنوان خاطره‌اي كنار گذاشتند و رفتند و حالا با تسريع جالبي، برنامه خود را براي حضور دوباره در اين ميدان اعلام كرده‌اند.

  مناقصه آزادگان
غلامرضا منوچهري معاون مهندسي و توسعه شركت ملي نفت ايران اما روز گذشته درباره توسعه آزادگان گفت: بر اساس برنامه‌ريزي‌ها، حداكثر تا چهار هفته آينده براي مناقصه آزادگان جنوبي اعلام عمومي خواهد شد. طرح توسعه آزادگان جنوبي، نخستين مناقصه بين‌المللي نفتي ايران خواهد بود كه خوشبختانه اسنادش تقريباً نهايي شده و به زودي اين مناقصه برگزار مي‌شود.
وي درباره حضور شركت اينپكس ژاپن در توسعه ميدان آزادگان جنوبي، تصريح كرد: با شركت اينپكس ژاپن روي چند ميدان از جمله ميدان آزادگان MOU امضا كرديم كه آنها نتايج مطالعاتشان را در مرحله اول به ما ارائه كرده‌اند و در سه هفته آينده مرحله دوم مطالعاتشان را كه در واقع از ديد كار MOU مرحله نهايي است به ما ارائه مي‌كنند؛ اين شركت از شركت‌كنندگان صاحب صلاحيت در مناقصات آتي خواهد بود.
اين مقام مسئول افزود: براي آزادگان ما تا به حال با حدود پنج شركت بين‌المللي MOU امضا كرده‌ايم ولي اينكه حالا چند گروه به صورت كنسرسيوم در مناقصه خواهند آمد بايد ببينيم كه اينها چگونه با همديگر مشترك مي‌شوند. پيش‌بيني مي‌كنيم كه شركت‌هاي چيني با اروپايي‌ها شريك شوند و بايد يك شريك ايراني داشته باشند. اين اتفاقي است كه بايد منتظر باشيم كه ببينيم چند گروه خواهند آمد.
وي در خصوص لغو قرارداد شركت‌هاي چيني در آزادگان شمالي و يادآوران، گفت: به هر حال آنها هم آمادگي دارند كه در مناقصات آتي ما شركت كنند و ما به آزادگان فعلاً در يك اسكوپ كلي نگاه مي‌كنيم.
معاون مهندسي و توسعه شركت ملي نفت ايران همچنين در خصوص ميزان توليد كنوني نفت ايران اظهار داشت: ما در حال حاضر حدود 9/3 تا 4 ميليون بشكه توليد داريم.
وي افزود: كيش نقطه استراتژيكي براي جذب سرمايه‌گذاري خارجي در كشور است. در اين جزيره، تسهيلات و امكانات مناسبي وجود دارد كه در كنار ذخاير عظيم نفت و گاز ايران در خليج فارس، ظرفيت‌هاي بزرگ سرمايه‌گذاري نفتي و گازي را رقم زده است.
منوچهري در خصوص انتشار فهرست 29 شركت داراي صلاحيت خارجي براي شركت در مناقصه‌هاي بين‌المللي نفتي ايران تصريح کرد: اين فهرست از بخش مربوطه در شركت نفت تازه به بخش توسعه‌اي تحويل شده و در واقع مربوط به ليست شركت‌هاي صاحب صلاحيت است.
به گفته اين مقام مسئول پس از دريافت اين فهرست، اكنون در حال آماده‌سازي اسناد مناقصه براي پروژه‌هاي مختلف هستيم كه پس از اعلام آمادگي اين شركت‌ها، بر اساس علاقه و قابليت از اين شركت‌ها براي حضور در مناقصه‌ها دعوت مي‌شود.
وي با بيان اينكه در يك مناقصه نفتي لزوما تمامي اين 29 شركت خارجي حضور نخواهند داشت، خاطرنشان كرد: حضور هر شركت در هر مناقصه بين‌المللي نفتي و گازي ايران، بايد بر اساس سنجش توانمندي‌هاي آن شركت در اجراي آن پروژه خاص باشد؛ به عبارتي صلاحيت شركت‌ها براي حضور در يك مناقصه نيز دوباره مورد سنجش و داوري قرار خواهد گرفت.
وي در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران در خصوص احتمال افزايش تعداد شركت‌هاي واجد صلاحيت داخلي در بخش اكتشاف و توليد، گفت: اگرچه ارزيابي‌ها ادامه دارد، اما تعداد اين شركت‌ها نمي‌تواند خيلي زياد باشد، در هيچ جاي دنيا تعداد شركت‌هاي اكتشاف و توليد نامحدود نيست.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن