تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤثّرترين وسيله جلب رحمت خدا اين است كه خيرخواه همه مردم باشى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797881795




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشروی‌های نظامی در محورهای شمال و غرب عراق/کرانه شرقی پل چهارم رود دجله در تصرف ارتش


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: در آخرین پیشروی‌ها در شرق موصل نیروهای عراقی برای اولین بار به کرانه رود دجله رسیدند و نیز توانستند در درگیری تک تیراندازها و عوامل انتحاری داعش در منطقه تاریخی التله در شرق موصل این حمله‌ها را دفع کرده و در این منطقه پیشروی کنند. این در حالی است که جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش نیز پنج پایگاه داعش در جنوب غرب کرکوک را بمباران کردند. به گزارش تابناک، فرماندهی عملیات "نینوا می‌آییم" اعلام کرد، نیروهای مبارزه با تروریسم بر کرانه شرقی پل چهارم کشیده شده روی رود دجله در ساحل چپ (شرق) موصل تسلط یافتند. سرلشگر عبدالامیر یارالله، فرمانده عملیات نینوا اعلام کرد، نیروهای مبارزه با تروریسم به کرانه شرقی رود دجله رسیدند. پایگاه خبری العربیه در این باره اعلام کرد: نیروهای عراقی در شرق موصل روز یکشنبه به ساحل شرقی رودخانه دجله در نزدیکی پل چهارم رسیده و محله‌های جدیدی در اطراف این رودخانه (الفراق و المزارع) و محله الرفاق در شمال شرق موصل و نیز بخش‌هایی از منطقه یارمجه شرقی واقع در جنوب شرق موصل را به مناطق آزاد شمال اضافه کردند. این پایگاه خبری به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد، نیروهای مشترک به سواحل رودخانه دجله رسیده و کنترل پل چهارم را به دست گرفتند. گروه تروریستی داعش پل چهارم شهر موصل واقع در ساحل شرقی رودخانه دجله را منفجر کرد. این منبع افزود: نیروهای عراقی اولین یگان جنگی را روی این پل جهت رصد تحرکات دشمن مستقر کردند. این اولین باری است که نیروهای عراقی از ابتدای عملیات نظامی‌شان برای بازپس‌گیری شهر موصل خود را به کرانه رودخانه دجله رساندند.

همچنین منطقه تاریخی التله در شرق موصل شاهد درگیری‌های شدیدی میان نیروهای عراقی و داعش بود که با تک تیراندازها و عوامل انتحاری خود تلاش می‌کند مانع از پیشروی نیروهای عراقی شود، اما نیروهای عراقی توانستند مانع از عملیات جدید داعش برای نفوذ به این منطقه شوند. نیروهای عراقی در عین حال در محله دومیز با داعش درگیر شدند. همزمان سازمان مبارزه با تروریسم عراق به سمت منطقه تاریخی التله در داخل موصل پیشروی کرد. این سازمان روز شنبه محله‌های الاطباء یک و دو، الفرقان، الرفاق و الغفران شرق موصل را آزاد کرد. نیروهای عراقی همزمان با درگیری‌های شدید با داعشی‌ها در اطراف محله دومیز و الساهرون در شرق موصل خود را به نزدیکی محله‌های فلسطین، دومیز و المزارع رساندند. بخش غربی رودخانه که کوچکتر و پرجمعیت‌تر است، هنوز به طور کامل در کنترل داعش است. در کنار عملیات موصل نیروهای عراقی با کمک ائتلاف ضد داعش  از روز پنجشنبه عملیاتی را باز پس‌گیری شهرهای نزدیک به مرزهای سوریه به عنوان آخرین مناطق مسکونی تحت کنترل داعش آغاز کرده‌اند. دیده‌بان حقوق بشر عراق اعلام کرد، هزاران غیرنظامی در استان الانبار در شرایط انسانی دشواری زندگی می‌کنند و حدود ۳۰ هزار غیرنظامی در شهرهای عانه، راوه و القائم در غرب الانبار از سال ۲۰۱۴ تحت کنترل داعش زندگی می‌کنند. ساکنان این مناطق از کمبود مواد غذایی، دارو و لوازم بهداشتی رنج می‌برند و علاوه بر اعلام‌ها با بمباران‌های بی‌هدف علیه مناطق مسکونی و بازارها مواجه هستند. همچنین سخنگوی وزارت دفاع عراق اعلام کرد: طبق طلاعات منتشر شده از سوی مدیریت کل اطلاعات و امنیت عراق جنگنده‌های این کشور پایگاه‌های داعش در استان الانبار را بمباران کردند و در این بمباران یک انبار اسلحه و مهمات نظامی و یک کارگاه بمب‌گذاری خودروها هدف قرار گرفته و تعدادی تروریست در شهرستان راوه در غرب الانبار کشته شدند. نیروهای ارتش و عشایر عراق از جمله حشد شعبی موفق به آزادسازی منطقه الحکره و الزاویه و پاکسازی آنها شدند. از سوی دیگر، شورای امنیت اقلیم کردستان عراق در بیانیه مطبوعاتی از کشته شدن اسلام طاها محمد العبیدی ملقب به دکتر معاویه فرمانده دفتر بهداشت داعش در استان کرکوک طی عملیات ویژه‌ای در شهر حویجه در شمال عراق خبر داد. در این بیانیه آمده است: در عملیات ویژه و مشترک نیروهای مبارزه با تروریسم و نیروهای ائتلاف ضد داعش دکتر معاویه در مرکز شهر حویجه هدف قرار گرفت. وی در پست وزارت بهداشت داعش در استان کرکوک فعالیت داشت. طبق بیانیه مذکور این تروریست عامل قتل ده‌ها عراقی در استان کرکوک بود و در اکتبر ۲۰۱۵ در قتل چهار نیروی پیشمرگ در حویجه و آزار و اذیت زنان ایزدی در این شهر دست داشت. شورای امنیت اقلیم کردستان عراق پیشتر با مشارکت نیروهای ائتلاف ضد داعش عملیات ویژه‌ای را علیه پایگاه‌های داعش در حویجه و اطراف آن انجام داد. یک منبع امنیتی در استان کرکوک در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق از بمباران شدید چهار پایگاه داعش در جنوب غربی این استان در دو منطقه الرشاد و الریاض و شهرستان حویجه توسط جنگنده‌های ائتلاف خبر داد. این منبع گفت: این حملات هوایی بسیار شدید بود و جنگنده‌های ائتلاف موشک‌هایی شلیک کردند که با اشعه لیزر کار می‌کرد. منبع مذکور که نخواست نامش فاش شود، ادامه داد: این حملات هایی با هماهنگی نیروهای عملیات مشترک عراق و دستگاه اطلاعات انجام شد. 
 
 
 
 
 
ایسنا




۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن