تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): فضاى هر ظرفى در اثر محتواى خود تنگ‏تر مى‏شود مگر ظرف دانش كه با تحصيل علوم، فضاى آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797926912




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وحشت مردم کشورهای غربی از آینده/ جهان در آستانه وقوع یک جنگ بزرگ؟


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: وحشت مردم کشورهای غربی از آینده/ جهان در آستانه وقوع یک جنگ بزرگ؟
این نظرسنجی توسط موسسه ارزیابی و داده سنجی «یوگاو» صورت گرفته است و در آن از ۹ هزار نفر در در ۹ کشور سوال پرسیده شده است. اکثریت پاسخ‌دهندگان باور داشته‌اند که سیاره ما از امکان برقراری صلحی جهانی دورتر می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : سرویس بین‌الملل- نتایج نظرسنجی‌ای تازه در کشورهای غربی نشان می‌دهد که اکثریت افراد شرکت‌کننده در آن معتقدند که احتمال وقوع جنگ جهانی سوم بسیار زیاد است و پیش‌بینی می‌کنند که حملات تروریستی در اروپا در سال ۲۰۱۷ میلادی روی خواهد داد. نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که بخش قابل توجهی از ساکنان کشورهای غربی آینده‌ای غم‌انگیز و تراژیک همراه با جنگ در سرتاسر جهان را متصور هستند. 


به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این نظرسنجی توسط موسسه ارزیابی و داده سنجی «یوگاو» صورت گرفته است و در آن از ۹ هزار نفر در در ۹ کشور سوال پرسیده شده است. اکثریت پاسخ‌دهندگان باور داشته‌اند که سیاره ما از امکان برقراری صلحی جهانی دورتر می‌شود. آنان پیش‌بینی کرده‌اند که حمایت ابرقدرت‌ها از درگیری‌های خونین در سوریه افزایش می‌یابد و نبرد علیه داعش در خاورمیانه تشدید شود، موجی از حملات تروریستی در سرتاسر جهان ایجاد و ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ روسای جمهوری روسیه و امریکا با یکدیگر در بازی‌ای دشوار و سخت قرار می‌گیرند. 



وحشت مردم کشورهای غربی از آینده/ جهان در آستانه وقوع یک جنگ بزرگ؟



روزنامه «ایندیپندنت» با انتشار نتایج این نظرسنجی می‌نویسد: «همزمان با قرار گرفتن روابط امریکا و روسیه در بدترین شرایط ممکن از زمان جنگ سرد به این سو، پیش‌بینی‌های اکثر پاسخ‌دهندگان در فرانسه، آلمان و بریتانیا نشان می‌دهد که آنان نسبت به آینده و تحوات جهانی بدبین هستند. ۶۴ درصد از پاسخ‌دهندگان امریکایی گفته‌اند که فکر می‌کنند جهان در آستانه وقوع یک جنگ بزرگ قرار دارد و درمقابل تنها ۱۵ درصد گفته‌اند که فکر می‌کنند صلحی جهانی به احتمال زیاد امکان‌پذیر خواهد بود. بریتانیایی‌ها کمی بیشتر امیدوار هستند. ۱۹ درصد از آنان باور دارند که صلح امکان‌پذیر است با این حال، ۶۱ درصد از آنان می‌گویند که احتمال وقوع جنگ بالاست. در مقابل، مردم در کشورهای اروپایی از جمله سوئد، فنلاند و نروژ بسیار کمتر تمایل به باور این موضوع دارند که جهان در آستانه وقوع جنگی مهیب قرار دارند. دانمارک که شادترین جمعیت جهان را دارد در این نظرسنجی پاسخ‌دهندگان‌اش درباره چشم‌انداز صلح این‌گونه پاسخ دادند: ۳۹ درصد از دانمارکی‌های پاسخ‌دهنده نسبت به چشم‌انداز صلح جهانی خوش‌بین بودند در حالی که ۴۵ درصد نظر مخالفی داشتند.»


«آنتونی ولز» مدیر موسس یوگاو در حوزه پژوهش‌های سیاسی و اجتماعی می‌گوید: «به نظر می‌رسد که ترس میان امریکایی‌ها و فرانسوی‌ها در بالاترین میزان خود باشد. ترس امریکایی‌ها شاید به دلیل عدم اطمینان از آن‌چه در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ روی خواهد داد قابل توجیه باشد. برای فرانسوی‌ها به نظر می‌رسد ترس بیشتر مرتبط با تهدیدات متوجه از جانب اقدامات تروریستی است. در مقایسه با سایر ملل اروپایی، فرانسوی‌ها به احتمال زیاد کمتر از سایر ملل اروپایی روسیه را به عنوان تهدیدی جدی علیه اتحادیه اروپا قلمداد می‌کنند. آنان به احتمال زیاد بر این باورند که حملات تروریستی دیگری در کشورشان روی خواهد داد.»


در همان نظرسنجی از مردم اروپا و امریکا، مشخص شد که اکثر شهروندان اروپایی و امریکایی به روسیه به عنوان یک تهدید بزرگ نظامی می‌نگرند. در این میان بریتانیایی‌ها بیشترین هراس را از مسکو داشتند. این ترس حتی بیشتر از  فنلاندی‌ها و آلمانی‌ها بود که از نظر جغرافیایی به روسیه نزدیک‌تر هستند. 


۷۱ درصد از پاسخ‌دهندگان بریتانیایی گفته‌اند که از جانب روسیه احساس خطر و تهدید می‌کنند. این در حالیست که این میزان در میان امریکایی‌ها ۵۹ درصد بوده است که کم‌ترین میزان در مقایسه با تمام کشورهای مورد بررسی بوده است. 


در تمام کشورهای مورد بررسی بجز فنلاند اکثریت پاسخ‌دهندگان پیش‌بینی کرده‌اند که وقوع حملات تروریستی در کشورشان در سال آینده محتمل خواهد بود. پاسخ‌دهندگان فرانسوی در این‌باره بیشترین نگرانی را داشته‌اند و ۸۱ درصد از آنان باور داشته‌اند که حمله روی خواهد داد در حالی که تنها ۱۱ درصد گفته‌اند که فکر نمی‌کنند حمله‌ای اتفاق بیفتد. 


در میان پاسخ‌دهندگان بریتانیایی، آلمانی و امریکایی نیز اکثریت بزرگی از مردم باور داشته‌اند که حمله روی خواهد داد. با این وجود، در فنلاند تنها ۲۶ درصد از مردم پیش‌بینی کرده‌اند که حمله تروریستی در سال ۲۰۱۷ میلادی روی خواهد داد و ۶۳ درصد گفته‌اند که وقوع چنین حمله‌ای نامحتمل است.






۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن