تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797922566




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعریف استند‌آپ كمدی از نظر امیر کربلایی‌زاده


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
تعریف استند‌آپ كمدی از نظر امیر کربلایی‌زاده
تعریف استند‌آپ كمدی از نظر امیر کربلایی‌زاده امیر كربلایی‌زاده در آستانه نهمین جشنواره طنز سوره گفت: با استند‌آپ كمدی سعی می‌كنیم موضوعات مختلف را به چالش بكشیم و تماشاگر را با خندیدن دچار اندیشه كنیم.


به گزارش فرهنگ نیوز، امیر كربلایی‌زاده، بازیگر و كارگردان تئاتر و تلویزیون، در گفت‌وگو با پایگاه خبری حوزه هنری، در رابطه با طنز و ویژگی‌‌های آن گفت: طنز باعث می شود موادی از سلول‌های مغز آزاد شوند كه شما بهتر در تصمیم گیری‌هایتان و كارهایتان تمركز داشته باشید. حتی از نظر علمی ثابت شده است كه خنده و لبخند برای انسان‌های موفق در زندگی بسیار مهم است.

وی تصریح كرد: تماشاگر و اثر باید با یكدیگر همذات پنداری كنند و مخاطب باید حضور خود را در اثر ببیند. كمدین باید خیلی دقیق و با جزئیات كار خود را انجام دهد.  

وی در رابطه با ویژگی‌های یك كمدین گفت: كمدین باید صداقت داشته باشد. بدون اینكه موضع گیری كند، مشكلاتی كه وجود دارد را ارزیابی كند و آن را به یك شكل فرحناك تغییر دهد و به مخاطب عرضه كند.

كربلایی زاده بیان كرد: استند‌آپ كمدی نقد چالش‌های سیاسی اجتماعی و بررسی رفتارهای سیاسی اجتماعی است. ما در حقیقت با استند‌آپ كمدی سعی می‌كنیم كه آن موضوع را به چالش بكشیم و تماشاگر را با خندیدن دچار اندیشه بكنیم تا به آن موضوعات فكر كند.

وی در رابطه با تأثیرگذاری فضای مجازی بر طنز گفت: عصر، عصر تكنولوژی است و خواسته و ناخواسته در صفحات مجازی كلیپ ها و فیلم ها در كمترین زمان به دست مخاطب می رسد. این موضوع كار را برای یك كمدین سخت می‌كند. شاید مواردی را كه كمدین می خواهد اجرا كند كلیشه‌ای شده باشد و در بسیاری از سایت‌ها و صفحات مجازی به آن پرداخته شده باشد؛ اما با این‌حال به نظر من به حدی چالش‌های رفتاری وجود دارد كه می‌تواند مواد اولیه‌ای برای موضوع كمدین باشد.

كربلایی‌زاده با اشاره به خاطره‌ای از دوران نوجوانی و جوانی خود تصریح كرد: در دوره‌ نوجوانی فقط به این فكر بودم كه چطور می توانم تئاتر كار كنم، چون به خواسته مرحوم پدرم در هنرستان رشته صنعتی خواندم، رشته ای غیر از تئاتر، من در زمانی متولد شدم كه در آستانه شروع جنگ و تغییر و تحول سیاسی اقتصادی بود و والدین دغدغه موقعیت كار فرزندان خود را داشتند. بنابراین فضای هنری اولویت خانواده ها نبود، به خاطر همین من به طور مخفیانه وارد كانون شهید مطهری شدم و تحت آموزش قرار گرفتم.

وی در رابطه با شروع كار خود در عرصه نمایش گفت: اول به صورت غیر رسمی از سال 68 وارد كانون شهید مطهری شدم و آنجا تئاتر را یاد گرفتم و سال 69 بهترین بازیگر مسابقات جشنواره تئاتر دانش‌آموزی كل كشور شدم. سال 76 به صورت رسمی آموزش تئاتر  دیدم و وارد گروه خانم شهره لرستانی شدم و اجرایی در سالن اصلی تئاتر شهر داشتیم و بعد از آن به صورت حرفه ای در تئاتر بودم.

كربلایی‌زاده با اشاره به حضورش در نمایش‌های دینی و مذهبی اظهار داشت: نمایش‌های دینی نمایشی‌هایی است كه در همه جا وجود دارد و بحث‌های دینی و مذهبی را نشان می دهد.  من در نمایش‌هایی كه حضور داشتم شكر خدا نمایش‌هایی بودند كه اسلوب و معادله نمایش را داشت. آن نمایش‌ها صرفا برای تهیج مخاطب نبود و فقط دنبال اندیشه سازی بود و مردم با فرهنگ ائمه بیشتر آشنا می‌شدند.

وی در پایان گفت: من اساسا خود را بازیگر می دانم نه یك كمدین. مهم ترین چیز برای یك هنرمند این است كه تماشاگر او را باور كند و در طنز هم باید این‌چنین باشد.

گفتنی‌ است نهمین جشنواره طنز سوره با هدف كشف، جذب و پرورش استعدادهای جوان و ترویج و معرفی طنز فاخر در بخش‌های نثر، نظم، داستان كوتاه، مقالات پژوهشی، عكس، كاریكاتور و استندآپ كمدی (مكتوب یا تصویری) و با موضوع آزاد، 25 و 26 دی‌ماه 95 برگزار می‌شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران


95/10/15 - 10:29 - 2017-1-4 10:29:53





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن