تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):هیچکس حقیقت ایمان را کامل نمی کند مگر اینکه جدال لفظی را رها کند، هر چند حق با او باش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797938219




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیت‌الله محقق‌ داماد: شرمنده‌ام که نتوانستیم جامعه را اخلاقی کنیم


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: آیت‌الله محقق‌ داماد: شرمنده‌ام که نتوانستیم جامعه را اخلاقی کنیم
تا جامعه ما ومدیران آن ازصمیم قلب حقوق بشر رانپذیرفته باشندما راه به جایی نمیبریم.


سید مصطفی محقق داماد گفت: تا جامعه ما و مدیران آن از صمیم قلب حقوق بشر را نپذیرفته باشند ما راه به جایی نمی‌بریم. همه ما باید تمام اصول حقوق بشر را بپذیریم تا وقتی که در کشور اجتهاد مبتنی بر کرامت بشری و عدالت وجود نداشته باشد، مشکلات ما حل نخواهد شد.


به گزارش ایلنا، آیت‌الله سید مصطفی محقق داماد در همایش ملی رفع خشونت علیه زنان که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود، با قدردانی از توجه برگزار کنندگان به مسئله خشونت علیه زنان، بر لزوم یافتن راهکار در این حوزه تاکید کرد و گفت: به نظرم خشونت علیه زنان را باید از دو حوزه حقوق اجتماعی و حقوق خانواده مورد بحث و بررسی قرار داد هرچند که ریشه‌های آن می‌تواند یکی بوده و جهات مشترکی داشته باشد. 


مهربانی در جامعه از بین رفته است


او با بیان اینکه علل و جهات خشونت علیه زنان را باید در دو دسته عملی و نظری مورد بحث قرار داد، اظهار کرد: ‌ ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که اخلاق در آن رو به انحطاط است و در رفتار با زنان که یکی از شئون رفتاری ماست، متاسفانه نیز این چنین است. ملت ایران که افتخار می‌کند ملتی مسلمان و تحت تربیت اسلامی است و در روز چندین بار خدا را به مهربانی می‌خواند، چرا نسبت به دیگران خشن رفتار می‌کند و دیگری را تحمل نمی‌کند؟ متاسفانه باید گفت که تحمل نه تنها در مورد زنان بلکه در مورد مردان نیز وجود ندارد و مهربانی در جامعه از بین رفته است. 


این حقوقدان با بیان اینکه ما بنده خدای ارحم الراحمین هستیم، ابراز کرد: متاسفانه این رحمانیت در رفتار ما اثر نکرده است. وقتی صفحه حوادث روزنامه را می‌خوانیم ناخودآگاه به گریه می‌افتیم. سخت است شنیدن داستان‌هایی که در آن نقل می‌شود. به طور مثال چندی پیش یک نفر تمام اعضای همسر خانواده خود را جلوی چشمان او به قتل رساند و به همسر خود گفت تو را زنده می‌گذارم تا مجازات شوی. 


به عنوان یک معمر شرمنده‌ام که نتوانسته‌ایم جامعه را اخلاقی کنیم


این استاد دانشگاه با اشاره به بعد عملی مبارزه با خشونت علیه زنان گفت: ‌من به عنوان یک معمم و روحانی شرمنده‌ام که نتوانسته‌ایم جامعه را اخلاقی کنیم. هدف دین اخلاق است. ما نتوانستیم این را آموزش دهیم. آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و همه ما باید سرافکنده باشیم. باید بسیج شویم تا اخلاق را نجات دهیم. 


تا وقتی که اجتهاد مبتنی بر کرامت بشری نباشد، مشکلات حل نمی‌شود


او درباره بعد نظری مبارزه با خشونت علیه زنان گفت: خشونت علیه زنان از مباحث حقوق بشری است. تا جامعه ما و مدیران آن از صمیم قلب حقوق بشر را نپذیرفته باشند ما راه به جایی نمی‌بریم. همه ما باید تمام اصول حقوق بشر را بپذیریم تا وقتی که در کشور اجتهاد مبتنی بر کرامت بشری و عدالت وجود نداشته باشد، مشکلات ما حل نخواهد شد. 


این حقوقدان کرامت بشری و عدالت را در راس امور دانست و اظهار کرد: امروزه فلاسفه حقوق بشر، کانت را پدر حقوق بشر می‌دانند که این یک واقعیت و امر صحیحی است در حالیکه من ادعا می‌کنم یک کلمه در آثار این فیلسوف از مباحث حقوق بشری دیده نمی‌شود اما چه طور است که او را پدر حقوق بشر می‌دانند. در پاسخ به این چرایی باید گفت کانت، کرامت بشری را مطرح کرده که اساس حقوق بشر است. 


محقق داماد با اشاره به وضع فعلی جامعه گفت: خداوندا ما کفران نعمت تو را کرده‌ایم و به عنوان یک انسان مسلمان که حقوق بشر در فطرت ما است، نتوانسته‌ایم با آن پیوندی برقرار کنیم. 


این استاد دانشگاه با اشاره به جایگاه خانواده در مبارزه با خشونت علیه زنان گفت: خانواده چیزی نیست که بتوان آن را با قانون اداره کرد. دیوار دژ خانواده آنقدر بلند است که قانون در آن نفوذ نمی‌کند اما عاطفه، عشق و اخلاق در آن کارگر است. ما باید به اخلاق جامعه بپردازیم. قانون آخرین راهکار است. آنچه نقش اساسی را بازی می‌کند، عشق است.


تاریخ انتشار: ۱۶:۵۳ - ۱۴ دی ۱۳۹۵ - 03 January 2017





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن