تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خنديدنِ بى تعجّب [و بى جا] يا راه رفتن و سخن گفتنِ بى ادبانه بپرهيز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796623201




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کلیان کانوی: تقویت توان هسته ای و تامین امنیت مردم آمریکا اولویت اول ترامپ است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: کلیان کانوی: تقویت توان هسته ای و تامین امنیت مردم آمریکا اولویت اول ترامپ است
مشاور دونالد ترامپ در جریان یک مصاحبه اختصاصی، برتقویت توان هسته ای آمریکا و تامین امنیت مردم این کشور تاکید کرد.


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «کلیان کانوی» مشاور دونالد ترامپ رئیس جمهور آینده آمریکا در گفتگو با شبکه ام اس ان بی سی درباره سیاست خارجی او گفت: ترامپ خود را برای ریاست جمهوری آماده می کند. بارها از او درباره مواضعش در خصوص مسائل مختلف سوال شده است. درباره مسئله هسته ای، من مستقیما با او در این خصوص صحبت کرده ام. این مسئله تکثیر هسته ای در مقابله با کشورها و رژیمهای یاغی است که در حال انبار تسلیحات هستند. روشن است که اولویت اول او این است که امنیت مردم آمریکا را تامین کند. دکترین اول او این است که صلح از طریق اقتدار فراهم می شود. در جهانی بی نقص و کامل، ما هیچ تسلیحات اتمی نخواهیم داشت اما جهان هنوز بی نقص و کامل نیست و بسیار خطرناک است. چیزی که رئیس جمهور منتخب می گوید این است که ما باید بتوانیم خودمان را امن و در امنیت نگه داریم و وقتی دیگران ساخت و افزایش تسلیحات اتمی خود را متوقف کنند، در آن صورت ما احساس امنیت بیشتری خواهیم کرد.

مجری پرسید او درباره چه کسی صحبت می کند؟

مشاور ترامپ گفت: او درباره هر کشور و دولتی صحبت می کند که در تعریف کشورهای یاغی بگنجد و بخواهد به ما آسیب بزند. باید توجه داشت مطلب توییتری دونالد ترامپ در این خصوص چیز عجیب و جدیدی نیست زیرا به نظر می رسد که رئیس جمهور اوباما نیز خواستار روزآمد کردن توانایی هسته ای آمریکا شده است. من حتی در یک یا دو مقاله خواندم که هزینه این کار تا یک تریلیون دلار برآورد می شود. بنابراین رئیس جمهور اوباما و دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب و دیگران همگی مشترکا به این ارزش محوری باور دارند و آن این است که اولین وظیفه آنها حفظ امنیت آمریکاست. ما می دانیم که جهان، مکانی خطرناک است و این شامل تسلیحات هسته ای می شود.

مجری گفت آیا منظور ترامپ از توسعه توانمندی هسته ای تولید تسلیحات اتمی بیشتر است؟

مشاور ترامپ پاسخ داد منظور ترامپ این است که با توجه به اینکه اولین وظیفه او به عنوان رئیس جمهور آینده آمریکا حفظ امنیت آمریکاست و اعتقاد دارد صلح از طریق اقتدار حاصل می شود، و در همان حال می بیند که کشورهای دیگر هم هستند که از نظر هسته ای توانمند هستند و تسلیحات اتمی دارند، بنابراین لازم است ما برای هر گونه تهدید هسته ای آماده باشیم. او به روشنی گفته است شاید تقویت توان هسته ای آمریکا راهی برای این باشد که دیگران را از انجام کاری که هم اکنون انجام می دهند (یعنی گسترش توان هسته ای) منصرف و متوقف کند.

مجری گفت: اما سالهاست موضع آمریکا تلاش برای کاهش  تسلیحات اتمی بوده است.

مشاور ترامپ افزود: چیزی که ترامپ می گوید این است که لازم است آمادگی هسته ای یا توانمندی برای آمادگی در مقابل آنهایی را که تسلیحات اتمی دارند، تقویت کنیم و گسترش دهیم. وقتی شما می گویید تروریسم به ویژه داعش و تروریست های اسلامگرای بنیادگرا مهار می شوند و دیگر نیاز نیست درباره آنها نگران باشیم ، اشتباه است زیرا ما می بینیم در نیس، برلین، اورلاندو، سن برناردینو و پاریس و بروکسل مردم در حملات تروریستی کشته می شوند. در واقع این حرف درست نیست که تروریستها دیگر پیشرفتی ندارند و مهار شده اند. بنابراین می بینیم با وجود اینکه گفته می شود داعش و دیگر گروههای جهادی مهار شده اند ، اما آنها هنوز قادر به حمله هستند و می توانند آسیب برسانند. بنابراین ترامپ سعی می کند جهان را گوش به زنگ کند که او هر کاری  که فکر کند لازم باشد انجام می دهد تا امنیت آمریکا و مردم آمریکا را تامین کند. البته باید توجه داشت ترامپ قصد ندارد با پیام های توییتری سیاست هسته ای (دولت فعلی) را تغییر دهد و قصد ندارد تا زمانی که کار خود را به عنوان رئیس جمهور آغاز نکرده است، نظرات خود را اعمال کند.

مجری پرسید آیا مطمئن هستید که رئیس جمهور منتخب چیزی را که هم اکنون برای زرادخانه هسته ای نیاز داریم، درک می کند؟ که کانوی به این پرسش پاسخ مثبت داد.

مجری گفت آیا او می گوید که لازم است تسلیحات بیشتری در وضعیت آماده باش و شلیک قرار گیرد. آیا او می گوید که باید تسلیحات هسته ای بیشتری در اروپا مستقر شود. آیا او می گوید که به انواع متفاوتی از تسلیحات اتمی نیاز داریم. ما هم اکنون سه گانه هسته ای داریم که انواع مختلف تسلیحات اتمی را شامل می شود. بسیاری از کارشناسان تسلیحاتی و کارشناسان هسته ای می گویند که ما باید یکی از این سه گانه ها را کنار بگذاریم. آیا او با این نظر موافق است یا اینکه می گوید ما نباید هیچ کدام از این سه گانه های هسته ای را کنار بگذاریم؟

مشاور ترامپ چنین پاسخ داد چیزی که ترامپ می گوید این است که از ما می خواهد برای دفاع از خودمان آماده باشیم.

مجری تصریح کرد هند و پاکستان تسلیحات اتمی زیادی دارند. ممکن است با سیاست های ترامپ و رقابت جدید تسلیحات اتمی ، هند و پاکستان تسلیحات اتمی خود را در وضعیت آماده باش برای پرتاپ قرار دهند. حتی زمانی که رؤسای جمهور درباره تسلیحات اتمی شوخی کرده اند، دیگران را به حال آماده باش درآورده است. به نظر می رسد که ترامپ از حساسیت این مسئله آگاه نیست و نمی داند چه می گوید. این حرف درباره مسئله ای ترسناک است. او درباره توسعه زرادخانه هسته ای آمریکا صحبت می کند و اعلام این مطلب در توییتر اتفاق مهمی است.

کانوی پاسخ داد: شاید حرفهای او بازتاب و پژواک کارهایی است که خود رئیس جمهور اوباما سعی کرده است انجام دهد و آن به روز کردن سیستم های تسلیحاتی هسته ای آمریکاست که می تواند هزینه ای یک تریلیون دلاری داشته باشد. او درباره حفظ امنیت ما در جهانی بی نقص و کامل صحبت می کند که دیگر درباره تسلیحات اتمی صحبت نخواهیم کرد اما جهان ما هنوز جهانی بی نقص نیست بلکه جهان ما جهانی است که در آن تسلیحات اتمی وجود دارد و در این جهان که بسیار خطرناک است، قدرت نظامی یکی از راه هایی است که دیگران را از انجام کارهای بد باز می دارد.

مجری برنامه در ادامه گفت: ژنرال مایک فلین که به عنوان مشاور امنیت ملی ترامپ منصوب شده، تاکید کرده باید فردی را که ترکیه می گوید پشت کودتای نافرجام آن کشور بوده است، به ترکیه تحویل داد. این حرف او در حالیست که مدارک و اسناد نشان می دهد دولت ترکیه به شرکت مایک فلین پول داده است. او در حالی در مقام مشاور امنیت ملی رئیس جمهور منتخب قرار گرفته است که دولتی خارجی به او پول داده است و او نیز از سیاست آن کشور حمایت کرده است. مسئله دیگر اینکه در زمان کارزار انتخاباتی، مایک فلین در توییتری مطلبی را منتشر کرده بود که هیلاری کلینتون را به جرائم جنسی علیه کودکان و رابطه جنسی با آنها متهم می کرد.

مشاور ترامپ درباره سوال اول گفت من درباره این مسئله با ترامپ صحبت نکرده ام ، به علاوه این مسئله صلاحیت فرد را برای قرار گرفتن در سمت مشاور امنیت ملی مخدوش نمی کند و در نهایت تصمیم با ترامپ است که چه کسی را برای چه سمتی انتخاب کند. در هر حال این سوال را باید از خود ترامپ بپرسید.

وی در پاسخ به سوال دوم مربوط به هیلاری کلینتون گفت: این خبر ساختگی بود.

اما مجری خاطرنشان کرد به نظر شما وقتی او می دانست چنین مطلبی ساختگی است چرا باید آن را در توییتر خود می گذاشت. آیا کسی که قرار است مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا شود، نباید در حرفهای خود دقت کند و درباره صحت مطالبی که منتشر می کند، مطمئن شود و قضاوت درستی درباره افراد داشته باشد؟

مشاور ترامپ گفت شما به مخاطبان خود یک نکته منفی درباره مایک فلین می گویید در حالیکه به کل سابقه او در جامعه امنیت ملی آمریکا توجه ندارید که چه خدماتی داشته است. باید توجه داشت او سه هدف اصلی را به عنوان مشاور امنیت ملی دنبال می کند که اصلاحات در دولت، صلح از طریق اقتدار و ثبات در خاورمیانه هستند. او سابقه ای درخشان در عرصه امنیت ملی دارد که شما نمی توانید با یک توییت همه آنها را نادیده بگیرید و از بین ببرید.








۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن