تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا به تو پناه مى برم از اين كه باطل را بر حق ترجيح دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797002697




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارنامه درخشان سوخوهای روسیه در سوریه + تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: کارنامه درخشان سوخوهای روسیه در سوریه + تصاویر
جنگنده‌های روسی، در یک سال گذشته، بیش از 60 هزار نقطه نظامی تروریست‌های تکفیری را در سوریه منهدم کرده‌اند.


به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بنابر گزارش‌های منتشر شده، هواپیماهای جنگنده روسی، در طول یک سال گذشته، بیش از 60 هزار هدف نظامی از تروریست‌های تکفیری را در سوریه منهدم کرده‌اند.


ارتش فدراسیون روسیه، حدود 15 ماه است که در نبرد با تروریست‌های تکفیری وارد عمل شده و در این مسیر، پایگاه‌های نظامی را نیز در سوریه احداث کرده و یا به صورت مشترک با ارتش سوریه، از آن‌ها استفاده می‌کند. روسیه از حدود 5 ماه قبل، عملیات نظامی خود در سوریه را آغاز کرد و اکنون اعلام شده است هدف از این عملیات، نابودی گروه‌های تروریستی و به‌ویژه گروه موسوم به "دولت اسلامی عراق و شام" یا داعش است.





کارنامه درخشان سوخوهای روسیه در سوریه + تصاویر



پایگاه‌های نظامی که جنگنده‌های روسیه در آن‌ها مستقر است و یا آن را احداث کرده، عبارتند از: پایگاه دریایی طرطوس در شهر بندری طرطوس واقع در غرب سوریه، پایگاه هوایی حمیمیم در استان لاذقیه در غرب سوریه، پایگاه هوایی الشعیرات در استان حمص و فرودگاه نظامی کویرس در  ریف حلب.


هدف ارتش فدراسیون روسیه از استقرار در این پایگاه‌های نظامی را می‌توان پاکسازی سریع‌تر مناطق اشغالی از لوث وجود تروریست‌های چند ملیتی دانست. 


از زمانی که کمک‌های نیروی هوایی روسیه به دولت سوریه از طریق پایگاه هوایی لاذقیه در غرب این کشور آغاز شد، به دلیل حجم بالا و دقت عمل، جنگنده‌های روسی توانسته‌اند در تغییر موازنه قوا در جبهه نبرد بر ضد گروه‌های تروریستی، نقش پررنگ‌تری ایفاء کنند.


نیروی هوایی روسیه، با 4 مدل هواپیمای رزمی وارد سوریه شده و عملیات هوایی خود ضد مواضع داعش را انجام می‌دهد. هر 4 مدل مورد نظر، از محصولات شرکت سوخو بوده و عبارت هستند از: جنگنده چند مأموریتی سوخوی 30 اس ام، هواپیمای تهاجمی بال متغیر سوخوی 24، هواپیمای پشتیبانی نزدیک و حمله به اهداف زمینی سوخوی 25 و در نهایت هواپیمای تهاجمی سوخوی 34.



سوخوی 30 اس ام 



جنگنده چند مأموریتی سوخوی 30، در حقیقت، گونه بسیار ارتقاء یافته از هواپیمای سوخوی 27 روسیه است. این هواپیما در اواخر حاکمیت شوروی سابق و به عنوان یک جنگنده چند مأموریتی سنگین و به نوعی شبیه به برنامه F-15E آمریکایی ساخته شد. گونه SM را شاید بتوان یکی از برترین مدل‌های جنگنده سوخوی 30 اس ام دانست. این مدل از جنگنده سوخوی 30، بر پایه مدل MKI که جزو ناوگان نیروی هوایی هند است ساخته شده؛ با این تفاوت که بخش عمده از قطعات غیر روسی که هندی‌ها در جنگنده هایشان نصب کردند، در این مدل با نمونه‌های روسی جایگزین شده‌اند. 




کارنامه درخشان سوخوهای روسیه در سوریه + تصاویر



یکی از تفاوت‌های موجود در این مدل از سوخوی 30 با سایر گونه‌ها نصب بالک‌های کوچکی به اسم "کانارد" است که تقریباً بین محل اتصال بال و بدنه و کابین قرار دارد. در عین حال، موتورهای نصب شده بر روی این جنگنده نیز از قابلیت تغییر بردار رانشی برخوردار هستند که داشتن این قابلیت به همراه کانارد، قدرت مانور خارق‌العاده‌ای را به این هواپیما می‌بخشد.


در بخش تسلیحات نیز این هواپیما به مانند سایر اعضای خانواده فلانکر می‌تواند تا حدود 8 تن سلاح را با خود حمل کند. منابع غربی اعتقاد دارند که سوخوی 30 اس ام به غیر از تسلیحات معمول این جنگنده که در بالا به آن اشاره شد، توان حمل موشک ضد کشتی یاخونت با سرعت 3 ماخ را نیز دارد. برد این مدل هم در حدود 3000 کیلومتر بوده و توان سوختگیری هوایی نیز دارد.



سوخوی 24



این پرنده توانای روس، با این که طراحی آن به نوعی به دهه 1960 باز می‌گردد، از جمله تواناترین هواپیماهای تهاجمی در دنیا محسوب می‌شود. سوخوی 24 که در سازمان ناتو به عنوان "شمشیر باز" شناخته می‌شود، یک هواپیمای تهاجمی با بال‌های متغیر است که به صورت اختصاصی برای نفوذ در سیستم‌های دفاعی ناتو در ارتفاع پایین طراحی و ساخته شده است.



کارنامه درخشان سوخوهای روسیه در سوریه + تصاویر



سوخو 24 توان حمل 8 تن مهمات را داشته و می‌تواند طیف بسیار گسترده‌ای از انواع مهمات هدایت‌شونده و غیر هدایت‌شونده را با خود حمل کند. در این هواپیمای روسی، دو نفر خدمه حضور دارند که صندلی آن‌ها در کنار هم قرار دارد. در سال‌های اخیر، روسیه برنامه بسیار گسترده مدرن‌سازی ناوگان سوخو 24 را به انجام رسانده است. بر اساس اعلام رسانه‌های روسی، هواپیماهای سوخو 24 مدل ام در سوریه حضور داشته و به عملیات علیه داعش می‌پردازند.



سوخوی 25


دیگر محصول شرکت سوخو که این روزها به بلای جان تروریست‌ها در سوریه بدل شده است، هواپیمای سوخوی 25 است که در زمان شوروی سابق به صورت اختصاصی به منظور پشتیبانی نزدیک هوایی از نیروهای زمینی طراحی و ساخته شده است. این هواپیما در جنگ‌های بسیاری از جمله افغانستان، چچن، گرجستان و درگیرهای عراق حضور پیدا کرده و از جمله بقاء پذیرترین هواپیماهای دنیا محسوب می شود. 


بدنه این هواپیما در بسیاری از بخش‌ها توان تحمل اصابت گلوله‌های 30 میلی‌متری را نیز دارد.



کارنامه درخشان سوخوهای روسیه در سوریه + تصاویر



بر اساس اعلام منابع خبری، این هواپیما توان حمل 5 تن مهمات را داشته و بر اساس مدرن‌سازی‌های انجام شده، توان حمل سلاح‌های هدایت‌شونده مثل موشک KH-25 و KH-29 را دارد. در کنار این موشک ها توان حمل بمب‌های سقوط آزاد و همچنین راکت‌های غیر هدایت‌شونده به همراه یک توپ دو لول 30 میلی‌متری نیز در این جنگنده‌ها وجود دارد. 



سوخوی 34


هواپیمایی با سامانه‌های مدرن که برای تهاجم به اهداف زمینی و دریایی ساخته شده و به عنوان جایگزین سوخوی 24 ساخته شده است. درگیری در سوریه، اولین تجربه رزمی سوخوی 34 محسوب می‌شود. این هواپیمای هجومی مانند سوخوی 24، توان حمل 8 تن سلاح را داشته و حجم گسترده‌ای از موشک‌های هوا به سطح و بمب‌های هدایت‌شونده روسی را حمل می‌کند. در حملات اخیر، سوخوهای 34 روس با بمب KAB-500S دیده شده‌اند که تنها بمب هدایت ماهواره ای عملیاتی روسیه محسوب می‌شود.



کارنامه درخشان سوخوهای روسیه در سوریه + تصاویر



در کنار این بمب، انواع موشک‌ها مثل KH-25، KH-29، KH-58، KH-59 و بمب‌های هدایت‌شونده سری KAB-500 و KAB-1500 از جمله تسلیحات قابل حمل توسط سوخوی 34 هستند. این هواپیما از دو دستگاه موتور AL-31 بهره برده و برد رزمی آن در حدود 1000 الی 1500 کیلومتر است. سرعت این هواپیما در حدود 2000 کیلومتر بر ساعت و ارتفاع پروازی آن 15 کیلومتر است.



با توجه به تنوع جنگنده‌ها و تسلیحات استفاده‌شده توسط ارتش روسیه در سوریه، ضمن آنکه می‌توان شاهد رزمایش عملیاتی مناسب ارتش روس در این منطقه بود، باید منتظر ارتقاء توان عملیات زمینی نیروهای مردمی و ارتش سوریه نیز باشیم.






۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن