تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رمضان ماه خدا و شعبان ماه رسول خدا و رجب ماه من است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797689529




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اظهارات وزیر بهداشت در رابطه با سازمان تأمین اجتماعی تهمت است یا سوال؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: اظهارات وزیر بهداشت در رابطه با سازمان تأمین اجتماعی تهمت است یا سوال؟
نایب رئیس هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به سخنان اخیر وزیر بهداشت در رابطه با سازمان تأمین اجتماعی، گفت: مطالبی که از وزیر بهداشت در برنامه 20:30 آخر دی ماه در مورد سهم درمان تأمین اجتماعی مطرح شد را باید بررسی و تحلیل کنیم که مطالب مطرح شده توسط ایشان تهمت است یا سوال؟

اظهارات وزیر بهداشت در رابطه با سازمان تأمین اجتماعی تهمت است یا سوال؟
علی حیدری نایب رئیس هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران  جوان، ایراد اتهام به سازمان تأمین اجتماعی به روشی که وزیر بهداشت، عنوان کرده است را به معنی زیر سوال بردن تمامی مجموعه های نظارتی این سازمان ارزیابی کرد و اظهار داشت: اینکه برای رسیدن به یک مقصود شخصی یا صنفی و یا دستگاهی تهمتی را به مجموعه ای بزنیم که رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی این افراد را تعیین کرده است،  باید دقت بیشتری در بیان مطالب در رسانه ها داشته باشیم. 


وی افزود: مسائل مطرح شده توسط هاشمی، بحث های قانونی، حقوقی و تخصصی است و طرح این مباحث در رسانه ها نمی تواند کار صحیحی باشد، برای اینکه بدانیم سهم درمان سازمان تأمین اجتماعی چقدر است و یا این که حق بیمه تأمین اجتماعی چقدر است و چقدر از آن وصول شده است، نیازی به کشاندن بحث به برنامه 2030 نیست و می توان از مجرای قانونی و حرفه ای این کار را انجام داد. 


حیدری با بیان اینکه حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت، به تشخیص وزیر محترم رفاه به عنوان رئیس هیأت نظارت بر تأمین اجتماعی منصوب شده اند، ادامه داد : هیأت نظارت نسبت به عملکرد سازمان تأمین اجتماعی و صورت های مالی این سازمان آگاهی کامل دارند، بنابراین وزیر بهداشت می توانست قبل از اظهار نظر و بیان این گونه انتقادات به سازمان تأمین اجتماعی با قائم مقام خود مشورت و اطلاعات دقیق دریافت می کرد.


وی ادامه داد: البته هیأت نظارت متشکل از سه عضو و در واقع یک کلیت واحد است، حریرچی به عنوان رئیس آن نمی تواند بدون مصوبه هیأت نظارت، اظهار نظر کند و نظرات یا برداشت های شخصی و صنفی خود را به جای نظر هیأت نظارت اعلام عمومی کند، بلکه طبق قانون باید مصوبه هیأت نظارت را به هیأت امنا منعکس کند، هرچند ماه هاست که در جلسات هیأت نظارت حضور نمی یابند و فقط در ابتدای حضور خود اطلاعات و مدارکی را گرفته اند و بر اساس فهم و برداشت یک سویه و جانبدارانه خود مطالبی را در رسانه ها و جراید منتشر می کنند که خلاف اصول حرفه ای است.


حیدری با اشاره به انجام دو نوبت تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی در مجلس نهم، گفت: در این دو گزارش هیچ نکته ای درباره اینکه حق بیمه سهم درمانی تأمین اجتماعی کجا هزینه می شود، وجود ندارد و بیان این گونه تهمت ها در واقع به نوعی زیر سوال بردن تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی نیز محسوب می شود.


نایب رئیس هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی گفت: وضعیت هزینه کرد تمامی منابع از جمله نه بیست و هفتم سهم درمان در سازمان تأمین اجتماعی کاملا مشخص، مدون و شفاف است و حتی می توان گفت که بیشتر از نه بیست و هفتم در حوزه درمان هزینه کرده ایم، ولی نکته ای که وجود دارد این است که وزیر بهداشت یا اطلاع نداشته اند و یا خودشان را نتوانسته اند نسبت به مسائلی که اتفاق افتاده است، به روز کنند. 


حیدری اظهار داشت: در قانون تأمین اجتماعی مشخص کرده است که چه منابعی را می توانیم وصول کنیم و بعد مشخص شده است که چه سهمی از حق بیمه باید برای درمان به کارگیری شود، سازمان تأمین اجتماعی سهم درمان را محاسبه و در صورت های مالی منظور کرده است و اگر هم مازاد بر هزینه ها، درآمدی بوده است به موجب قانون و بر اساس سطح بندی در مناطقی که توجیه داشته است، نسبت به احداث بیمارستان و مرکز درمانی اقدام کرده است. 


وی با اشاره به انتقادات مطرح شده توسط وزیر بهداشت نسبت به سازمان تأمین اجتماعی، گفت: واقعیت این است که اگر در 3 سال گذشته صحبت هایی که در رسانه ها توسط وزارت بهداشت مطرح شده است را تحلیل کنیم، تناقض ها و تغییرات زیادی را در مواضع آنان می بینیم، در سایر حوزه ها نیز این وضعیت وجود دارد مثل اظهار نظر هفته پیش وزیر بهداشت درباره سازمان صداو سیما و موضع گیری اخیر وزیر بهداشت که متناقض بود و البته ما با این بخش از گفته های وی کاری نداریم.


حیدری در ادامه به اظهارات متناقض مسئولین وزارت بهداشت در رابطه با حوزه درمان سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: در دوره ای این موضوع را مطرح کردند که باید بیمارستان های سازمان در وزارت بهداشت ادغام شود و بعد از آن مطرح کردند که چرا تأمین اجتماعی بیمارستان و مرکز درمانی دارد، بعد هم مطرح شد که چرا تأمین اجتماعی در روستاها بیمارسان ندارد، بعد از مدتی هم گفتند که تأمین اجتماعی چرا در حاشیه شهرها بیمارستان ندارد، بعد از مدتی گفتند که حاضریم بیمارستان های دانشگاهی را هم به تأمین اجتماعی بدهیم.


نایب رئیس هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی گفت: اگر تحلیلی در رابطه با مجموعه این سخنان و موضوعات مطرح شده صورت گیرد، نشان می‌دهد که یک انسجام و خط سیر فکری در وزارت بهداشت وجود ندارد و متناسب با شرایط مختلف این مباحث طرح می شود. 


حیدری گفت: در قانون تأمین اجتماعی تصریح شده است که مازاد هزینه حق بیمه درمان بر هزینه های درمان باید برای توسعه زیرساخت‌های درمانی صرف شود و بیمارستان سازی و درمانگاه سازی سازمان تأمین اجتماعی نیز در همین راستا و در اجرای این قانون انجام شده است. 


وی با تأکید بر تداوم همکاری و تلاش سازمان تأمین اجتماعی برای موفقیت طرح تحول سلامت گفت: با توجه به اینکه در سازمان تأمین اجتماعی از تمامی ظرفیت ها و توان مالی سازمان برای ایفای تعهدات استفاده شده و بیشترین همکاری و تأمین بار مالی طرح تحول سلامت از سوی این سازمان صورت گرفته است، بیان این گونه مطالب بدون شک کمکی به تحقق اهداف اصولی دولت تدبیر و امید نخواهد کرد.





۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن