تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):چیزی با چیزی نیامیخته است که بهتر از حلم با علم باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797579096




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشنواره سما افتتاحیه ندارد/ حضور فیلمسازان بر مزار شهید آوینی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: جشنواره سما افتتاحیه ندارد/ حضور فیلمسازان بر مزار شهید آوینی
اولین نشست خبری سومین جشنواره ملی فیلم کوتاه «سما» در موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی برگزار شد.

جشنواره سما افتتاحیه ندارد/ حضور فیلمسازان بر مزار شهید آوینی
به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری سومین جشنواره ملی فیلم کوتاه «سما» در موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی با حضور برخی از اهالی رسانه و مجتبی امینی دبیر جشنواره برگزار شد. امینی گفت: فرآیند راه‌اندازی مراکز آموزش موسسه شهید آوینی طی چهار سال گذشته تا به امروز شاهد اتفاق ویژه‌ای بوده است. حدود 1000 نفر نیروی جوان در چند دوره‌ای که در جشنواره برگزار شد، در فرآیند آموزشی قرار گرفتند. فرآیند تولید پس از آموزش راه افتاد که در خانه‌هایی که شامل خانه فیلمنامه، انیمیشن، عکس و تصویر و ... بود دانش‌آموخته‌ها با تولیدات خود آزمون و خطا کردند و آثاری ارائه دادند. وی افزود: کلمه جشنواره سما از اسم سید مرتضی آوینی برگرفته شده است؛ یعنی «س» از سید، «میم» از مرتضی و «الف» از آوینی است. امینی ادامه داد: برنامه‌ریزی بر این اساس بود که در سالروز شهادت این بزرگ مرد اتفاق خوبی رقم بزنیم که در دوره اول و دوم جشنواره با استقبال خوب مواجه شدیم و تصمیم داریم امسال نیز دوره‌ای پر بار را رقم بزنیم. دبیر جشنوار سما اضافه کرد: از یکم آذر ماه تا 30 بهمن به مدت دو ماه دبیرخانه فعالیت خواهد کرد و از اول اسفند بعد از گردآوری آثار، برنامه‌ریزی برای فعالیت هیات انتخاب شروع خواهد شد. امینی عنوان کرد: این جشنواره در چهار بخش مستند، فیلم کوتاه، انیمیشن و فیلمنامه برگزار می‌شود که پس از انتخاب آثار در سینما فلسطین شاهد برگزاری جشنواره خواهیم بود و از اول دی اطلاع رسانی جشنواره صورت می‌گیرد. این تهیه‌کننده اذعان داشت: موضوع اصلی جشنواره که کل جامعه و خانواده‌ها با آن روبرو هستند طبق روال گذشته سبک زندگی ایرانی – اسلامی خواهد بود که در این راستا پنج شاخص داریم که زیر مجموعه موضوع جشنواره ما هستند.
وی ادامه داد: پنج شاخصی که به آن اشاره کردم، زندگی سالم و خانواده سالم، جامعه کوشا و اقتصاد مقاومتی، امنیت فراگیر رفاه همگانی، خدمت رسانی کارآمدی ملی و عمل انقلابی محرومیت زدایی است. امینی در مورد تعدد جشنواره‌ها اظهار داشت: چون سینمای ما مولف است و شاهد تولیدات فراوان در حوزه‌های مختلف هستیم، تعدد جشنواره برای ما زیاد نیست. از طرفی برگزاری جشنواره برای دانشجویان و کارآموزان نخبه تهران و شهرستان‌ها مانند دانشگاه خواهد بود؛ چون آثار آنها در بستر جشنواره مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. وی عنوان کرد: یکی دیگر از اهداف اصلی ما جلوگیری از هر گونه اسراف و هزینه‌های گزاف است. می‌توان ادعا کرد در میان دیگر جشنواره‌ها، جشنواره سما با کیفیت استاندارد برگزار می‌شود. بر این اساس حتی برنامه افتتاحیه برگزار نخواهیم کرد؛ اما روز شروع جشنواره با تعدادی از فیلمسازان و اهالی هنر بر سر مزار شهید آوینی خواهیم رفت.
امینی تصریح کرد: در حوزه تولید نیز باید بگویم ما کم کار نیستیم و هر سال یک فیلم سینمایی و یک سینمایی انیمیشن می‌سازیم که امسال نیز فیلم «چراغ‌های ناتمام» را تولید کرده‌ایم و در سال‌های قبل «بدون مرز» را ساخته‌ایم که جوایز متعددی را از جشنواره‌های معتبر دنیا به دست آورد. وی عنوان کرد: نگاه ما نگاه تقویتی و حمایتی است. به آنهایی که قرار است از پل اول عبور کنند، بخصوص به بچه‌های شهرستان که از هر لحاظ نسبت به جوان‌های تهران به جایی وصل نیستند و امکانات کمتری دارند، کمک خواهیم کرد. امینی گفت: امسال در کنار این اتفاقات به سریال‌سازی هم خواهیم پرداخت که در سال 96 اتفاق می‌افتد و هدف ما همکاری با رسانه ملی است. وی درباره برگزاری بزرگداشت و گرامیداشت، سمینارهای آموزشی و کارگاه‌های تخصصی در جشنواره سما خاطرنشان کرد: بزرگداشت و گرامیداشت داریم که در جلسات بعد اعلام خواهیم کرد و سمینار آموزشی ما عصرها و کارگاه‌های تخصصی صبح با حضور اساتید و افراد نخبه و تأثیرگذار برگزار خواهد شد. گفتنی است؛ در پایان نشست از پوستر جشنواره که توسط حسین رضایی طراحی شده بود، پرده‌برداری شد.
انتهای پیام/





۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن