تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796706466




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کیفیت خوب داروی ایرانی دردسر ساز شد


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: خبرگزاری ایرنا: رئیس سندیکای صاحبان صنایع دارویی گفت: کیفیت خوب داروی تولید داخل کشور موجب شده تا متقلبان در کشورهای همسایه داروهای خود را با برند ایران به فروش برسانند.
 

عباس کبریایی زاده روز دوشنبه در نشست خبری اعضای هیات مدیره این سندیکا افزود: بیشترین تقلبات دارویی که به نام برند ایران در کشورهای دیگر فروخته می شود مربوط به شمال عراق (کردستان عراق) و افغانستان است.
 

وی خاطرنشان کرد: داروهای ایرانی اثربخشی خود را ثابت کرده اند چنانکه اکنون بیش از 99 درصد داروها برای کنترل فشار خون و دیابت تولید داخل هستند و تقریبا صد در صد داروهای آنتی بیوتیک از ماده اولیه تا محصول آماده مصرف، داخل کشور تولید می شوند.

*97 درصد نیازدارویی کشور از سوی تولیدکنندگان داخلی تامین می شود
 

رئیس سندیکای صاحبان صنایع دارویی با اشاره به تاثیر صنعت دارویی در امنیت اجتماعی، گفت: هم اکنون صنعت دارویی با وابستگی 800 میلیون دلار وابستگی ارزی ، 97 درصد نیاز دارویی جامعه را تامین می کند اما برای سه درصد دارویی که آنها را وارد می کنیم ، یکهزار و 100 میلیون دلار هزینه می پردازیم.
 

کبریایی زاده تاکید کرد : بنابراین صنعت دارویی کشور نباید با بی توجهی مدیریتی و عملکردی دچار آسیب شود.

*ضربه اقتصادی برخی رسانه ها به بازار دارویی کشور
 

رئیس سندیکای صاحبان صنایع دارویی با تاکید بر استقلال رسانه ها در انتشار اخبار گفت: متاسفانه گاهی خبرهایی در رسانه ها منتشر می شود که پایه و اساس درستی ندارد بطور مثال بطور عام گفته می شود که داروهای ایرانی ، کیفیت لازم را ندارند و گاهی رسانه ای نیز آن را تیتر می کند و اعتماد ملی به داروهای تولید داخل کاهش می یابد.
 

وی ، ارائه گزارش های خدمات دارویی و پیگیری نواقص سیستم دارویی کشور را از وظایف سندیکای صاحبان صنایع دارویی انسانی برشمرد و گفت: صنعت دارویی جزو معدود صنایع کشور به شمار می رود که تا 50 درصد استقلال دارد و بخش عمده مواد اولیه و محصولات آماده مصرف آن داخل کشور تولید می شود ؛ داروی تولید داخل از مصادیق اقتصاد مقاومتی است.

*ضرورت استفاده از بازار 400 میلیونی اطراف ایران برای صادرات دارو
 

رئیس سندیکای صاحبان صنایع دارویی گفت: ظرفیت تولید دارو به ویژه داروهای سنتی در حال حاضر سه برابر نیاز کشور است که جمعیت 400 میلیون نفری مناطق اطراف ایران می تواند بازار خوبی برای ظرفیت های بالای داروسازی ایران باشد. برخی کشورهای منطقه فاقد صنعت داروسازی هستند یا صنعت آنها در حدی نیست که نیاز دارویی آنان را تامین کند.
کبریایی زاده افزود: صنعت داروسازی کشور درصورتی می تواند ارتقا یابد که به بازارهای کشورهای منطقه ورود پیدا کند اما اخبار ناپخته در خصوص کیفیت نداشتن داروهای ایرانی به بازارهای اقتصادی داروی ایران ، آسیب می زند.
 

به گفته وی، از حدود دو سال پیش که برنامه توسعه صادرات دارو در اولویت برنامه های شرکت های دارویی قرار گرفت ، 22 شرکت دارویی ایران توانستند به بازار عراق راه یابند و همچنین صادرات خوبی به روسیه داریم.

*صنعت داروسازی کشور دچار مشکلات نقدینگی است
 

رئیس سندیکای صاحبان صنایع دارویی گفت: توسعه یک صنعت ملی مانند داروسازی به عنوان پشتوانه امنیت اجتماعی و سلامت مردم نباید دچار مشکلات نقدینگی و عدم حمایت ملی در توسعه زیرساخت ها، صادرات و آموزش شود اما متاسفانه امروز چنین شرایطی بر صنعت داروسازی کشور حاکم شده است.
 

کبریایی زاده تصریح کرد: بیمه ها منابع خود را عمدتا از دولت می گیرند یعنی وقتی ورودی منابع از دولت اتفاق نمی افتد پرداختی به داروخانه ها صورت نمی گیرد پس راه حل مشکل نداشتن نقدینگی شرکت های دارویی در گروی تامین تسهیلات و به دست دولت است.
 

وی یادآور شد: در دولت قبلی میزان پرداخت از جیب مردم برای هزینه های درمانی ، 67 درصد بود و داروخانه های خصوصی درسال 91 کمتر از 50 میلیارد تومان به بیمه ها وابستگی داشتند اما در سال 95، رقم وابستگی به بیمه ها به دو هزار و 500 میلیارد تومان رسید .
 

وی تصریح کرد: اگر امروز می گویند که میزان پرداخت از جیب مردم کاهش یافته اما از آن سو وابستگی تولیدکننده های دارویی و داروخانه ها به بیمه ها بیشتر شده و بنابراین اکنون صدای داروخانه ها درآمده است.
 

کبریایی زاده اظهار داشت: اکنون گاهی بیمار فقط پنج درصد هزینه داروی تخصصی خود را می پردازد و هرچند دولت می خواهد فشار کمتری به مردم وارد شود اما نباید این فشار به تولید کنندگان منتقل شود.
 

به گفته وی، وابستگی داروخانه ها ظرف چهار سال به پرداخت های دولتی ، پنج برابر شده است و اگر فقط پرداخت بدهی ها ، دو ماه عقب بیفتد داروخانه تعطیل می شود.
 

رئیس سندیکای صاحبان صنایع دارویی اضافه کرد: 22 کشور در دنیا هدف شرکت های دارویی ایران هستند .
 

کبریایی زاده ، سال های 82، 83 و 91 را دوران اوج صادرات دارویی ایران عنوان کرد و گفت: چون اکنون بازار دارویی عراق و سوریه و روسیه به داروهای ایرانی خوب پاسخ داده پیش بینی می شود که از سال 2017 میلادی شاهد صادرات بیشتری از داروهای ایرانی باشیم.
 

به گفته وی، قیمت داروهای صادراتی ، دو تا سه برابر قیمت داروهای تولید داخل است.




۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن