تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797948098




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش المانیتور استقبال جوانان ایرانی از اکوتوریسم: از تورهای کویرگردی تا گشت و گذار در کویرها و جنگل ها


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: گزارش المانیتور استقبال جوانان ایرانی از اکوتوریسم: از تورهای کویرگردی تا گشت و گذار در کویرها و جنگل ها
رانندگی در جاده ها و هم چنین سفر به کویر، کوه و جنگل به یکی از سرگرمی های محبوب برای جوانان ایران تبدیل شده است. این پدیده به خصوص برای کسانی که از قشر مرفه تر هستند رایج تر است و اغلب به صحراها با وسایل نقلیه مجلل خود می روند. برای درک بهتر این موضع المانیتور با محمد علی مجد ابادی فعال این حوزه گفت و گو کرده است.
آفتاب‌‌نیوز : سرویس اجتماعی-مجد آبادی در خودروی میتسوبیشی اش پرادو و یا خودروهای دیگر لیدری تورهای بیابان گردی در ایران را برای حدود یک دهه برعهده دارد. او در این باره که چگونه اکوتوریسم در ایران رشد کرد به المانیتور می گوید:«این موضوع به ۴۰ سال پیش باز می گردد زمانی که افراد ثروتمند شروع به کاوش در مسیرهای سخت تر با استفاده از خودروهای امریکایی خود مانند چروکی و رنج روور کردند به کوه پیمایی صحراگردی سفر برای شکار و ماهیگیری پرداختند.


در روند جدید که در حدود یک دهه اخیر رایج شده و در پنج سال گذشته رشد داشته است شاهد ایجاد تورهای منظم هستیم. در ابتدا این تورها برای کسانی بود که می خواستند سفری ماجراجویانه در طبیعت داشته باشند اما از آن زمان به بعد این تورها به منبعی برای کسب و کار بتدیل شده اند».


المانیتور در ادام اشاره می کند که جستجویی انلاین برای «گردشگری کویری» در زبان فارسی می تواند ده ها شرکت ارائه خدمات گردشگری و وب سایت های مختلف با قیمت های مختلف را نشان دهد.



مجد آبادی می گوید:«اکثر تورها بر روی اینترنت ادرس خود را درج می کنند این نزدیک ترین و در دسترس ترین راه ممکن است».



این سایت در ادامه با اشاره به هزینه تورهای مذکور می نویسد:«تور دو روزه به کویر مرنجاب یکی از محبوب ترین مقصدها در مرکز ایران است که حدودا ۵۷ دلار هزینه دارد و به وسیله نقلیه خاصی نیاز ندارد. اما برای تورهای تخصصی قیمت متفاوت است. هزینه سفر بستگی به نوع آن و خدمات پیشنهاد شده دارد اما به طور متوسط باید بین ۳۵ تا ۵۰ دلار برای یک تور کویری هزینه کرد».



این سایت در ادامه اشاره می کند که کویر مصر یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری کویری در مرکز ایران است نقطه ای در بین شهرهای دامغان، نائین و اصفهان واقع شده است و به راحتی در دسترس است. «المانیتور» می نویسد:«در این منطقه کوه پیمایی در صحرا، راه رفتن بر روی تپه های شنی و تماشای غروب افتاب لذت زیادی دارد».



امیر یکی از ماجراجوهایی که در تماشای بیابان های ایران با گروه های توری مختلف برای حدود شش سال پیش تجربه داشته می گوید معمولا تورها هیچ چیز خاصی را ارائه نمی دهند. بخش اعظم زمان لذتبخش به گفته او گذراندن وقت در بیابان درشب و لذت بردن از طبیعت منحصر بفرد و دست نخورده است که کم تر توسط انسان ها با اسیب مواجه شده است.



گردشگری کویری اما تنها نوع گردشگری ارائه شده توسط این تورها نیست در طول تابستان زمانی که صحراها غیر قابل تحمل می شوند علاقمندان به طبیعت برای گردشگری مناطق کوهستانی، شمال و غرب ایران را انتخاب می کنند. مجد ابادی می گوید که البته کسانی که در این گروه ها حضور دارند از کلاس بالاتری در سطوح اجتماعی برخوردارند چرا که برای لذت بردن از طبیعت باید خودرو داشته باشند. او می گوید در این میان افرادی هم هستند که با خودروهای معمولی می ایند اما اکثرا با خودروهای تویوتا لند کروز، پرادو و هایلوکس و یا میتسوبیشی هستند».



المانیتور اشاره می کند به طور میانگین و طبق تعرفه ها هزینه واردات این خودروها ۵۰ تا ۷۰ هزار دلار است در حالی که وزارت کار متوسط حقوق ماهانه یک کارگر معمولی را ۲۳۰ دلار در ماه تعیین کرده است. در نتیجه، برای همه گیر شدن این تورها زمان زیادی لازم است.





۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن