تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 9 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

وکیل اصفهان

لیست قیمت گوشی شیائومی

آیسان اسلامی

خرید تجهیزات صنعتی

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

اجاق گاز رومیزی

تور چین

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

تعمیرات مک بوک

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

خرید مبل تختخواب شو

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

دانلود رمان

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1793325572




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیین نامه داخلی مجلس آزادی عمل زیادی برای نمایندگان قائل است/ برخی قوانین درباره محرمانه بودن مطالب نیاز به بازبینی دارد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: یکی از اصول قانون اساسی این است که جلسات مجلس شورای اسلامی باید علنی برگزار شود. ضمانت اجرای علنی بودن جلسات مجلس شورای اسلامی، حضور خبرنگاران و رسانه های گروهی و همچنین پخش به صورت زنده از رادیو جمهوری اسلامی است.

به گزارش «تابناک»؛ در موارد خاص در صورتی که تعدادی از نمایندگان مجلس اعتقاد به برگزاری جلسه غیر علنی داشته باشند، می توانند با تصویب موضوع در صحن علنی، جلسه را غیرعلنی برگزار کنند.

نکته مهم در این میان این است که گاهی مباحث برخی از جلسات غیرعلنی مجلس به تشخیص نمایندگان از طریق رسانه ها و شبکه های مجازی منتشر می شود؛ اما از آنجا که در قانون برای افشای مذاکرات و مطالب جلسات غیرعلنی مجلس مجازاتی پیش بینی نشده است، برخی نمایندگان مجلس، بعضی از مطالب را با تشخیص خود و گزینشی مطرح می کنند که گاهی باعث ایجاد برخی تنش ها نیز در بین آحاد جامعه می شود.

احمد مازنی در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص مباحث مطرح در کمیسیون ها، منعی نگذاشته، ولی این تا جایی است که روی مباحث عنوان محرمانه مطرح نباشد.

وی گفت: ما تا اینجای کار بر روی عمق و سطح مطالب بحثی نداریم و فارغ از اینکه مطالب از نظر محرمانه بودن در چه سطحی است و به تعبیر برخی مطالب ممکن است روزنامه ای باشد، موضوع را بررسی می کنیم؛ اما به هر حال اصل راز داری و اخلاق ایجاب می کند که نماینده مجلس، آنچه بین مقامات مطرح می شود به صورت امانت در نزد خود نگاه دارد، در آیین نامه نیز به همین صورت است.

مطابق قانون چنانچه به صورت محرمانه بیان شده باشد و نماینده ای غیر قانونی آن را افشا کند، باید هیأت رسیدگی بر رفتار نمایندگان این موضوع را بررسی کند.

وی با بیان اینکه در این باره خلع قانونی وجود ندارد، گفت: تشخیص موضوع محرمانه از غیر محرمانه به خود نماینده بستگی دارد و نماینده های مجلس می توانند در کلیه امور از جمله گزارش کمیسیون ها اظهار نظر کنند. البته بهتر آن است که مخبر کمیسیون این مطالب را عنوان کنند تا در آینده دچار مشکل نشوند.

همچنین علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: آیین نامه داخلی مجلس آزادی عملی به نمایندگان مجلس داده که بر اساس آن نمایندگان هم می توانند در همه کمیسیون ها حضور داشته باشند و هم به همه اسناد مجلس دسترسی پیدا کنند.

این نماینده مجلس گفت: نکته ای که در این بین وجود دارد، بحث محرمانه بودن مذاکرات و اسناد است، که برای آن نیز قوانین عام وجود دارد، و مطابق قانون انتشار اخبار محرمانه جرم تلقی می شود.

وی گفت: در این بین تفاسیر مختلف و مصادیقی که ممکن است بر این قوانین منطبق باشند، جزو طبقه بندی هایی قرار دارند که به نظر می رسد نیاز به بازبینی و دقت بیشتری دارند.

وی ادامه داد: هم اکنون مبنای عمل نمایندگان آیین نامه داخلی مجلس است و آزادی عمل نمایندگان در چهارچوب ایفای نقش نمایندگی آنهاست، آنچه خارج از این چهار چوب اتفاق می افتد، اعم از تخلف یا جرم مشمول قوانین و مقررات عمومی می شود.

رحیمی افزود: محرمانه بودن و انتشار این اخبار جزو مواردی است که دارای بار حقوقی هستند و به نوعی اگر مسجل شود که محرمانه بوده اند مستوجب مجازات هستند.

وی در پایان یادآور شد: به نظر می رسد، قوانین مرتبط به این موضوع نیاز به بازبینی دارند و باید هم آیین نامه داخلی مجلس و هم قوانین موجود دیگر در این زمینه بازنگری شوند تا اگر خلأ قانونی در این ارتباط وجود دارد، اصلاح شود.


۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن