تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودتان را بر خوش اخلاقى تمرين و رياضت دهيد، زيرا كه بنده مسلمان با خوش اخلاقى خود به در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796826870




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چه زماني تهران آلوده ترين مركز سياسي جهان خواهد شد؟


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: به رغم بارندگي روز گذشته و بر اساس داده هاي كمي، غلظت ذرات معلق كمتر از 2.5 ميكرون در  شهر تهران  همچنان بالاست و شهروندان پنجمين روز متداول آلودگي هوا را تجربه كردند. نكته جالب آنكه مقايسه وضعيت آلودگي تهران با چند شهر پرجمعيت جهان از غير طبيعي بودن اين وضعيت و لزوم اصلاح روش هاي مقابله با آلودگي هوا در مركز سياسي كشور  خبر مي دهد. به گزارش «تابناك» دستگاه هاي سنجش كيفيت هواي تهران در روز دوشنبه 6 دي ماه ميانگين غلظت ذرات معلق كمتر از 2.5 ميكرون را 134 اعلام كردند كه در البته در برخي مناطق مثل مركز شهر تا 150 نيز افزايش مي يابد؛ شاخصي كه نشان دهنده شرايط ناسالم براي گروه هاي حساس جامعه در حاشيه هاي شهر و براي همه افراد در مركز شهر است. با اعلام اين شرايط كه وضعيت نامطلوبي براي شهر تهران است، به نظر مي رسد انتظار مسئولان كشوري و استاني براي كاهش آلودگي با وجود بارندگي روز گذشته محقق نشد و در صورت ادامه روند كنوني شرايط براي روزهاي آينده بدتر هم خواهد شد. نكته اي كه در رابطه با شاخص اعلام شده توسط مسئولان يعني غلظت 134 بايد به آن اشاره كرد اين است كه عدد مذكور ميانگين آلودگي هواي تهران است و بررسي غلظت آلودگي بر اساس مناطق چندگانه شهري شرايط متفاوت و در مركز شهر به مراتب بدتري را نشان مي دهد. براي مثال بررسي آمار و داده هاي كمي مرتبط با منطقه 7 شهرداري تهران نشان از عدد 149 دارد كه اين يعني در اين منطقه وضعيت آلودگي در مرز ناسالم بودن براي همه شهروندان است و لازم است همه افراد نكات ايمني را براي حفظ سلامتي خود رعايت كنند. جدا از منطقه 7 تهران، شهر ري، منطقه 20 و 22 نيز در شرايط ناسالم و وضعيت قرمز قرار دارند و شاخص ذرات معلق كمتر از 2.5 ميكرون در اين مناطق شهري بالاتر از 150 است.  بر اين اساس به همه شهروندان ساكن در مناطق مركزي تهران، شهر ري، منطقه 20 و 22 توصيه مي شود حتي المقدور از حضور غير ضروري در فضاي باز شهر خود داري كنند. چرا كه شرايط حاكم بر هواي اين مناطق تهران براي همه افراد ناسالم و زيان بار ارزيابي مي شود. آنچه در مورد روزهاي آينده نيز مي توان گفت اينكه با وجود تشديد سرماي هوا و وقوع پديده وارونگي دما انتظار مي رود شرايط كنوني در روزهاي آتي نيز استمرار داشته باشد. در اين شرايط مردم بهتر است نا اميد از همه اقدامات مسئولان چشم اميد به آسمان داشته باشند تا با وزيدن باد و باريدن باران شرايط آلودگي هوا بهبود يابد. تشديد آلودگي هواي شهر تهران در 6 دي ماه و بهانه تراشي هاي متعدد مسئولان مبني بر طبيعي بودن شرايط در حالي مطرح است كه مقايسه اين شرايط هوايي امروز تهران با چند شهر بزرگ جهان در نقاط مختلف جهان گوياي وضعيت بهتر آنها و شرايط به مراتب اسفناك شهر تهران است. در ادامه به بررسي كيفيت هواي چند شهر جهان مثل مسكو، پكن، لندن، پاريس و... در روز دوشنبه 26 دسامبر پرداخته مي شود:
fs
 


تصوير بالا نشان دهنده كيفيت هواي شهر لندن در ساعات گذشته با 9 ميليون نفر جمعيت است. غلظت ذرات معلق كمتر از 2.5 ميكرون در اين شهر در روز دوشنبه برابر با 34 است و در اين شهر پرجمعيت غلظت ساير ذرات نيز در وضعيت مطلوبي قرار دارد. شرايط كلي در اين شهر براي همه شهروندان مناسب و سالم ارزيابي مي شود.
fs
 


تصوير بالا نشان دهنده كيفيت هواي شهر آنكارا پايتخت كشور تركيه را در ساعات گذشته نشان مي دهد. غلظت ذرات معلق كمتر از 2.5 ميكرون در اين شهر در روز دوشنبه برابر با 87 است و در اين شهر پرجمعيت غلظت ساير ذرات نيز در وضعيت سالمي قرار دارد. شرايط كلي در اين شهر براي همه شهروندان متوسط ارزيابي مي شود و در اين وضعيت تنها كساني كه دچار مشكلات تنفسي شديد و يا بيماري هاي خطرناك تنفسي ديگر هستند بايد بيشتر مراقب حال خود باشند.
fs

 


تصوير بالا نشان دهنده كيفيت هواي شهر جاكارتا در كشور اندونزي و در ساعات گذشته است. غلظت ذرات معلق كمتر از 2.5 ميكرون در اين شهر در روز دوشنبه برابر با 107 است. جمعيت اين شهر بيش از 10 ميليون نفر است و غلظت ساير ذرات نيز در وضعيت بهتري نسبت به تهران قرار دارد. شرايط كلي در اين شهر براي شهروندان حساس ناسالم است.

fs
 


تصوير بالا نشان دهنده كيفيت هواي جنوب شهر پكن يكي از پرجمعيت ترين شهرهاي جهان در كشور چين (21 ميليون نفر) را در ساعات گذشته نشان مي دهد. غلظت ذرات معلق كمتر از 2.5 ميكرون در اين شهر در روز دوشنبه برابر با 95 است و در اين شهر پرجمعيت غلظت ساير ذرات نيز در وضعيت متوسطي قرار دارد. شرايط كلي در اين شهر براي همه شهروندان همچون شهر آنكارا متوسط ارزيابي مي شود و تنها افراد داراي مشكلات تنفسي شديد و بيماران حاد بايد مراقب سلامت خود باشند.
fs
 


تصوير بالا نشان دهنده كيفيت هواي شهر پاريس پايتخت كشور فرانسه را در ساعات گذشته نشان مي دهد. غلظت ذرات معلق كمتر از 2.5 ميكرون در اين شهر در روز دوشنبه برابر با 17 است و در اين شهر پرجمعيت غلظت ساير ذرات نيز در وضعيت بسيار مطلوبي قرار دارد. شرايط كلي در اين شهر براي همه شهروندان بسيار مناسب و سالم ارزيابي مي شود.
fs
 


تصوير بالا نيز نشان دهنده كيفيت هواي شهر مسكو پايتخت كشور روسيه در ساعات گذشته است. غلظت ذرات معلق كمتر از 2.5 ميكرون در اين شهر در روز دوشنبه برابر با 25 است و در اين شهر پرجمعيت نيز غلظت ساير ذرات نيز در وضعيت مطلوبي قرار دارد. شرايط كلي در اين شهر براي همه شهروندان مناسب و سالم ارزيابي مي شود. شهر مسكو در شرايطي امروز غلظت هواي 25 را تجربه مي كند كه دماي هواي اين شهر امروز منفي است و وضعيت براي وقوع وارونگي دما در اين شهر فراهم است. نكته ديگر اينكه در اين شهر جمعيتي نزديك به 12 ميليون نفر زندگي مي كنند.
افزايش آلاينده هاي تهران و اختلاف فاحش آن با شهرهاي بزرگ جهان/ چه زماني تهران آلوده ترين مركز سياسي جهان خواهد شد؟

 


تصوير بالا نشان دهنده كيفيت هواي منطقه 7 شهر تهران در ساعات گذشته است. ميانگين غلظت ذرات معلق كمتر از 2.5 ميكرون در شهر تهران 134 و در منطقه هفت 7 در روز دوشنبه برابر با 154 است. آنچنان كه در مطالب گذشته نيز به آن اشاره شد، وضعيت هوا در شهر تهران در مناطق حاشيه اي شهر براي افراد حساس، بيمار، كهنسال و كودك ناسالم و در مركز شهر، منطقه 7، 20 و 22 براي همه افراد ناسالم ارزيابي مي شود.برابر نقشه پراكندگي غلظت آلودگي هوا در شهر تهران بيشتر نقاط مركزي و جنوبي شهر تهران براي همه شهروندان در وضعيت ناسالم قرار دارد.
افزايش آلاينده هاي تهران و اختلاف فاحش آن با شهرهاي بزرگ جهان/ چه زماني تهران آلوده ترين مركز سياسي جهان خواهد شد؟

برابر آنچه آمد مقايسه وضعيت آلاينده هاي شهر تهران با برخي شهرهاي بزرگ و مهم جهان بر غير طبيعي بودن اين وضعيت حاكم بر شهر تهران صحه مي گذارد؛ وضعيتي كه بسياري از مسئولان از جمله متوليان محيط زيست كشور آن را طبيعي عنوان مي كنند و تصور مي كنند منابع اطلاعاتي مردم ايران محدود به گفته هاي آنان است. اين درحالي است كه براي مثال شهر مسكو با دماي هواي منفي و جمعيتي 12 ميليون نفري در شرايط سالم به سر مي برد و در اين شهر خبري از آلودگي هوا نيست. البته شاخص آلودگي در برخي شهرهاي جهان مثل دهلي پايتخت كشور هند بالاي عدد 160 و  ناسالم براي همه شهروندان است كه مي تواند دستاويز خوبي براي مسئولان به منظور فرار از مشكل آلودگي كنوني شهر تهران باشد.نكته اينكه با روند كنوني تشديد آلودگي در شهر تهران كه اقدام ملموسي براي كاهش آن ديده نمي شود، دور از انتظار نيست كه بزودي تهران به آلوده ترين مركز سياسي جهان تبديل شود.
در ادامه در قالب تصوير وضعيت آلودگي شهر دهلي پايتخت كشور هند با 12 ميليون نفر جمعيت نشان داده مي شود.

fs
 




۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن