تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين شما كسى است كه براى زنان خود بهتر باشد و من بهترين شما براى زن خود هستم....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797963354




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از «کشوری که به بازنشستگان نیازمند پاداش کریسمس می‌دهد» تا «مقصر شکست طرح خرید کالای ایرانی»


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک:
از «کشوری که به بازنشستگان نیازمند پاداش کریسمس می‌دهد» تا «مقصر شکست طرح خرید کالای ایرانی»
در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز، همچون تغییرات در بورس، بازار طلا، ارز، سکه، نفت  و ... تا خبرها و اتفاقات جذاب اقتصادی را گردآوری می کنیم.


به گزارش «تابناک اقتصادی» این پیمانه اقتصادی موضوعاتی همچون سقوط شاخص کل بورس، افزایش قیمت سکه تمام، تورم آذرماه؛ اینبار به روایت بانک مرکزی، تثبیت قیمت پنج گروه کالایی، دوران گذار بازار نفت در سال ٢٠١٧، تنگ شدن عرصه تاخت و تاز چینی‌ها در توسعه میادین نفتی ایران، تکلیف گرانی خودرو مشخص شد، مسئول سود یا زیان بانک ها و سرانجام مالیات سال ۹۵ اصناف، در بر دارد.







سقوط شاخص کل بورس به کانال 79 هزار واحدی


شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات روز یک‌شنبه 5 دی ماه 95، با کاهش 292 واحدی به روی رقم 79 هزار و 898 واحد ایستاد. شاخص کل هم‌وزن اما با کاهش 13 واحدی عدد 15 هزار و 816  واحد را برای خود ثبت کرد. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با کاهش 389 واحدی به عدد 88 هزار و 398 واحد دست یافت. شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 2018 واحدی به عدد 56 هزار و 811 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 375 واحد کاهش روی رقم 169 هزار و 458 واحد متوقف شد.همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش 7 واحدی به عدد 860 واحد رسید. به گزارش فارس،‌ روز یکشنبه، بازار سهام بازاری بلاتکلیف و کسل‌کننده بود که با افزایش عرضه بر تقاضای سهام تنها توانست معاملات 109 میلیارد تومانی را در بازار نقد با وجود معاملات کد به کد و بلوکی تجربه کند. بازاری که دیگر به هیچ تحلیلی نمی‌تواند اعتماد کند.



افزایش 10 هزار تومانی سکه تمام


در پایان معاملات بازار سکه تهران در روز یکشنبه، هر سکه تمام طرح قدیم با افزایش 10 هزار تومان به رقم 1 میلیون و 140 هزار تومان رسید. همچنین هر سکه تمام بهار آزادی نیز با افزایش 12 هزار و 100 تومان به قیمت 1 میلیون و 166 هزار و 900 تومان فروخته شد. هر نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی نیز به ترتیب با قیمت های 610 و 327 هزار تومان فروخته شدند.


کشوری که به بازنشستگان نیازمند پاداش کریسمس می‌دهد



به نقل از یورونیوز، پارلمان یونان هفته گذشته طرح پرداخت پاداش کریسمس به بازنشستگان نیازمند را تصویب کرد. شمار این افراد به رقم یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر می رسد. بودجه ای معادل ۶۱۷ میلیون یورو برای این منظور اختصاص داده شده است. یک شهروند بازنشسته یونانی می گوید: «این پاداش به بازنشسته ها کمک می کند تا خرید کریسمس خود را انجام دهند و به آنها این امکان را می دهد تا برای نوه های خود هدیه تهیه کنند. در هر صورت هر چیزی که دولت به ما بدهد بهتر از هیچ است.» بازنشسته ای دیگر می گوید: «دولت حقوق بازنشستگی مرا نصف کرده، اکنون می خواهد به ما پاداش بدهد. ما را مسخره کرده؟ چه کار می توانیم کنیم؟ پاداش را بگیریم؟ این آخری خواهد بود.» وزیران دارایی حوزه پولی یورو موسوم به یوروگروپ از اجرای این طرح استقبال نکرده اند. آلکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان از آنها تقاضا می کند شرایط را بهتر درک کنند: «پیامی را که امشب تمایل دارم به شرکایمان ارسال کنم این است: باید با یکدیگر به یک درک و تفاهم برسیم. انتظار داریم که به این مهم دست یابیم. اما در عین حال تقاضایی مطرح نکنید که به خوبی می دانید در یک اقتصاد آسیب دیده که توسط خود شما بوجود آمده، قابلیت اجرا ندارند.» مازاد بودجه یونان بالاتر از اهداف از پیش تعیین شده برای این کشور توسط بستانکاران بوده است. بنابراین آتن از این محل پاداش بازنشستگان خود را می پردازد.


تورم آذرماه؛ اینبار به روایت بانک مرکزی


نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به آذرماه ۱۳۹۵ نسبت به دوازده ماه منتهی به آذرماه ۱۳۹۴ معادل ۸.۶ درصد اعلام شد. به نقل از بانک مرکزی، خلاصه نتایج به‌ دست آمده از شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران بر اساس سال پایه ۱۰۰=۱۳۹۰ نشانگر آن است که شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در آذرماه ۱۳۹۵ به عدد ۲۵۲.۹ رسید که نسبت به ماه قبل ۱.۴ درصد افزایش یافت. شاخص مذکور در آذرماه ۱۳۹۵ نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل ۹.۲ درصد افزایش داشته است.



تثبیت قیمت پنج گروه کالایی در هفته منتهی به 26 آذر ماه


بررسی میانگین قیمت خرده فروشی برخی مواد خوراکی در هفته منتهی به 26 آذر ماه امسال در شهر تهران بیانگر تثبیت قیمت لبنیات، برنج، قند و شکر، چای و روغن نباتی نسبت به هفته قبل آن است. براساس گزارش تغییرات هفتگی بانک مرکزی از میانگین قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران، در هفته مورد بررسی دو گروه کالایی یعنی سبزی های تازه و گوشت مرغ نسبت به هفته قبل از آن کاهش قیمت داشته و در چهار گروه باقیمانده قیمت ها رو به افزایش بوده است. در این تغییرات هفتگی قیمت تخم مرغ 0.2 درصد، حبوب 0.9 درصد، میوه های تازه0.6 درصد و گوشت قرمز 0.4 درصد افزایش و در مقابل سبزی های تازه 5.8 درصد و گوشت مرغ 5.1 درصد کاهش داشته اند.



بازار نفت در سال ٢٠١٧ دوران گذار را تجربه می کند



انگس راجر، رئیس بخش پژوهش بالادستی نفت و گاز در مؤسسه وود مکنزی، اعلام کرد: رشد قیمت نفت انگیزه تولیدکنندگان نفت شیل در آمریکا را برای افزایش فعالیت بالا می برد. به گزارش بلومبرگ، وی گفت: بازگشت تولیدکنندگان نفت به کار، نیازمند زمان است و بنا بر این، سال ٢٠١٧ میلادی سال گذار در صنعت نفت خواهد بود . به گفته وی، در سال جاری میلادی حدود ٧٠٠ هزار بشکه از تولید روزانه آمریکا کاسته شد و مؤسسه وود مکنزی پیش بینی می کند که تا پایان سال ٢٠١٧ میلادی، ٣٠٠ هزار بشکه از این تولید به بازاربازگردد. این کارشناس نفتی گفت: در سال ٢٠١٨ میلادی اگرقیمت نفت همچنان بالای ٥٥ دلار برای هر بشکه باشد، حجم بیشتری از تولید نفت آمریکا وارد بازار خواهد شد و این مسئله می تواند قیمت نفت را دوباره پایین بیاورد.



تنگ شدن عرصه تاخت و تاز چینی‌ها در توسعه میادین نفتی ایران


تحلیل گران رویترز بر این باور هستند که با برگزاری مناقصه های جدید در ایران، شرکت های چینی همچون گذشته در ایران یکه‌تاز نخواهند بود و برای حفظ موقعیت خود باید رقابت سختی را پشت سر بگذارند. به نقل از رویترز، در حالیکه ایران به دنبال برگزاری مناقصه در میان شرکت های بین المللی نفتی برای توسعه فاز دوم میادین نفتی یادآوران و آزادگان شمالی است،  برگزاری این مناقصه به معنی آن است که شرکت های بزرگ چینی از قبیل CNPC و ساینوپک که تا کنون نقش کلیدی در توسعه میادین نفتی ایران بازی می کردند از این پس باید با شرکت های دیگر در جهت حفظ موقعیت خود وارد رقابت شوند. به گزارش مهر، همچنین پیش از این شرکت نفتی CNPC به ایران اعلام کرده بود که می خواهد قرارداد خود را در توسعه میدان نفتی آزادگان تمدید کند، اما مقامات ایرانی اعلام کرده اند که در صورت تمایل باید وارد مناقصه شوند تا قرارداد جدیدی با آنها بسته شود. البته چینی‌ها سرانجام مجبور به پذیرش این پیشنهاد ایرانی‌ها شدند و این حاکی از تنگ شدن عرصه تاخت و تاز چینی‌ها در توسعه میادین نفتی ایران است.



عربستان ٤٩ درصد سهام آرامکو را می فروشد


روزنامه سعودی الاقتصادیه روز شنبه (چهارم دی ماه) به نقل از یک منبع بلندپایه که می خواست ناشناس بماند، نوشت: شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو قصد فروش ٤٩ درصد از سهام خود را در ١٠ سال آینده دارد. به گزارش ایلنا، آرامکو قصد دارد در سال ٢٠١٨ بزرگ ترین عرضه اولیه سهام جهان را در بورس های داخلی و بین المللی برگزار کند. امین ناصر، مدیر عامل سعودی آرامکو، پیش‌تر در اکتبر سال جاری میلادی (٢٠١٦) گفته بود: فروش تا پنج درصد سهام این شرکت بررسی می شود، اما مقدار دقیق سهام عرضه شده، در شورای عالی اقتصاد عربستان تعیین خواهد شد. شاهزاده "محمد بن سلمان، معاون ولیعهد عربستان و حاکم بالفعل این کشور، ارزش پنج درصد سهام سعودی آرامکو را ١٠٠ تا ١٥٠ میلیارد دلار برآورد کرده است. مقامات عربستان نیز ارزش کل سهام این شرکت را بیش از دو هزار میلیارد دلار اعلام کرده اند.



گرانی خودرو تا اردیبهشت ۹۶ منتفی است


رضا شیوا با اشاره به اینکه دستورالعمل متغیرهای قیمت محصولات خودروسازان سالانه مورد بررسی قرار می‌گیرد، اظهار داشت: متغیرهای این دستورالعمل شامل تورم نهادهای تولید، بهره وری و کیفیت است که فقط از بانک مرکزی دریافت می‌شود.رئیس شورای رقابت با بیان اینکه این اطلاعات را نه از قطعه‌ساز و نه خودروساز دریافت می‌کنیم، افزود: اطلاعات شورای رقابت از منابع رسمی آماری کشور دریافت می‌شود به نحوی که در پایان هر سال که نرخ تورم اعلام می‌شود ما نیز در اردیبهشت ماه سال آینده به بررسی متغیرهای قیمت انواع محصولات شرکت‌های خودروسازی می‌پردازیم. به نقل از تسنیم، رئیس شورای رقابت با اعلام اینکه سال آینده در صورت تغییرمتغیرها اقدام به افزایش یا کاهش قیمت خودرو خواهیم کرد، گفت: قبل از این تاریخ خودروسازان به هیچ عنوان نمی توانند به بهانه گران شدن مواد اولیه نسبت به افزایش قیمت محصولات اقدام کنند.



مسئول سود و زیان مدیران بانک‌ها هستند


رئیس کل بانک مرکزی در جلسه هم اندیشی رئیس‌کل و اعضای هیات عامل بانک مرکزی با مدیران عامل بانک ها گفت: تاکنون بانک مرکزی در تنظیم صورت‌های مالی بانک‌ها همراهی و مساعدت‌های زیادی انجام داده، لیکن اصلاحات لازم باید اعمال شود و مشکلات موجود در این زمینه لازم است هرچه سریع‌تر مرتفع شود. سیف ادامه داد: در این رابطه مسایلی مطرح شده از جمله اینکه ملزم کردن بانک‌ها به اصلاح صورت های مالی، به زیان سهام دار تمام می شود و بانک مرکزی باید به فکر سود سهامدار نیز باشد. در پاسخ باید گفت که مدیران بانک‌ها که توسط سهامداران تعیین می‌گردند مسئول سود یا زیان بانک هستند و بانک مرکزی در سود و زیان بانک‌ها که منبعث از عملکرد مدیران منصوب به سهامداران است، مسئولیتی ندارد.


مالیات سال ۹۵ اصناف افزایش نمی یابد


رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: با توجه به شرایط فعلی اقتصاد تلاش می کنیم، که مالیات اصناف و مشاغل در سال ۹۵ را بدون هیچ افزایشی، مانند سال گذشته دریافت کنیم. او گفت : در ۹ ماه گذشته درآمد مالیاتی کشور ۵۸ هزار میلیارد تومان بود که در مقایسه با سال گذشته ۲۸ درصد رشد نشان می دهد. وی افزود: ۲۸ درصد رشد مطلوبی است و ۹۲ درصد درآمدهای مالیاتی براساس آنچه پیش بینی شده بود، تحقق یافته است.


سیف مقصر شکست طرح خرید کالای ایرانی را معرفی کرد


اخیرا نعمت‌زاده -وزیر صنعت، معدن و تجارت - عنوان کرده است که طرح کارت‌های اعتباری شکست خورد چرا که بانک مرکزی نتوانسته منابع لازم برای آن را تامین و بانک‌ها به دلیل عدم جذابیت سود ۱۲ درصدی این تسهیلات از آن استقبال نکرده اند و نسبت به صدور آن اقدام نشد. این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که ولی‌اله سیف -رییس کل بانک مرکزی- در جلسه‌ای که اخیرا با مدیران نظام بانکی داشته اشاره‌ای به طرح کارت‌های اعتباری کرده و گفته است که علت شکست طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی عدم استقبال مردم از ترکیب کالاهای انتخاب شده توسط وزارت صمت است. به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر لزوم ارائه و عرضه کالاهای با کیفیت به مردم، ‌ این بار به صراحت عنوان کرده که در هیچ جای دنیا بانک‌های مرکزی موظف به تامین منابع برای خرید کالاهای کم کیفیت انبار شده نیستند. این خود مردم هستند که علاقه به خرید این کالاها نداشته و نباید خسارت آن را نظام بانکی بپردازد.








۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن