تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى آيد و آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796674757




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزهای آخر «آوازه‌خوان» امیر جدیدی


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: هنرآنلاین: صحرا فتحی می‌گوید در اجرای مجدد نمایش "آوازه خوان" نگاه جهان شمول‌ به اتفاقات جهان امروز داشته‌ است.

نمایش "آوازه‌خوان" به کارگردانی صحرا فتحی این روزها در تماشاخانه مستقل تهران به صحنه می‌رود. صحرا فتحی با ارائه توضیحاتی در این رابطه به ماگفت: این نمایش سال 93 با بازی مهدی کوشکی در خانه نمایش دا به صحنه رفت و با استقبال بسیار خوبی از سوی منتقدان و مخاطبان تئاتر روبه‌رو شد؛ در اجرای مجدد بر آن شدیم تا با ایجاد تغییراتی در  پایانی‌بندی آن را دوباره به صحنه ببریم.
 

صحرا فتحی از نمایش



او ادامه داد: بر این اساس، نگاه جهان شمول‌تری به آن داشتیم و در نهایت به شهدای خودمان رسیدیم تا هم ادای دینی به آنها باشد و هم منوط به دوره و تاریخ خاصی نشود.

فتحی بیان کرد: ساختار اصلی متن حفظ شده اما نسبت به شرایط، تغییراتی در تصاویر شکل گرفته است. این اثر، قابلیت آن را دارد تا زمانی که به صحنه می‌رود، از اتفاق‌های روز، استفاده شود. اتفاق‌هایی که تنها مختص ایران نیست و می‌تواند هر جایی از جهان رخ بدهد.

این کارگردان تئاتر در رابطه با چینش شخصیت‌هایی که در کار وجود دارد توضیح داد: این روند، در اساس متن وجود دارد و نوع چینش تصاویر را مشخص می‌کند. عکس‌هایی که از آنها استفاده کردیم، امکان دارد شبیه خیلی از آدم‌هایی باشند که آنها را می‌شناسیم، گویی با آنها شوخی می‌کنیم و تعمدی در کار نیست.

او افزود: وقتی از جنگ و رویدادهای مختلف، صحبت می‌کنیم، پرانتزهایی کنار آن باز می‌شود مثلا عکسی از انفجار بمب در ترکیه داریم که در قسمتی که در مورد ابن ملجم‌ها صحبت می‌کنیم آن را نشان می‌دهیم. اگر بن مایه متن درست باشد دست شما هم به عنوان کارگردان در اجرا باز خواهد بود.

فتحی در رابطه با بازی امیر جدیدی در این نمایش توضیح داد: این شخصیت، گویی آدم پریشان حالی است که حرف‌هایش را مسلسل‌وار بیان می‌کند. تحلیل ما این بود که فردی تنها ایستاده و صحبت می‌کند؛ قطعا این مساله مستلزم این نیست که حرکت داشته باشد. آن چه در ذهن او شکل می‌گیرد با تصاویری که پشت سر او دیده می‌شود، حرکت دیداری را ایجاد می‌کند.

او خاطرنشان کرد: بدون شک هر بازیگری با خود پیشنهادهایی را به همراه می‌آورد، زمانی که امیر جدیدی در این موقعیت قرار گرفت کاملا موافق این مساله بود که هیچ حرکتی نداشته باشد. فکر می‌کنم به این طریق، میان سکون بازیگر و تصاویر، تعادلی ایجاد شده است. امیر جدیدی با بازی خود، ما را سوپرایز کرد. او بیان بسیار قویی دارد و ریتم را به خوبی می‌شناسد.

نمایش "آوازه‌خوان" به نویسندگی مهدی کوشکی و  کارگردانی صحرا فتحی تا 10 دی‌ماه در تماشاخانه مستقل تهران واقع در ضلع شرقی چهارراه ولیعصر، خیابان رازی، نبش کوچه زند وکیل، پلاک 50 اجرا می‌شود.




۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن