تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797763877




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طنز؛ حیا کن، رها کن!


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: مهرشاد مرتضوى در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

واقعا دولت مسخره‌ قرارداد بستن را در آورده و هر روز یک قرارداد جدید با یک شرکت هواپیمایی و ریلی و نفتی جدید امضا می‌کند. کجاست آن روزهای درخشان دولت قبل که سالی یکی دوتا قرارداد امضا می‌شد، آن هم برای احداث مسکن مهر و کاخ ریاست جمهوری در کومور؟! اصلا سوال اینجاست که تا پول‌های بلوکه آزاد شد، باید بروید خرید کنید؟ اگر سر برج پول کم بیاید من چه خاکی سرم کنم؟ این بابای بدبختت از صبح تا شب جون می‌کنه... ببخشید خط رو خط شد. عرض می‌کردم، خودمان هر سال شب عید در خرید پرتقال و موز مشکل داریم، آن وقت تا شرکت ایرباس می‌گوید «داداش شب کریسمسی دستم تنگه، یه کمکی برسون» دولت سریع می‌گوید: «اون ایرباسا چند قیمته؟ باشه من صد تا بر می‌دارم، بقیه پولشم مال خودت!»

در حالی که باید به همان توپولف راضی باشیم، چون احتمال سقوط همیشه هست و اگر قرار باشد سقوط کنید، هواپیمای دهه 40 با هواپیمای مدرن فرقی ندارد. ما نباید به این شرکت‌های معلوم‌الحال غربی پول بدهیم، بلکه باید بگذاریم در برف و یخبندان زمستان از بین بروند و خودمان بشویم برترین تولیدکننده هواپیمای دنیا! (البته قبلش باید یک شرکت هواپیمایی تاسیس کنیم.)

تازه فقط هواپیما نیست. ما باید چیزهای دیگری را هم از سایر کشورها نخریم. یکیش همین گلابی آمریکایی که آقای جلیلی به درستی اشاره کردند. واقعا ما باید به خاطر گلابی دستمان جلوی بیگانگان دراز باشد؟ گلابی‌های خودمان چه کم از لاله‌ قرمز دارند؟ اصلا یک سال گلابی نخوریم، چه می‌شود؟ بعضی از دوستان اشاره می‌کنند که همان گلابی هم نباشد برای تیتر زدن علیه دولت کفایت می‌کند. در هر صورت، باید مراودات گلابی محور با آمریکا به گفتن «آخه گلابی!» به آن‌ها محدود شود.

یک مورد دیگر همین قراردادهای نفتی است. وزیر نفت گفته شرکت خارجی یک میلیارد می‌گیرد و کار را انجام می‌دهد، اما شرکت داخلی سه میلیارد گرفته و هنوز انجام نداده. خب فدای سرتان که انجام نداده، در عوض پولش به جیب خودمان می‌رود. حالا اینکه جیب یک مقدار سوراخ است اشکالی ندارد، باز هم می‌ریزد روی زمین خودمان و خودی‌ها جمع می‌کنند. متاسفانه وزیر نفت با فرافکنی تاکید می‌کند که زود انجام شدن کار مهم است، در حالی که تجربه یکی دو دهه اخیر نشان داده این همه سال هیچ کاری زود انجام نشد، هیچ اتفاق خاصی هم نیفتاد. بخش مهم، همان پول است که نباید به دست خارجی‌ها بیفتد و باید بین همین عزیزان زحمتکش داخل کشور تخس شود.

در زمینه واردات هم آن زمان، دولت خدمتگزار همه بودجه را می‌داد و دسته بیل وارد می‌کرد تا همگی بیل بزنیم و اشتغال افزایش پیدا کند. اما امروز شاهد این هستیم که دولت یک بیل مکانیکی وارد می‌کند، بیست نفر بیکار می‌شوند. شما انتظار دارید با ادامه یافتن این روند، حالی به آدم بمونه؟ یا به بیان دیگر، کسی بر سر کار باقی بماند یا همه بیکار شوند؟

پس نتیجه می‌گیریم که دولت باید حیا کند و رها کند و زمام کار را به دست توانای اصولگرایان بسپارد و اين قدر خرج روى دست كشور نگذارد.





۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سرگرمی
uyt


پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن