تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس دوست دارد خداوند هنگام سختى ها و گرفتارى ها دعاى او را اجابت كند، در هنگام آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797027521




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیا شاهد تشکیل بلوکی تازه به رهبری روسیه در سوریه خواهیم بود؟/ محوری تازه به رهبری روسیه درباره سوریه


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: آیا شاهد تشکیل بلوکی تازه به رهبری روسیه در سوریه خواهیم بود؟/ محوری تازه به رهبری روسیه درباره سوریه
روزنامه اسرائیلی «جروزالم پست» با انتشار گزارشی اشاره می کند که همکاری مسکو با تهران و آنکارا سبب شده تا امریکا از دایره معادلات سوریه و تعیین آینده برای آن کشور از صحنه بیرون شود.
آفتاب‌‌نیوز : سرویس بین الملل-این روزنامه اسرائیلی می نویسد:«همزمان با پیروزی در حلب دولت اسد و روسیه در تلاش برای ایجاد یک مسیر دیپلماتیک تازه برای یافتن راه حل به منظور پایان دادن به جنگ داخلی در سوریه با مشارکت ترکیه و ایران و بدون ایالات متحده هستند و سه کشور مطرح شده اخیرا وزرای امور خارجه شان با یکدیگر دیدار داشتند. فشار دیپلماتیکی که روسیه  با حمایت ایران درباره حلب وارد کرده است نقطه عطفی در جنگ شش ساله بود که بیش از ۴۰۰ هزار نفر در جریان آن کشته شدند» به وجود آورده.


 «سارا فین برگ» کارشناس مسائل روسیه در موسسه مطالعات امنیت ملی می گوید:«روسیه در تلاش است تا به بازیگری پیشرو در سوریه برای دوران پس از جنگ تبدیل شود به همین خاطر روش ها در تلاش برای تقسیم مناطق مختلف تحت نفوذ با تهران در غرب سوریه و با ترک ها در شرق سوریه هستند چرا که آن دو کشور بازیگران ضروری و مهم در این بازی هستند. او اشاره می کند که در نقشه آینده سوریه، روسیه می خواهد پایگاه های نظامی خود را در  آن کشور خفظ کند. او می افزاید««این موضوع برای حضور پایدار روسیه در خاورمیانه امری ضروری است همین طور برای رویارویی با غرب». 


جروزالم پست اشاره می کند که واکنش بازیگران در خارج از مثلث ایران، روسیه و ترکیه هنوز قابل پیش بینی نیست. این روزنامه اشاره می کند که شورشیان سوری قطعا رویکرد و سبک جنگ خود را در حوزه میدانی تغییر خواهند داد. جروزالم پست اشاره می کند که یک سوال پیش روست و آن این که ایا مسکو امید دارد که دولت ترامپ نقش محوری آن کشور در بحران سوریه را بپذیرد؟ و آیا چنین امیدی تحقق خواهد یافت؟‌ 


این روزنامه می افزاید:«با توجه به کناره گیری واشنگتن از تئاتر سوریه می توان یک سناریو را متصور شد روسیه و ایران می توانند بر اسد فشار اورند و ترکیه بر معارضان سوری. به نظر فین برگ روس ها مایل به یافتن راه حلی سیاسی برای پایان یافتن بحران سوریه هستند چرا که حضور بلند مدت نظامی برای روسیه در سوریه به نفع آن کشور نخواهد بود چرا که یک جنگ طولانی مدت برای روسیه پر هزینه از نظر مالی و نیروی انسانی خواهد بود». 


این روزنامه در ادامه به نقل از «های ایتان کوهن» کارشناس مسائل ترکیه در مرکز دانشگاهی دایان در تل آویو اشاره می کند که علیرغم ترور سفیر روسیه در ترکیه انکارا و مسکو می توانند به همکاری با یکدیگر درباره سوریه ادامه دهند البته او معتقد است که ترکیه دیگر مانند گذشته اولویت اش کناره گیری اسد از قدرت نیست. او می افزاید:«ترکیه می داند که ایران و روسیه مصرانه خواستار حمایت از اسد هستند و این امر می تواند کناره گیری او از قدرت را دشوارتر سازد. در نتیحه، این هدف دست کم در کوتاه مدت از دستور کار ترکیه خارج شده است». این روزنامه اشاره می کند که اکنون خنثی کردن اقدامات شبه نظامیان کرد در مرز ترکیه و سوریه اولویت اصلی انکارا است. 


«گالیا لیندن اشتراوس» کارشناس مسائل ترکیه در مرکز مطالعات امنیت ملی اسرائیل می گوید که عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه بستگی به کسب رضایت و نظر مساعد روسیه دارد. او می گوید:«روس ها کنترل بسیاری از بخش های حریم هوایی در شمال سوریه را در اختیار دارند». 
جروزالم پست در ادامه اشاره می کند که روسیه مایل است از ترکیه به عنوان اهرمی در برابر غرب استفاده کند هم چنین دو کشور در انجام پروژه های مشترک گازی دارای منافع مشترکی هستند. 


لیندن اشترااوس در پاسخ به این پرسش که ایا روسیه و ایران و دولت اسد می توانند دست بالا را در حوزه میدانی حفظ کنند یا نه اشاره می کند که این امر بستگی نوع مذاکرات سیاسی و روند گفت و های صلح دارد. با این حال، «گابریل بن دور» استاد علوم سیاسی در دانشگاه حیفا باور دارد که علیرغم پیروزی های روسیه و ایران هنوز به پایان جنگ نزدیک نشده ایم. او معتقد است که هیچ راه حل دیپلماتیکی که خواسته های تمام طرفین درگیر در بحران سوریه را براورده سازد وجود ندارد. او اشاره می کند که پیش از نتیجه بخش بودن مذاکرات همه چیز در حوزه میدانی تعیین خواهد شد.




۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن