تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به نفع ت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797632028




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کمبود مدرسه و نبود پاسگاه دغدغه ای جدی/گلایه اهالی از صنایع نیشکر


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش مهر از بخش اسماعیلیه اهواز؛
کمبود مدرسه و نبود پاسگاه دغدغه ای جدی/گلایه اهالی از صنایع نیشکر

بخش اسماعیلیه اهواز روستاهای اهواز


شناسهٔ خبر: 3858898 - یکشنبه ۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷
استانها > خوزستان

.jwplayer{ display: inline-block; } اهواز - کمبود مدرسه و در برخی موارد نبود آن و همچنین ساخته نشدن پاسگاه در بخش اسماعیلیه اهواز از دغدغه های جدی مردم در این بخش است. خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها - کوثر کریمی: اصحاب رسانه خوزستان به همت فرمانداری اهواز از روستاهای شمریه، کاظمی یک، بیت واوی، قجریه یک و صفحه دو بخش اسماعیلیه اهواز بازدید کردند. در این بازدید اهالی روستاها، دهیاران، بخشدار و مسئولان مختلف ادارات گاز، آب، برق و راه در این بازدید حضور داشتند. خبرنگاران از نزدیک پروژه های اجرایی دولت در راستای محرومیت زدایی در این بخش را بازدید و مشکلات مردم را نیز شنیدند. بازدید از محل بخشداری، مجتمع آبرسانی شهدای جهاد و برخی از پروژه های عمرانی در حوزه راه، گازرسانی، خانه بهداشت و نوسازی مجتمع آبرسانی، جوی و جدول گذاری، آسفالت و جاده ارتباطی بین جاده قدیم و جدید خرمشهر و جاده امام جعفر صادق (ع) از جمله برنامه های این تور رسانه ای بود. بخش اسماعیلیه از بخش های شمالی اهواز است که با همت و توجه از سوی بخشداری بسیاری از مشکلات اهالی آن در حال رفع هست ولی مردم ضمن تشکر از کارهای انجام شده از کوتاهی ها در بخش آموزش و پرورش و نساختن پاسگاه انتظامی گلایه داشتند. منطقه ای که خالی از سکنه بود عبدالحسن نبی زاده بخشدار اسماعیلیه در حسینیه روستای کاظمیه و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این روستاها در زمان جنگ خالی از سکنه بود و بعد از سال ۶۰ به بخش تبدیل و مشکلات آن بیشتر شد ولی خوشبختانه با همیاری دولت جدید، همت خود را برای رفع معضلات این بخش به کار گرفتیم.

وی افزود: بیشتر اعتبارات را طبق سیاست های دولت بیشتر به پروژه های نیمه کاره اختصاص می دهیم ولی در تامین اعتبار برای اجرای پروژه های جدید در بخش راه، آموزش و پرورش و همچنین بهداشت دچار مشکلات می شویم. نبی زاده در ارتباط با امنیت بخش که یکی از خواسته های اصلی اهالی بخش نیز بود، گفت: در سال ۹۲ ساخت پاسگاه انتظامی را در شورای تامین مصوب ولی تاکنون به خاطر کمبود اعتبار هنوز اجرایی نشده است. بخشدار اسماعیلیه اهواز در ارتباط با پروژه خانه بهداشت مرکزی در روستای صفحه دو اظهار کرد: در روستای صفحه دو، یک خانه بهداشت در حال ساخت است که تا دهه فجر به بهره برداری می رسد و ۱۸ روستای این بخش را پوشش می دهد. این خانه بهداشت با دو پزشک خانواده و مامایی بزرگترین خانه بهداشت منطقه می شود و تا آخرین روستای کاظمیه که ۲۵ کیلومتری اهواز است را تحت پوشش قرار می دهد. نبی زاده افزود: این خانه بهداشت با مساحتی بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ متر و زیر بنای۵۰۰ متر از اردیبهشت امسال کلید خورده و تا پایان بهمن تکمیل می شود. همچنین فاصله این مرکز از اولین خانه بهداشت ۳۰ کیلومتر است. وی عنوان کرد: سابق بر این مردم این ناحیه مجبور بودند برای مراجعه به خانه بهداشت مسافت زیادی را طی کنند اما با افتتاح این مرکز مشکل تردد آنها برطرف می شود. فرسوده بودن خطوط آب محمدرضا پور رکنی مدیر آبفای روستایی اهواز نیز گفت: مشکلات آب روستایی در اسماعیلیه بیشتر به دلیل فرسوده بودن خطوط انتقال و مجتمع آبرسانی شهدا است. این مجتمع قدمتی بالای ۲۵ سال دارد و نیازمند بازسازی است.

وی افزود: هرچند گاهی مواقع شاید با افت فشار آب مواجه باشیم ولی خوشبختانه آب پایدار در این بخش تامین شده است. در بخش اسماعیلیه ۵۰ روستا با ۱۸ هزار نفر جمعیت در قالب سه هزار و ۸۰۰ نفر خانوار از نعمت آب لوله کشی بهره مند هستند. پور رکنی اظهار کرد: هم اکنون در حال بازسازی مجتمع آبرسانی شهدای جهاد هستیم که از کل ۱۵۰ کیلومتر خطوط انتقال تاکنون ۱۰ کیلومتر آن را به اتمام رساندیم. اجرای کامل بازسازی تنها مجتمع آبرسانی بخش اسماعیلیه نیازمند ۶۰ میلیارد تومان اعتبار است تا افزایش مخازن، پمپ جدید و توسعه اسکله را داشته باشیم. مدیر آبفای روستایی اهواز عنوان کرد: انشعابات غیرمجاز یکی از مشکلات اساسی در توسعه شبکه آبرسانی است. این انشعابات باعث کاهش کمی و کیفی آب می شوند بنابراین از تمامی اهالی تقاضا داریم که از انشعابات قانونی استفاده کنند. پور رکنی افزود: یکی دیگر از مشکلات این است که مردم از انشعابات خانگی برای آبیاری سبزیجات و نخیلات استفاده می کنند.  مشکلی برای گازرسانی نداریم علی حافظی نماینده شرکت گاز خوزستان نیز در این بازدید اظهار کرد: در شرکت گاز هیچ محدودیتی برای گازرسانی به روستاهای بخش اسماعیلیه نداریم. هم اکنون پروژه گازرسانی به طول ۶۶ کیلومتر برای ۱۵۰۰ انشعاب آن شروع و ۱۴۰ انشعاب به اتمام رسیده است.

وی افزود: با اجرای این ۶۶ کیلومتر، پروژه تعداد ۱۲ روستا از نعمت گاز بهره مند می شوند که تاکنون کار دو روستا به اتمام رسیده است. در مرحله بعدی این انشعابات در روستاها را تا نزدیک به خرمشهر که حدود ۱۲۰ کیلومتر است ادامه می دهیم. اگر جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، منابع طبیعی و سایر دستگاه های ذیربط همکاری لازم را برای صدور مجوز داشته باشند تمام پروژه های بخش را طی یک سال به اتمام می رسانیم. بازسازی جاده امام صادق محراب رحیمی رئیس اداره راه و شهرسازی اهواز نیز گفت: بازسازی جاده ارتباطی بین جاده قدیم و جاده جدید خرمشهر (امام صادق) در دستور کار است. اصلی ترین مشکل برای اجرای پروژه اعتبار است و در حال رایزنی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای جذب آن هستیم. وی با اشاره به اینکه کل مسیر این جاده، هفت کیلومتر و به راه آنتنی معروف است، گفت: جاده امام صادق (ع)، ۵۵ کیلومتر راه اصی و ۱۰۰ کیلومتر راه فرعی دارد. تمام  راه های این جاده به غیر از ۱۵ کیلومتر آن که فقط روکش می خواهد و اعتبار مورد نیاز برای روکش آن بالغ بر ۷۰۰میلیارد ریال است.  ۲۵ هزار هکتار زمین قابل کشت رضا اورک مسئول مرکز خدمات جهاد کشاورزی نیز گفت: ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در بخش اسماعیلیه وجود دارد که ۲۵ هزار هکتار آن قابل کشت است و آب مورد نیاز آنها از رودخانه های کرخه و کارون تامین می شود. وی افزود: هر ساله گندم، جو و کلزا در اراضی کشاورزی این بخش کشت می شود. کلیه نهاده های کشاورزی مثل کود نیز در اختیار کشاورزان قرار گرفته و کارشناسان مرکز از کاشت و داشت تا برداشت کنار آنها حضور و مشاوره های لازم را نیز ارائه می دهند. اورک با اشاره به اینکه ۱۵ هزار هکتار از اراضی قابل کشت مکانیزه هستند، گفت: این بخش بالغ بر ۷۰ هزار تن گندم تولید می شود که ۵۰ هزار تن از آنها را به صورت تضمینی خریداری می کنیم.

وی توضیح داد: بخش اسماعیلیه ۴۰۰ هکتار نیز نخیلات دارد و سالانه بین ۱۰ تا ۱۲ تن خرما از آنها برداشت می شود. کشاورزان این منطقه حدود هفت هزار هکتار از ۲۰ هزار هکتاری که به زیرکشت گندم می روند نیز برای دریافت وام معرفی شدند. نبود خرید تضمینی میثم رضایی مدیرعامل شرکت تعاونی روستایی امید بخش اسماعیلیه نیز در جمع خبرنگاران عنوان کرد: یکی از دغدغه های کشاورزان این بخش عدم خرید تضمینی محصولات کشت شالی است چون بر اساس قانون آنها را به صورت توافقی خریداری می کنند. وی افزود: کشاورزان تقاضا دارند که محصولاتشان توسط دولت قیمت گذاری و به صورت تضمینی خریداری شود ولی در حال حاضر این محصولات را به دلالان می فروشند. نبود ساختمان برای بخشداری  سید احمد موسوی عضو شورای بخش اسماعیلیه نیز در جمع خبرنگاران بیان کرد: بخشداری حتی یک ساختمان از خودش ندارد و در ساختمان اداره آبفار مستقر است. وی افزود: بیشترین جفا در حق مردم این بخش از سوی آموزش و پرورش روا داشته می شود و با اینکه جزو ناحیه یک اهواز هستیم ولی کسی تا به حال بازدید نداشته است. وقتی فرهنگ از اساس مشکل داشته باشد آن وقت اعتیاد، ناامنی و آسیب های اجتماعی نیز به دنبال آن می آید.  موسوی گفت: اعتبارات آنقدر کم به این بخش تعلق می گیرد که پروژه های ناقص برای مردم می ماند و تاکید می کنم که پروژه های بنیاد مسکن اصلا قابل استفاده نیستند. عضو شورای بخش اسماعیلیه تصریح کرد: رکن اساسی اشتغال مردم کشاورزی است و زمین ها هرچقدر به سمت خرمشهر می رود شورتر شده ولی هیچ مجوزی برای شیلات هم به مردم نمی دهند و آنجا که مردم خودشان شیلات راه اندازی کردند نیز تخریب می شود. مهدی عیدانی یکی از اهالی روستای کاظمیه یک در جمع خبرنگاران می گوید: آب، برق و امکانات خوب است ولی آموزش و پرورش از هرچیزی برای ما مهمتر است. وی افزود: دانش آموزان چهارم ابتدایی ما معلم ندارند و در برخی نقاط نیز حتی مدرسه دخترانه نداریم. متاسفانه به خاطر نبود پاسگاه، مسیرهای تردد مردم امنیت ندارد و خواستار رفع هرچه سریعتر این مشکل هستیم.

یکی دیگر از اهالی نیز یادآور شد: اگر بیکار هستیم اصلا مهم نیست ولی نوزادان پنج ماهه تا پنج روزه ما چه گناهی دارند که آلودگی های زیست محیطی را باید تحمل کنند. وی ادامه داد: شرق و شمال روستای کاظمیه پر از دوده های ناشی از سوزاندن نیشکر است و باید هرچه سریعتر این مشکلات را برطرف کرد. علی ظهوری یکی از اهالی روستای بیت وادی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: متاسفانه روستا پر از زباله و راه تردد منازل مسکونی آخر روستا گل آلود است. سید حسن احمدی رئیس شورای روستای صفحه ۲ نیز در گفتگو با خبرنگار مهر گلایه  کرد: این روستا مرکز بخش است ولی ۱۰ سال است که مسجد آن بدون سقف مانده و هیچ کاری برای آن نمی شود.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن