تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که ما را پس از مردنمان زیارت کند گویا ما را هنگام زنده بودنمان زیارت کرده است....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796991581




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طنز؛ چیز بشوم اگر دروغ بگویم


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: شهرام شهيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي در روزنامه شهروند نوشت:

قبلا‌ها من در این ستون باید کلی می‌گشتم تا سوژه گمشده‌ای را پیدا کنم و بروم بگردم دنبالش و تهش را دربیاورم، اما این روزها دوران تکثرگرایی است. یعنی همه چیز دولا و پهنا شده. حتی سوژه. خیلی هم خوب است. خدا از مسببانش راضی باشد. چی فرمودید؟ مثال بیاورم؟ عجب دوره‌زمانه‌ای شده‌ها. تا به کسی حرفی می‌زنی، فوری سند و مدرک می‌خواهد. الان تا بگویید ماست سفید است، فوری می‌گویند کو سندت؟ دلیل علمی برای این حرفت داری؟ اگر نداری بیخود و بی‌جهت نشر اکاذیب نکن و... البته اگر همین شما بروی تو یکی از این کانال‌ها و گروه‌های مجازی (مثلا به سبک صداوسیما اسم تلگرام را نیاوردم) بنویسی یک موش دارید که دیشب وقتی تولد ١٣١سالگی‌اش را جشن می‌گرفتید، گفته ماست.
 
یک حیوان مریخی قهوه‌ای است که شب‌ها‌رو پشت‌بام خانه‌اش تنبک می‌نوازد، همه بدون این‌که بپرسند کو سندت فورواردش می‌کنند و یک لایک هم حواله‌ات می‌کنند. خدا بدهد شانس، در زندگی حتی یک کانال زپرتی تلگرام هم نشدیم که کسی برای حرف‌هایمان تره خرد کند. حالا تا بیشتر آبرویم نرفته، برگردیم سر اصل مطلب. داشتم از تکثرگرایی سوژه‌ها برایتان می‌گفتم. چه جالب تا تکثرگرایی را سوژه خودمان انتخاب کردیم خبری آمد که فهمیدم نه‌تنها سوژه‌ها از تک صدایی گریزان شده‌اند که اصلا به قول وزیر ارشاد «روزگار تک‌صدایی گذشته است».
 
منتها جناب وزیر نگفته حالا که عمر تک‌صدایی سپری شده، چند صدا باید وجود داشته باشد؟ دو صدا؟ دو صدای مردانه یا صدای مردانه فیت زنانه؟ اصلا صدای زن تک‌صدا می‌شود باشد؟ اگر دوصدایی باشد، اشکال ندارد؟ چند صدایی یعنی یک خواننده راک با یک خواننده سنتی می‌تواند هم آواز بشود؟ کسی سلامتی پس از اجرایشان را تضمین می‌دهد؟ اصلا سپری‌شدن روزگار تک‌صدا بودن مثل تک‌سرنشین بودن خودروهاست؟ اگر این‌طور باشد که ول‌معطلیم.
 
شما از هر صد نفر ایرانی که بپرسی، نظرش درباره خودروهای تک‌سرنشین و نقششان در آلودگی هوا چیست، بالای ٩٧نفرشان، تک‌سرنشین بودن خودروها را نهی کرده و می‌گویند: هرگز نباید اجازه داد یک خودروی تک‌سرنشین درسطح شهر تردد کند. بعد همان ٩٧نفر خیلی شیک و مجلسی و تک و تنها عنرعنر می‌روند سوار خودرویشان می‌شوند و به خیل خودروهای تک‌سرنشین اضافه می‌شوند.

باز رفتم سراغ حاشیه و اصل مطلب ماند. برگردیم به سخن جناب وزیر. ایشان البته اضافه کرده صداوسیما باید زبان همه ملت باشد. من داشتم فکر می‌کردم مگر تا الان عضو دیگری از بدن ملت بوده؟ مثلا تا حالا صداوسیما لوزالمعده ملت بوده یا خدای‌نکرده، زبانم لال... اصلا نمی‌توانم به زبان بیاورم. یا شاید آپاندیس ملت بوده و از این پس قرار است زبان ملت باشد؟ البته واقعا به آپاندیس شباهت زیادی دارد چون بدون هردویشان و بدون این‌که مشکلی پیش بیاید، می‌شود زندگی کرد.

خلاصه به قول وزیر ارشاد تک‌صدا نبودن خیلی خوب است. اجازه بدهید... الان از اتاق فرمان به من می‌گویند، از جناب وزیر بپرسم چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرام نیست؟ این چند صدایی الان در ارشاد چیز می‌شود؟ ما که در ارشاد چیز می‌شویم. چیز بشوم اگر دروغ بگویم.

(خوانندگان عزیز متأسفانه ذهن راوی به محض یادآوری مصایب ارشاد دچار خودسانسوری و چیزخواری می‌شود.)





۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سرگرمی
uyt


پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن