تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797807186




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حجت‌الاسلام موسوی هوایی: قرین بودن علم با «ذکر» موجب نافع‌ بودن آن است/ شفاعت ۷ کافر توسط یک عالم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: حجت‌الاسلام موسوی هوایی:قرین بودن علم با «ذکر» موجب نافع‌ بودن آن است/ شفاعت ۷ کافر توسط یک عالم
خبرگزاری فارس: قرین بودن علم با «ذکر» موجب نافع‌ بودن آن است/ شفاعت ۷ کافر توسط یک عالم
معاون پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: عالم باید اهل ذکر باشد، علمی که به ما می‌رسد باید با ذکر، با اخلاص و با توجه باشد، به‌ هر حال این قرین بودن باید باشد تا علممان نافع باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، دهمین دوره تربیتی آموزشی منادیان حکمت، با موضوعات «غرب‌شناسی، انقلاب اسلامی و تمدن اسلامی» در دو سطح ویژه برادران طلبه و دانشجو از 25 تیر تا 31 تیر ماه در استان مازندران به همت بنیاد علمی فرهنگی حیات در حال برگزاری است، در روز سوم دوره تربیتی آموزشی منادیان حکمت، مظفرپور رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران مبحث «مؤلفه‌های طب سنتی و طب مدرن» را ارائه کرد، در ادامه جلسات حجت‌الاسلام سیدجواد موسوی هوایی معاون پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی با موضوع «علم نافع» با دانش‌پژوهان علاقه‌مند به گفت‌وگو پرداخت و در نهایت روز سوم دوره با سخنرانی حجت‌الاسلام امینی‌خواه با موضوع «آسیب‌شناسی اردوهای فرهنگی» به پایان رسید. *اولین تفاوت طب مدرن و سنتی در تعریف از انسان و بیماری است مظفرپور درباره تاریخچه طب سنت در ایران اظهار داشت: مقدمه طب سنت ایرانی سابقه 7000 ساله دارد، ولی بعد از اینکه اسلام حکومت را در دست گرفت در چهارچوب اسلام قرار گرفت، ولی دیدگاهی که در پشت زمینه طب مدرن رایج هست دیدگاه اومانیستی است. وی در مورد یکی از اهداف طب غربی افزود: علم غربی در تلاش است که انسان را جای خدا بنشاند و هدفشان همین است و تلاش می‌کنند که به انسان ابدیت بخشند. این کارشناس طب سنتی با بیان اینکه طب سنتی با طب رایج غرب تفاوت‌هایی دارد که این دو را از هم متمایز و جدا می‌کند، گفت: یکی از ویژگی‌های خداوند خلق کردن است، انسان مدرن هم با استفاده از طب مدرن ادعای خلق کردن را دارد، عمل می‌کنیم طحال مریض را درمی‌آوریم یا عمل زیبایی می‌کنیم یا IVF می‌کنیم، تخمک و اسپرم را با هم قاطی می‌کنیم و خارج از رحم انسان تولید می‌کنیم. وی در مورد یکی از تفاوت‌های طب مدرن و طب سنتی ادامه داد: تفاوت‌های دیگری هم در طب سنتی و مدرن وجود دارد، اولین تفاوت در تعریف از انسان و بیماری است، دومین تفاوت مفهوم مزاج(تفاوت‌های فردی انسان‌ها) است. *همه علوم دنیا فقط تا قبر با انسان است، بعد از آن تنها دین‌داری است که با انسان می‌ماند در ادامه سخنرانی‌های روز دوم حجت‌الاسلام سیدجواد موسوی هوایی معاون پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: اگر روی یک سنگ با خط بسیار زیبا یک شعار بسیار زیبای الهی یا انقلابی بنویسید تا کی باقی می‌ماند؟ زمانی که در معرض آفتاب و باران قرا گیرد، آن نوشته زیبا از بین می‌رود. حالا اگر همین خط نوشته زیبا را یک نفر حکاکی کند و به آن عمق دهد تا مدت‌ها باقی می‌ماند. وی در مورد اثرات برگزاری چنین دوره‌هایی تصریح کرد: در جایی که جوانان جمع می‌شوند و به اراده خودشان می‌آیند حکم همان حکاکی کردن را دارد، انسان بی‌نهایت است، این دوره مثل جعبه لایتنر است می‌خواهد در عمق وجود شما این مطالب را به‌ صورت تأثیرگذار ثبت و بایگانی کند، همین مطالب بسیار تأثیرگذار است و شما را تبدیل به یک نخبه علمی و فرهنگی می‌کند. حجت‌الاسلام موسوی هوایی با اشاره به آیه شریف «وَمَا أَرْسَلْنَا مِن قَبْلِکَ إِلَّا رِجَالًا نُّوحِی إِلَیْهِمْ فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ إِن کُنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ» گفت: این دوره می‌تواند سکوی پرشی برای شما باشد. و نقطه عطفی در زندگی شما باشد، آیه 43 سوره نحل «وَمَا أَرْسَلْنَا مِن قَبْلِکَ إِلَّا رِجَالًا نُّوحِی إِلَیْهِمْ فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ إِن کُنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ» ارتباط علم با اهل‌ بیت(ع) را برایتان بیان می‌کند، اگر مطلبی را نمی‌دانید و قصد یادگیری دارید، فقط سراغ یک عالم صرفاً متخصص نمی‌توانید بروید، باید عالم اهل ذکر را پیدا کنید! وی ادامه داد: انسان وقتی مسأله‌ای را درک می‌کند باید صبور باشد، اگر صبور نباشد ممکن است برایش مشکلاتی پیشامد کند، در عالم طلبگی هر کسی شبیه‌تر به اهل‌ بیت(ع) بود، جزء اهل ذکر است. عالم باید اهل ذکر باشد و ما باید رونق مجالس اهل ذکر باشیم. خودمان هم همین‌ طور، علمی که به ما می‌رسد باید با ذکر باشد و با اخلاص و با توجه باشد، به‌ هر حال این قرین بودن باید باشد تا علممان نافع باشد. معاون پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی در رابطه با تعریف علم گفت: کشف ارتباط ببین پدیده‌های هستی را علم می‌گویند، این جامع‌ترین و بهترین تعریف از علم است، با این تعریف فلسفه هم جزء علوم خواهد بود. آفریننده هستی کیست؟ پروردگار عالم، ارتباط بین پدیده‌های هستی را چه کسی آفریده است؟ پروردگار عالم، اگر کسی بخواهد ارتباط بین پدیده را کشف و درک کند باید در خانه چه کسی را بزند؟ انیشتین و نیوتن در آخر عمر به این مورد اعتراف کرده‌اند. آن علمی که ما دنبالش هستیم باید از جانب خداوند وارد قلوب ما شود. وی در رابطه با لزوم یادگیری علوم الهی افزود: آن‌ کسی که در راه خدا و خدمت به خلق خدا آرام و قرار ندارد و از این علم در راه درست و نیاز جامعه اسلامی استفاده می‌کند، او اهل ذکر است و نفسش تسبیح خداوند است، همه علوم دنیا از منظر چهار دین بزرگ دنیا فقط تا قبر با انسان است، لذا بعد از آن تنها دین و دین‌داری است که با انسان می‌ماند، طبق روایات ما کسی که علم الهی را یاد بگیرد و بخواهد انتقالش دهد و تبلیغش کند، مشمول رحمت واسعه الهی می‌شود. این استاد حوزه بیان داشت: «ومَن یَتَّقِ الله یَجعَل لَهُم مَخرَجا و یَرزُقه مَن حَیثُ لایَحتَسِب» طلبگی قصه درازی دارد، هر کس وارد این عرصه شد بی‌شک مورد لطف و رحمت مخصوص خداوند قرار می‌گیرد، لذا این خیلی مقدس است، خیلی عالی است، به این موضوع خیلی توجه داشته باشید. وی افزود: طبق سلیقه و هوای میل خودتان هیچ‌ وقت عمل نکنید، طبق سلیقه و میل اهل‌ بیت(ع) عمل کنید و مطمئن باشید راه نجات همین است، خداوند می‌فرماید عالم متقی هفت نفر از اقوامی را کافر هستند، می‌تواند شفاعت کند پس این موضوع بسیار با ارزش است. *تشکیلاتی‌ترین روایت ما نامه امیرالمؤمنین(ع) به مالک است  حجت‌الاسلام امینی‌خواه در مورد الزامات اردوهای فرهنگی اظهار داشت: سفر و اردو بسیار عالی است و باعث می‌شود انسان تجربه کسب کند، اردو رفتن هم یک کار تشکیلاتی است در اردو و سفر امکان دارد هر لحظه مشکلاتی پیش بیاید، حدیث داریم که اگر از چیزی می‌ترسی با آن مواجه شو. وی افزود: پیامبر(ص) می‌فرمایند: وقتی به سفر می‌روید یک نفر را امین کنید و سه نفر دیگر حرف آن امین را گوش کنند؛ یعنی سفر رفتن هم باید تشکیلاتی باشد. افراد تشکیلاتی مثل امام بسیار منظم و با ترتیب بودند. طبیب امام می‌گفت من مریضی بهتر از امام نداشتم! حرف‌شنوی از دیگری خیلی مبارزه با نفس می‌خواهد. این استاد حوزه در رابطه با لوازم کار تشکیلاتی اظهار داشت: کار تشکیلاتی مدیر می‌خواهد. مهم‌ترین مسأله در کار تشکیلاتی تیمی کار کردن است، یک مشکلی که ما در بعضی مجموعه‌ها می‌بینیم این است که مدیر به دنبال مرید باشد و مدیری که به دنبال مرید باشد آن کار هیچ‌وقت پیش نمی‌رود. وی با اشاره به نامه امیرالمؤمنین(ع) به مالک اشتر گفت: تشکیلاتی‌ترین روایت ما نامه امیرالمؤمنین به مالک است-نامه 53 نهج‌البلاغه- یکی از کلماتی که امیرالمؤمنین(ع) می‌فرمایند این است که مالک این‌طور نباش که من باید امر کنم و دیگران گوش دهند، حضرت آقا می‌فرمایند نظام ولایت‌فقیه، مدیریت انعطاف پذیران است، این مسأله بسیار مهم و در عین حال مبهم است که باید خیلی درباره‌اش بحث شود. حجت‌الاسلام امینی‌خواه بیان داشت: پیغمبر(ص) تشکیلاتی‌ترین فرد بودند «وَشاَور هُم فی الاَمر»، باید با دیگران مشورت کرد، جنگ خندق بود که پیغمبر مشورت گرفتند و آنجا سلمان گفت که نظر من این است که خندق بکنیم، همین مشورت کردن با اعضا و کارگروهی یعنی تشکیلات، مشورت درباره راه رسیدن به مقصد نه مشورت در رابطه با مقصود. وی در پایان در رابطه با ویژگی‌های کار تشکیلاتی گفت: در کار تشکیلاتی باید کار را خرد کرد وگرنه پیش نمی‌رود، هرچه مسئولیت‌ها بیشتر شود کار تشکیلاتی بهتر پیش می‌رود، حتی اگر با 10 نفر بیرون می‌روید سعی کنید به همه 10 نفر مسئولیت بدهید تا حس مسئولیت‌پذیری القا شود و خودش را دخیل در مجموعه و تشکیلات بداند، این کار هم کار پیغمبر(ص) است وگرنه هیچ‌وقت نمی‌توانست اوس و خزرج را به هم پیوند دهد. انتهای پیام/

95/04/30 :: 15:06





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن