تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند اِبا دارد از اين كه باطلى را حق معرفى نمايد، خداوند اِبا دارد از اين كه حق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797839597




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش وابستگی بودجه عربستان به نفت


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: عربستان، بودجه سال ۲۰۱۷ را بر اساس نفت ۵۵ دلاری بست و هزینه‌های بخش نظامی را ۷ درصد کاهش داد.


به گزارش مهر به نقل از بلومبرگ،  مقامات سعودی مفصل‌ترین لایحه بودجه تاریخ این کشور را ارائه کرده‌اند تا شهروندان و سرمایه‌گذاران را متقاعد سازند که آنها در خصوص طرح ترمیم بودجه و قطع وابستگی اقتصاد این کشور به نفت، جدی هستند.


مقامات ارشد سعودی در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی چند ساعته، ده‌ها صفحه طرح مکتوب و اسلاید به خبرنگاران نشان دادند که مربوط به جزئیات بودجه عربستان از جمله سناریوهای مربوط به هزینه‌های عمومی این کشور تا سال ۲۰۲۰ است.


دولت عربستان اعلام کرد هزینه‌های خود را در سال جاری ۱۶ درصد و کسری بودجه خود را بیش از حد انتظار کاهش داده است؛ بر اساس خوشبینانه‌ترین پیش‌بینی‌ها، دولت عربستان انتظار دارد کسری بودجه‌اش در سال ۲۰۱۷ همزمان با افزایش درآمدها، مجددا کاهش یابد و حتی در سال ۲۰۱۹ به مازاد بودجه تبدیل شود.


این طرح‌ها پس از آن تهیه شده که این کشور، بزرگترین طرح اصلاح اقتصادی تاریخ خود را طراحی کرده و استراتژی مشخصی برای کاهش «اعتیاد» اقتصاد این کشور به نفت تهیه نموده است؛ هرچند قیمت نفت برنت امسال ترمیم شده و به حدود ۵۵ دلار در هر بشکه رسیده است، اما همچنان ۳۵ درصد کمتر از متوسط قیمت ۱۰ سال اخیر است.


خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان در یکی از پر سر و صداترین تصمیمات اعلام کرده که قیمت سوخت و برق در عربستان در طی ۴ سال آینده بر اساس قیمت‌های جهانی تعیین خواهد شد؛ ضمن اینکه ملک سلمان نیز در سخنانی گفته است که وضعیت بودجه «در اکثر کشورها شرایط اقتصادی سختی را تجربه می‌کند که شامل رشد کند اقتصادی و قیمت‌های پایین نفت است که بر اقتصاد عربستان تاثیر گذاشته است.


برخی اقتصاددانان نسبت به درستی ارقام ارائه شده از سوی دولت سعودی ابراز تردید کرده و برآوردهای ارائه شده از افزایش درآمدهای حاصل از فروش نفت در سال آینده و پیشی گرفتن آن از درآمد غیرنفتی را، غیرواقع‌بینانه ارزیابی کرده‌اند؛ در عین حال عربستان گفته بودجه اختصاص‌یافته به بخش نظامی این کشور ۷ درصد کاهش خواهد یافت.


در بودجه سال آینده عربستان، قیمت هر بشکه نفت ۵۵ دلار در نظر گرفته شده است؛ ضمن اینکه پیش‌بینی‌های مالی خوش‌بینانه دولت عربستان نشان می‌دهد که این کشور خود را برای شرایطی آماده می‌کند که در آن،  قیمت نفت چندان افزایش نیابد و در سال ۲۰۲۰ به ۶۶ بشکه برسد.


پیش‌بینی شده که کسری بودجه عربستان در سال ۲۰۱۷ به ۷.۷ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور، یعنی ۱۹۸ میلیارد ریال سعودی برسد. این کسری بودجه در صورت تحقق، ۳۳ درصد کمتر از کسری بودجه سال ۲۰۱۶ خواهد بود.


قرار است این کسری بودجه از طریق انتشار اوراق قرضه و برداشت از ذخایر ارزی تامین  شود.


۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن