تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):خدا با ما است و نيازمند ديگرى نيستيم، و حق با ما است و باكى نداريم كه كسى از...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796700084




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قیمت نفت در ۲۰۱۷ به چه رقمی می‌رسد؟


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: پایگاه اینترنتی اویل پرایس نوشت: کارشناسان انرژی و موسسات بین المللی قیمت ۵۱ تا ۵۹ دلاری را برای نفت در سال ۲۰۱۷ پیش بینی کرده اند.

به گزارش تسنیم، تحلیلگران رقم های متفاوتی از 10 تا 70 دلار را برای هر بشکه نفت در سال جاری میلادی پیش بینی کرده بودند و قیمت های واقعی نیز نوسانات قابل توجهی را شاهد بوده است. قیمت نفت خام آمریکا از 30 دلار در ماه ژانویه تا 55 دلار در ماه دسامبر در نوسان بوده است.

اکنون که در آستانه سال 2017 قرار داریم، قیمت های پیش بینی شده برای هر بشکه نفت توسط موسسات و بانک های مهم جهان به طور کلی چندان دور از هم نیست و در حدود 50 تا 60 دلار در نوسان است، اما نظرات متفاوت و گاه متضادی در مورد کاهشی یا افزایشی بودن روند آینده بازار ابراز می شود.

در فوریه امسال، زمانی که قیمت نفت خام آمریکا به بیش از 31 دلار رسید، براندون بلوسمن، از موسسه تئودور پیکرینگ گفت که انتظار دارد قیمت نفت در پایان سال به 70 دلار و در پایان سال آینده به 90 دلار برسد.

این پیش بینی کمتر از یک ماه پس از آن صورت گرفت که بانک انگلیسی استاندارد چارترد پیش بینی کرد قیمت نفت در سال جاری تا 10 دلار پایین بیاید.

هیچکدام از این پیش بینی ها حتی به ارقام واقعی نزدیک هم نبود. تا ژوئن امسال، قیمت ها تا رقم 50 دلار بالا رفت اما چندان بیش از آن بالا نرفت.

بانک جهانی بیش از یک ماه قبل از اعلام توافق کاهش تولید پیش بینی خود از قیمت نفت در سال 2017 را افزایش داد و به 55 دلار رساند که 2 دلار بیشتر از پیش بینی های قبلی بود.

موسسه وود مکنزی پیش بینی کرده که در صورت رسیدن قیمت نفت به بالای 55 دلار در سال آینده میلادی، برای اولین بار پس از چند سال صنعت نفت و گاز شاهد ورود سرمایه گذاری ها به این صنعت باشد و سال 2017 سال ثبات و فرصت برای این بخش باشد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در جدیدترین گزارش خود که در ماه دسامبر منتشر کرده پیش بینی کرده که قیمت متوسط نفت برنت و نفت خام آمریکا در سال 2017 به 51 دلار و 66 سنت و 50 دلار و 66 سنت برسد.

بانک آمریکا مریل لینچ یکی از خوشبینانه ترین پیش بینی ها را در میان بانک های سرمایه گذاری انجام داده و گفته که قیمت نفت خام آمریکا و نفت برنت در سال 2017 به 59 و 61 دلار در هر بشکه خواهد رسید. مریل لینچ در پیش بینی های خود بازگشت نفت شیل آمریکا به بازار را نیز ملاک قرار داده است.

عوامل متعددی در درست از آب درآمدن پیش بینی های قیمت نفت در سال 2017 موثرند از جمله اینکه: آیا اوپک به وعده کاهش تولید خود عمل خواهد کرد؟ آیا این کاهش ها در سال آینده مجددا بازار را به توازن خواهد رساند؟ نفت شیل آمریکا با چه سرعتی به بازار باز خواهد گشت؟ این مسئله چگونه بر عرضه و قیمت جهانی نفت تاثیر خواهد گذاشت؟ اوپک چه واکنشی به بازگشت نفت شیل خواهد داشت؟
 



۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن