تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796720295




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازار داغ ارز در اولین روز زمستان


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: روزنامه ایران: درحالی که پس از پشت سرگذاشتن یلدای طولانی روزگذشته نخستین روز از فصل سرد زمستان آغاز شد، اما بازار ارز حال و هوای داغ تابستان به خود گرفت. دیروز دلار مرز 4 هزار تومان را شکست.
 
درحالی که بازار آزاد ارز کار خود را با دلار 3981 تومان آغاز کرده بود، افزایش نوسان قیمتی نرخ این ارز جهانی را به 4007 تومان رساند، اما با عبور عقربه‌های ساعت از ظهر، دوباره قیمت‌ها عقب نشینی کرد و به 3994 تومان رسید، روندی که درساعات کاری بازار چندین بار تکرار شد و پس از ساعت 15 روند صعودی نرخ دلار سرعت گرفت و در نهایت هنگام تنظیم این گزارش به 4 هزار و 19 تومان رسید که درمقایسه با روز قبل از آن 49 تومان افزایش داشت. دراین روز کمترین نرخ برای هر دلار امریکا 3974 تومان بود.
 

با صعود نرخ دلار، سایر ارزهای معتبر بازار نیز روند صعودی به خود گرفت. به طوری که در زمان تنظیم این گزارش یورو که در ابتدای کار بازار 4239 تومان قیمت داشت به 4263 تومان رسید که با قیمت روز سه‌شنبه بازار آزاد 25 تومان اختلاف داشت.پوند هم با ثبت قیمت 4950 تومانی 26 تومان گران تر از روز سه‌شنبه به فروش رسید. دراین میان درهم امارات نیز با 12 تومان رشد خود را به 1120 تومان رساند. گفتنی است کارشناسان درکنار انتظارات که به رشد قیمت‌ها در بازار ارز دامن زده است، تقویت دلار در بازار جهانی را نیز یکی از مهم‌ترین دلایل روند صعودی این ارز و تأثیر در سایر ارزها می‌دانند. درواقع تقویت این ارز باعث کاهش نرخ برابری اکثر ارزهای جهانی در مقابل دلار شده است.
 

 عرضه ارز هیچ تغییری نکرده است
 

درحالی که برخی از رسانه‌ها کمبود و نایاب شدن دلار و ارز را مهم‌ترین دلیل افزایش قیمت این ارز اعلام کرده‌اند، صرافان بازار آزاد ارز در گفت‌و‌گو با «ایران»، می‌گویند که در روز چهارشنبه هیچ تغییر محسوسی در عرضه ارز مشاهده نشده است.
 

رامین مطلوب یکی از صرافان بازار دراین باره به خبرنگار «ایران»، گفت: روز چهارشنبه مانند روزهای دیگر انواع ارز در بازار آزاد موجود بود علاوه براین صرافی بانک‌ها نیز به فروش ارز به صرافی‌های مجاز ادامه دادند. به گفته وی روزگذشته قیمت دلار امریکا در صرافی بانک‌ها در ابتدای روز 3990 تومان بود که در میانه روز به 3980 تومان کاهش یافت. وی همچنین درخصوص تقاضای ارز در بازار آزاد نیز اظهارکرد: دراین روز میزان تقاضا نیز تغییری نداشت.
 

عباس شرفی صراف دیگری است که به خبرنگار «ایران»، گفت: روزچهارشنبه همانند روزهای دیگر ارز در بازار وجود داشت و هیچ نشانه‌ای از نایاب شدن آن دیده نشد. وی افزود: صرافی بانک‌ها در ابتدا با قیمت بالاتری ارز به صرافی‌ها فروختند، اما در ادامه قیمت آنها کاهش یافت. به گفته وی به طور معمول صرافی بانک‌ها قیمت ارز خود را با بازار هماهنگ و سعی می‌کنند به نوعی آن را مدیریت تا از افزایش بی‌منطق جلوگیری کنند.
 

علی یزدی یکی از صرافان بازار نیز در گفت‌و‌گو با «ایران»، ضمن رد اینکه ارز در بازار با کمبود مواجه شده است، اظهارکرد: صرافی‌ها درمجموع ارز مورد نیاز خود را از دوطریق بازار آزاد و صرافی بانک‌ها تأمین می‌کنند. وی ادامه داد: براساس بخشنامه بانک مرکزی صرافی بانک‌ها ملزم هستند تا بخشی از ارز مورد نیاز صرافی‌های مجوز دار را تأمین کنند که قیمت آن به طور معمول 20 تا 30تومان کمتر از نرخ بازار آزاد است.
 

وی اضافه کرد: به دلیل افزایش نوسان بازار در دو سه روز اخیر صرافی بانک‌ها از اعلام نرخ آنلاین ارز در سایت خود خودداری می‌کنند. به گفته وی مشکلی که در زمینه دریافت ارز از صرافی‌ها وجود دارد این است که باید یک روز زودتر معادل ریالی ارز مورد تقاضا را به حساب بانک واریز و پس از آن درخواست دهد و برهمین اساس نمی‌توان هر زمان که نیاز باشد، مراجعه کرد. یزدی درپاسخ به این سؤال که صرافی بانک‌ها روزانه به هر صرافی مجاز چه میزان دلار می‌دهند، گفت: هم‌اکنون بین 200 تا 300 هزار دلار روزانه به صرافی‌ها ارز داده می‌شود. این صراف همچنین درخصوص قیمت ارز در صرافی بانک‌ها طی روزهای اخیر توضیح داد: در روز 29 آذر ماه قیمت خرید دلار 3930 و فروش آن 3955 تومان و قیمت خرید یورو 4230 و فروش آن 4350 تومان بود که این نرخ‌ها در روز 30 آذرماه نیز بدون تغییر باقی ماند. وی افزود: اما روز اول دی ماه قیمت خرید دلار به 3975 تومان و فروش آن 4 هزار تومان و نرخ خرید یورو به 4221 تومان و فروش آن به  4230 تومان رسید.
 
 دلار بانکی زمستان را  با کاهش آغاز کرد
 

درحالی در نخستین روز زمستان، قیمت ارز در بازار آزاد روبه افزایش گذاشت که نرخ دلار بانکی با افت همراه بود. نرخ‌ گذاری ارزهای عمده بانک مرکزی در روز چهارشنبه یکم‌دی‌ماه نشانگر افت یک ریالی ارزش دلار و تقویت ۱۸ ریالی یورو در برابر ریال ایران است. دراین روز هر دلار امریکا 32320 ریال و هر یورو33462 ریال در شبکه بانکی قیمت‌گذاری شد و هر پوند انگلیس نیز با افت 54 ریالی به 40010 ریال رسید. در نرخ‌ گذاری دیروز، درمجموع ارزش 10 ارز کاهش و 23 ارز دیگر افزایش داشت و نرخ 6 ارز نیز تغییری ثبت نکرد.
 

 بازار طلا و سکه هم صعودی شد
 

هرچند رشد قیمت‌ها در بازار طلا و سکه با افزایش نرخ ارز قابل مقایسه نیست، اما روز گذشته انواع سکه با رشد قیمت همراه بود. در زمان تنظیم این گزارش هرقطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم یک میلیون و 122 هزار تومان قیمت خورد که 2 هزار تومان رشد نشان می‌دهد. سکه تمام بهار طرح جدید نیز روزگذشته یک میلیون و 146 هزار تومان ارزش‌گذاری شد که 4900 تومان از روز سه‌ شنبه بیشتر بود. نیم سکه و ربع سکه نیز هر یک با رشد هزار تومانی همراه بود. دراین روز نیم سکه 600 هزار تومان و ربع سکه 319 هزار تومان فروخته می‌شد. اما سکه گرمی که 197 هزار تومان قیمت خورده بود هیچ تغییری نداشت. در بازار طلا نیز هر گرم طلای 18 عیار 112 هزار و 780 تومان قیمت‌ گذاری شد که 139 تومان رشد داشت. دیروز هر اونس طلای جهانی نیز 1134 دلار قیمت خورد که 2دلار و 90 سنت رشد نشان می‌دهد.




۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن