تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن نرمخوست و براى برادرش جا (ى نشستن) باز مى كند و منافق درشتخوست و جا را بر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797904773




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حداد عادل: هم باید به زبان‌های قومی و محلی و مادری توجه کرد و هم به زبان فارسی / اگر مورد توجه قرار نگیرد مورد توجه دشمنان قرار می گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: حداد عادل: هم باید به زبان‌های قومی و محلی و مادری توجه کرد و هم به زبان فارسی / اگر مورد توجه قرار نگیرد مورد توجه دشمنان قرار می گیرد
 

حداد عادل: هم باید به زبان‌های قومی و محلی و مادری توجه کرد و هم به زبان فارسی / اگر مورد توجه قرار نگیرد مورد توجه دشمنان قرار می گیرد
رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی می‌گوید: معتقدیم هم باید به زبان‌های قومی و محلی و مادری توجه کرد و هم به زبان فارسی و هیچ‌کدام نباید جای همدیگر را تنگ کنند.



به گزارش ایسنا، غلامعلی حدادعادل در همایش «پیش‌دبستانی، زیربنای عدالت آموزشی پایدار» که در دانشگاه الزهرا (س) در حال برگزاری است با بیان این‌که عدالت مطلوب هر انسانی است گفت: عدالت آرمان انقلاب اسلامی بوده و هست. ما در هر کاری مشکل داشته باشیم ممکن است عذرمان پذیرفته شود اما هیچ عذری نداریم اگر ظلم کنیم و برای رعایت نکردن عدالت، هیچ‌کس هیچ عذری نمی‌تواند بیاورد.


او افزود: بهترین راه تامین عدالت، عدالت آموزشی است که یک رفاه مستمر ایجاد می‌کند.


رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با بیان این‌که تنها کشور ما نیست که با موضوع دوزبانگی روبه‌روست بیان کرد: اگر این موضوع توسط نهادهای ذی‌ربط مورد توجه قرار نگیرد قطعا مورد توجه دشمنان و بدخواهان قرار خواهد گرفت و آن‌ها سوءاستفاده می‌کنند.


حدادعادل ادامه داد: اگر دانش‌آموز بر زبان رسمی مسلط نشود در همه درس‌ها دچار ضعف می‌شوند. ضعف زبان به معنی ضعف کامل آموزش است. بهترین راه برای حل مشکل دوزبانگی تقویت و توسعه آموزش پیش‌دبستانی است.


او با اشاره به این‌که فرهنگستان برای این موضوع اهمیت قائل است و اقداماتی در این خصوص انجام داده است گفت: بر اساس قانون اساسی خط و زبان رسمی، زبان فارسی است و آموزش زبان‌های قومی در کنار زبان فارسی بلامانع است و معتقدیم هم باید به زبان‌های قومی و محلی و مادری توجه کرد و هم به زبان فارسی و هیچ‌کدام نباید جای همدیگر را تنگ کنند.


رییس بنیاد سعدی با بیان این‌که زبان فارسی زبان وحدت در کشور بوده است اظهار کرد: فارسی میانه و فارسی باستان پایه‌های زبان فارسی امروز هستند و زبان فارسی پشتوانه وحدت و هویت ایرانی است و باید حفظ شود.


حداد عادل با تاکید بر ضرورت حفظ زیست‌بوم‌های اجتماعی و گویش‌ها و زبان‌ها گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم اطلس گویش‌های مختلف را تدوین کنیم. در حال حاضر اطلس گویش استان فارس آماده شده است و ما این کار را ادامه می‌دهیم.


او افزود: دو سال قبل یک سرباز معلم در یکی از روستاهای خوزستان در مدرسه ابتدایی تدریس می‌کرد و متوجه مشکل دانش‌آموزان عرب‌زبان شد و به بنده نامه‌ای نوشت. ما این نامه را جدی گرفتیم و او را به تهران دعوت کردیم. عمق فاجعه با توضیحات این معلم برای ما بیشتر آشکار شد. با همکاری آموزش و پرورش گروهی را به این روستا اعزام کردیم و گزارش‌های ارائه‌شده بسیار نگران‌کننده بود. کسانی که اهتمام به حل مشکل دوزبانگی دارند، جهاد ملی می‌کنند.


حداد عادل در ادامه گفت: با مسوولان برنامه و بودجه و مجلس رایزنی انجام دادیم و نتیجه آن شد که ۵۰ میلیارد تومان به مسئله پیش‌دبستانی در مناطق محروم اختصاص یافت.


رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با بیان این‌که سیاست آموزش و پرورش به دلایل مختلف از جمله کمبود اعتبارات، سرمایه‌گذاری نکردن در دوره پیش‌دبستانی است و پیش‌دبستانی را بخش خصوصی باید اداره کند گفت: این سیاست برای مناطق محروم روستایی قابل اعمال نیست و با بودجه‌ای که اختصاص داده شده باید برای حل مشکل زبان دقیق برنامه‌ریزی کنیم.


حداد عادل ادامه داد: تا کنون ۳۰ درصد بودجه مصوب تخصیص یافته و امیدواریم باقی‌مانده بودجه زودتر تخصیص یابد.


تاریخ انتشار: ۱۶:۳۹ - ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - 19 December 2016





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن