تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را رها مكن حتى اگر بعدش شعر باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797559532




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشدار درباره شیوع افزایش ایدز در زنان ایرانی


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: خبرگزاری ایسنا: دکتر هنگامه نامداری در کارگاه چهارمین برنامه استراتژیک کنترل ایدز که در مشهد برگزار شد، با بیان اینکه در سال‌های گذشته سه برنامه برای کنترل ایدز داشته‌ایم، اما نمی‌دانیم تا چه میزان اجرایی شده است، اظهار کرد: در تدوین چهارمین برنامه استراتژیک کنترل عفونت HIV که توسط هیات دولت مصوب شده است، 23 سازمان و وزارتخانه شرکت داشته‌اند، ویژگی مهم برنامه این است که از جانب رئیس جمهور کمیته نظارت بر اجرای برنامه متشکل از هشت سازمان که بیشترین فعالیت را دارند از جمله سازمان‌های بهزیستی، ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت آموزش و پرورش، اداره سوء مصرف وزارت بهداشت، وزارت رفاه، زندان‌ها و ...  تشکیل شده و این کمیته بر اجرای برنامه نظارت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه کمیته‌های متناظر استانی هم در این راستا تشکیل می‌شود، ادامه داد: برای تشکیل کمیته‌های نظارت استانی هفت کارگاه کشوری برگزار خواهد شد، تاکنون این کارگاه‌ها در شیراز، کرمان، تبریز برگزار شده و در مشهد نیز در حال برگزاری است، در ساری، کرمان و اهواز نیز درآینده برگزار خواهد شد در این کارگاه‌ها آموزش‌های لازم به افراد برای عملیاتی کردن برنامه داده می‌شود.

دبیر کمیته نظارت بر اجرای برنامه استراتژیک کنترل ایدز رویکرد جدید به بیماری ایدز را از ویژگی‌های مهم برنامه دانست و گفت: از نظر ما ایدز یک بیماری عفونی قابل کنترل است و مانند گذشته نیست که بگوییم غیر قابل درمان است، در حال حاضر این بیماری با دارو می‌تواند کنترل شود و فرد مبتلا  می‌تواند زندگی طبیعی داشته باشد.

نامداری‌تبار عنوان کرد: تمام برنامه‌ها به این سمت تدوین شده که افراد مبتلا به اچ.آی.وی تشخیص داده شوند و تحت درمان قرار بگیرند به این ترتیب هم سلامت افراد و هم سلامت جامعه تضمین می‌شود.

پیش‌بینی وجود 80 هزار نفر  مبتلا به اچ.آی.وی در کشور

دبیر کمیته نظارت بر اجرای برنامه استراتژیک کنترل ایدز با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود حدود 80 هزار نفر در کشور مبتلا به بیماری ایدز باشند، خاطرنشان کرد: از این تعداد 32 هزار نفر تاکنون شناسایی شده‌اند، امیدواریم با این برنامه سایر افراد نیز شناسایی شده و تحت درمان قرار بگیرند، از  32 هزار  فرد شناسایی شده مبتلا به ویروس ایدز  17 درصد زنان هستند و شیوع این بیماری در زنان رو به افزایش است.

وی یکی از محورهای اصلی برنامه استراتژیک کنترل ایدز را کنترل از راه انتقال جنسی اعلام کرد و گفت: حدود 18 درصد از مجموعه موارد شناسایی شده از طریق انتقال جنسی بوده است، این درصد طی سال‌های اخیر رو به افزایش است به گونه‌ای که در سال گذشته 40 درصد از موارد جدید از طریق رابطه جنسی مبتلا به ایدز شده بودند.

کارشناس مسئول پایش و ارزشیابی وزارت بهداشت ادامه داد: درصد زیادی از موارد مبتلا به ایدز از طریق اعتیاد ترزیقی بوده و این مورد حدود 78 درصد را تشکیل می‌دهد، از سال 85 به بعد هم ابتلا به بیماری ایدز از طریق انتقال خون در کشور مشاهده نشده و ابتلا از طریق مادر به کودک هم از دیگر موارد انتقال بیماری ایدز است، درصدی از مبتلایان به بیماری ایدز هم دلایل ناشناخته دچار این بیماری می‌شوند.

نامداری‌تبار عنوان کرد: هزینه یک فرد مبتلا به بیماری ایدز در صورت تشخیص به هنگام حدود 800 هزار تومان است؛ هزینه‌های مرتبط با مراقبت از افراد مبتلا به اچ.آی.وی ضمن اینکه زندگی سالم را به این افراد می‌دهد از اساسی‌ترین عوامل پیشگیری از بیماری ایدز در جامعه است.

دبیر کمیته نظارت بر اجرای برنامه استراتژیک کنترل ایدز افزود: اگر این بیماری تشخیص داده شود و افراد تحت درمان قرار بگیرند هم افراد می‌توانند طول عمر مفید داشته باشند و هم موجب انتقال به دیگران نشوند، فرد مبتلا به بیماری ایدز اگر تحت مراقبت باشد زندگی نرمال نظیر سایر افراد می‌تواند داشته باشد.




۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن