تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حکمت را هر کجا که یافتی فراگیر، زیرا حکمت گمشده هر مومن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796898533




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمونه‌ای جدید از تنبیه دانش‌آموزان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: یکبار دیگر تنبیه‌بدنی دانش‌آموزی منجر شد تا با اجبار معلم ۳۰۰ بار «بشین و پاشو» انجام دهد و حالا پس از این تنبیه از ناحیه زانو دچار درد شدید شده است.


به گزارش تسنیم تنبیه بدنی که به عنوان نقطه‌ای سیاه در تعلیم و تربیت کشور ریشه دوانده نه تنها در متون تربیتی روشی منسوخ است که به عنوان مهمترین عامل دلزدگی دانش‌آموزان از مدرسه شناخته می‌شود.


سال تحصیلی 95 - 95 تازه آغاز شده بود که از همان نخستین ماه آن یعنی مهر، اخبار تنبیه‌بدنی دانش‌آموزان در رسانه‌ها منعکس شد و این مسئله واکنش وزیر جدید آموزش‌وپرورش را نیز به همراه داشت به گونه‌ای که یکی از معلمان خاطی که با تنبیه به شنوایی دانش‌آموزش آسیب زده بود، سه ماه از کار تعلیق شد.


اگر چه مسئولان آموزش وپرورش از ابلاغ دستورالعمل ممنوعیت تنبیه بدنی قبل از آغاز سال تحصیلی خبر داده و اعلام می‌کنند پرونده معلمان خاطی به هیئت تخلفات اداری ارجاع می‌شود، اما تجربه سالیان گذشته نشان داده است که این روش‌ها برای مقابله با تنبیه‌بدنی تأثیرگذار نیست و شاید نیاز باشد که برای حذف این معضل از مدارس کشور، برخوردهای جدی‌تری صورت بگیرد.


سؤال مطرح برای خانواده‌ها و افکار عمومی جامعه این است «آیا فردی که قرار است به عنوان معلم در کلاس درس مشغول به کار شود از مشاوره‌های لازم بهره‌مند می‌شود؟ و اگر فردی مرتکب به تنبیه بدنی و ضرب و جرح دانش‌آموزان شد به لحاظ وضعیت سلامت روان و توانایی اداره کلاس درس بررسی می‌شود؟» و «برخورد با معلمانی که به تنبیه‌بدنی دانش‌آموزان اقدام می‌کنند آنقدر بازدارنده است که بتواند این معضل دیرین را که یکی از عوامل اصلی دلزدگی از مدرسه است،‌ حذف کند؟»


پس از رسانه‌ای شدن چندین مورد از تنبیه‌های بدنی دانش‌آموزان از ابتدای مهر تا کنون، اینبار تنبه بدنی یکی از دانش‌آموزان اتباع افغانستانی در یکی از مدارس شهر قم به گوش می‌رسد.


در این حادثه، معلم مدرسه به دلیل اینکه دانش آموز پایه هفتم تکلیف خود را انجام نداده است، او را مجبور می‌کند تا 300 بار «بشین و پاشو» انجام دهد و این مسئله منجر به آسیب پاهای دانش‌آموز می‌شود.


مادر این دانش‌آموز به خبرنگار تسنیم می‌گوید:‌ فرزندم به دلیل ننوشتن تکالیف از سوی معلمش مجبور می‌شود تا 300 بار «بشین و پاشو» برود به همین دلیل چند روز به علت پا درد به مدرسه نرفت و هم‌اکنون از ناحیه زانو درد دارد که او را نزد دکتر برده‌ایم که گفته‌اند باید آزمایش و بررسی بیشتر شود.


وی می‌افزاید: فرزندم پدرش را نیز از دست داده است و برای تأمین هزینه‌های درمان درد پاهایش انتظار داریم تا مدرسه یا معلمی که این کار را انجام داده است، به ما کمک کنند و به دلیل آنکه معلم از اقدام خود ابراز ندامت کرد از شکایت نیز صرف‌نظر کردیم.


به گزارش تسنیم، مدیر این مدرسه نیز با تأیید این موضوع اعلام کرد که برای درمان دانش‌آموز تمام تلاشمان را انجام می‌‌دهیم و با معلم خاطی نیز برخورد کرده‌ایم.


در قوانین سلسله مراتبی برای تنبیه مجاز در نظر گرفته شده است که شامل تذکر، اخطار شفاهی، تغییرکلاس، اخطار کتبی، اخراج موقت تا انتقال به مدرسه دیگر است که آخرین مرحله آن نیز با شرایط خاص امکان پذیر است که علاوه بر موافقت شورای مدرسه تأیید آموزش‌و پرورش را نیز باید داشته باشد.


اما این روزها تنبیه بدنی به عنوان نخستین گزینه برای برخورد با دانش‌آموز خاطی به کار می‌رود که همین مسئله بر سلامت روانی و جسمانی دانش آموز به ویژه دلزدگی از مدرسه تأثیر بسیاری دارد و به دلیل جدی نبودن برخورد با افراد خاطی متأسفانه این معضل همچنان در مدارس کشور مشاهده می‌شود.


۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن