تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اجابت دعایت را دیر مپندار، در حالی که خودت با گناه راه اجابت آن را بسته ای.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797005651




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقتی مجالس امام حسین(ع) آلوده به تزویر می شوند


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: مالک شیخی زازرانی در صبح نو نوشت: اول محرم که می‌شد در منزلشان روضه می‌گرفت. وعاظ مشهور کشور با برخی مداحانی که پاکت‌های مملو از تراول جوابگوی اخلاص بی حدشان نبود.همه مدیران ادارات دولتی منطقه منزلشان دعوت بودند و دریغ از حضور حتی یک نفر از طبقه متوسط. یکبار به واسطه حضور دسته عزاداری هیات‌مان با مجلس، با اخلاص ایشان بسیار آشنا شدم. هر شب یکی از دسته‌های عزاداری منطقه برای ایجاد شور حسینی در منزل ایشان حاضر می‌شدند.  کسی انتظار سینه زدن و عزاداری از مدیران کت شلوار‌پوش نداشت. به نوعی کسرشأن حضار جلسه بود و این مهم باید توسط دسته جات عزاداری انجام می‌شد. صاحب مجلس ته ریشی داشت و یقه دیپلماتی که تا انتهایی ترین دکمه آن‌را بسته بود. یک فیروزه گران قیمت در دست داشت و دو گوشی آیفون اپل در دست دیگر. گردن را هم با زاویه‌ای حاده، کج گرفته بود آنچنان که در دوران دبستان در پیشگاه معلم برای ننوشتن مشق‌هایمان ژست می‌گرفتیم.
 

بعدها فهمیدم صاحب این مجلس با شکوه و مشحون از معنویت، مدیر فلان اداره است. البته اینکه مدیری در منزلش روضه بگیرد موضوع بسیار پسندیده و شایسته ای است اما اگر یک نمایش مزورانه برای بازتولید طبقه بورژوازی مذهبی باشد نه تنها مذموم بلکه باید با آن مبارزه کرد که این همان اسلام آمریکایی است. طبقه‌ای که بدون شک ارتجاعی‌ترین جریان بعد از انقلاب است و به رغم هشدارهای رهبر معظم انقلاب این جریان اشرافی دارد به جریان مسلط طبقه ارزشی و مذهبی مبدل می‌شود؛در واقع تلفیقی از دیانت و اشرافیت. گوش دادن روضه در ماشین آخرین مدل و بی توجهی به کودک سر چهارراه؛در دست داشتن تسبیح و دست گیری نکردن از مظلومان و بیچارگان؛ بر سر سجاده سجده‌های طولانی کردن و بعد اتاق‌های مدیریتی آنچنانی تجهیز کردن؛ از بر خواندن احادیث و روایات و در عوض تفاخر در جواب سلام دادن طبقه  فرودست؛ زمزمه کردن اذکار و ادعیه عربی و از دیگر سو پچ‌ پچ کردن و لابی‌گری برای بدست آوردن منافع بیشتر. این‌ها همه نشانه‌های بورژوازی کثیف مذهبی اندکه ادبیات دینی آن را به عنوان تزویر معرفی می‌کند.
 

 البته ریشه‌های بازتولید این طبقه را در نظام اسلامی باید در رانت و سوءاستفاده از پاک‌ترین هدیه خداوند یعنی دین جستجو کرد. آن هم درست در زمانی که برخی از فرزندان و بعضاً اقوام انقلابیون و مسوولان نظام اسلامی، خود را طلبکار نظام و انقلاب می‌بینند و بقول میلاد دخانچی ،اینگونه می‌شود که یک خانم سناتور جوان در مجلس شورای اسلامی، حقوق نجومی پدرش را حق مسلم خانواده‌اش از سفره انقلاب می‌پندارد و این گونه، انگار هر کس به وزیر و سفیر و مدیری در نظام منتسب باشد، می‌خواهد سهم خود را از سفره انقلاب بردارد و این گونه می‌شود که اصلی‌ترین سهامداران انقلاب یعنی خانواده‌های شهدا در سکوت بدون هیچ چشمداشتی از نظام و انقلاب حتی کمترین نیازهای خود را بروز نمی‌دهند. مادرشهیدی که سه شهید در راه انقلاب تقدیم کرده و هنوز با آب سرد و بدون آبگرمکن روزگار می‌گذراند؛جانباز شیمیایی که فرزندش راننده تاکسی است و فرزند شهیدی که کارگر ساختمانی است اما مردانه پای نظام و انقلاب بدون هیچ مصلحت اندیشی ایستاده است.

«زمانه عجیبی است، برخی مردمان امام گذشته را عاشقند، نه امام حاضر را. می‌دانی چرا ؟ امام گذشته را هرگونه که بخواهند تفسیر می‌کنند،اما امام حاضر را باید فرمان برند ! وکوفیان عاشورا را این گونه رقم زدند.»
 

حقیقتاً این جمله سید شهیدان اهل قلم حکایت این روزهایی است که جامعه مذهبی ما نسلی از اشرافیت را تجربه می‌کند که گویی از وجود امام عصر در زمان اکنون، بی اطلاعند. این طبقه منحوس از ازدواج نامشروع سیاست و مذهب تولید شده است؛تاکید می‌کنم از ازدواج نامشروع. چرا که ازدواج مشروع سیاست و مذهب، فرزندش نسلی انقلابی و ظلم ستیز را پرورش می‌دهد اما ازدواج نامشروع سیاست و مذهب در بهترین حالت، فرزندی دارد به نام تزویر. واضح و مبرهن است که سیاست ما عین دیانت ماست و ما این را پیشتر از شهید مدرس، در زیارت جامعه کبیره از قول امام علی النقی (ع) به «ساسه العباد» یعنی سیاستمدارترین بندگان که امامان شیعه بودند سلام می‌دادیم تا اثبات کنیم اسلام بدون مبارزه سیاسی، موجودی ناقص الخلقه است به نام سکولاریسم.
 
اپیدمی ناگوار که اگر برای درمانش چاره‌ای نکنیم، انقلاب و ارزش‌های آن را چنان استحاله می‌کند که دیگر اثری از آثار ارزش هایی چون حمایت از کوخ نشینی و مظلومیت و عدالت و آزادگی باقی نماند. در پایان متذکر می‌شوم که مقصود از اشرافی گری در این نوشته، اشرافی گری به معنای « آریستوکراسی» نیست و اشرافیت در این یادداشت همان بورژوازی است؛اشرافیتی فاقد نجیب زادگی و اصالت. آقازادگی بی چون و چرایی که صرفاً بر اساس روابط خونی و فامیلی و سفارش و توصیه، بنیان اصالت بعضی شده و بدنامی مذهبیون را به دنبال داشته است؛شغال‌های بره پوش!




۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن