تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا شما را به چيزى با فضيلت‏تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاه نكنم؟ آن چيز اصلا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796774141




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش نرخ ازدواج بسیار نگران‌کننده است‌‌


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
کاهش نرخ ازدواج بسیار نگران‌کننده است‌‌
کاهش نرخ ازدواج بسیار نگران‌کننده است‌‌ معاون طرح‌های آماری مرکز آمار ایران با اشاره به افزایش نرخ ازدواج در سال ۸۹ با ثبت ۸۹۰ هزار زوج در کشور، گفت: این تعداد در سال ۹۴ به ۶۸۰ هزار نفر رسیده که بسیار نگران‌کننده است.


به گزارش فرهنگ نیوز، علیرضا زاهدیان بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نخستین همایش ملی "جمعیت و خانواده" با شعار خانواده متعادل، ایران مقتدر با اشاره به رشد کم جمعیت در سال‌ جاری و سال‌های آینده، اظهار داشت: برای افزایش جمعیت نیازمند فرصتی 10 ساله هستیم تا راه‌حل‌های مختلف را در این بخش آزموده و بتوانیم در این برنامه موفق شویم.
 
وی رشد منفی جمعیت را بسیار تاثیرگذارتر از رشد منفی اقتصادی دانست و گفت: رشد سالمندی در آینده یکی از بزرگترین مشکلات ما خواهد بود که برای جلوگیری از آن باید پیش‌بینی‌های لازم را انجام داد.
 
معاون طرح‌های آماری مرکز آمار ایران افزایش منزلت زنان خانه‌دار، تعریف خانه‌داری مُدرن، حمایت از مادران شاغل، افزایش مرخصی زایمان، پرداخت حق اولاد به مادران، توجه به کیفیت جمعیت و خودداری از افراط و تفریط را از مهمترین سیاست‌هایی افزایش جمعیت عنوان کرد و افزود: کاهش نرخ باروری به میزان 1.3 موجب نرخ رشد منفی جمعیت در سال‌های 1420 و 1425 خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه نرخ کل باروری میانگین تعداد فرزندانی است که یک زن در طول زندگی خود می‌تواند به دنیا بیاورد، خاطرنشان کرد:  درصورتیکه نرخ باروری به 2.1 برسد بازهم با کاهش نرخ رشد جمعیت مواجه بوده که این امر در سال 1430 به نرخ 0.2 درصد می‌رسد.
 
زاهدیان با اشاره به افزایش میزان موالید از یک میلیون تولد در سال 80 تا یک میلیون و 570 هزار نفر در سال 94، گفت: این در حالی است که در سال جاری با کاهش نرخ موالید مواجه بودیم که این امر به کاهش نرخ ازدواج و افزایش طلاق در کشور مرتبط است.
 
وی با اشاره به افزایش نرخ ازدواج در سال 89 با ثبت 890 هزار زوج در کشور، گفت: این تعداد در سال 94 به 680 هزار نفر رسیده که بسیار نگران‌کننده است.
 
معاون طرح‌های آماری مرکز آمار ایران نرخ باروری کشور در سال 65 را 6.8 فرزند دانست و تصریح کرد: این نرخ تا سال 90 به 1.8 فرزند برای هر مادر و در حال حاضر 2.1 فرزند برای هر مادر است.
 
وی با اشاره به آمار سال 95 و کاهش نرخ تولد نسبت به سال 94، افزود: در صورتی که نرخ باروری به زیر 2.1 درصد رسید بازگشت به حالت بعد غیرممکن است، بنابراین از هم اکنون باید به فکر تغییر سیاست‌های جمعیتی باشیم.
 
زاهدیان نرخ باروری در استان‌های تهران و اصفهان را به ترتیب 1.4 و 1.5 اعلام کرد و اظهار داشت: این اعداد بیانگر نرخ باروری کمتر در مناطق برخوردارتر است که عامل مهمی در تغییر کیفیت جمعیت در کلانشهرهاست.
 
وی با بیان اینکه مسائل اقتصادی تنها عامل کاهش باروری نیست، بیان کرد: براساس آمار منتشر شده تعداد فرزندان به دنیا آمده از مادران تحصیل‌کرده 3.12  و از مادران باسواد 1.19 فرزند و نرخ باروری در خانواده‌های با وضعیت اقتصادی مناسب 1.4 و در خانواده‌های با وضعیت اقتصادی نامناسب را 1.8 است که صحتی بر این ادعاست.
 
معاون مرکز آمار ایران به نظرسنجی انجام گرفته از جوانان در بدو ازدواج اشاره کرد و اضافه کرد: بر اساس نتایج حاصل از پرسش‌نامه‌ها، 60 درصد جوانان به دو فرزند، 14 درصد به یک فرزند و 25 درصد به سه یا بیشتر فکر می‌کنند و حدود یک درصد نیز اصلاً به داشتن فرزند فکر نمی‌کنند.
 
وی با اشاره به افزایش جمعیت سالمند در کشور، گفت: لازم است بیمه‌های اجتماعی در این زمینه بیشتر فعال شوند چرا که درغیراین صورت احتمال ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی در سال‌های آینده دور از انتظار نیست.
 
 
 


منبع: تسنیم


95/9/20 - 19:06 - 2016-12-10 19:06:06





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن