تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه که روزه مى ‏گیرى باید چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه ‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796893273




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صالحي اميري و چالشي به نام «رستاخيز»


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: صالحي اميري و چالشي به نام «رستاخيز»
فيلم سينمايي رستاخيز كه توسط علي جنتي، وزير مستعفي ارشاد دولت يازدهم با استدلال تحت تأثير قرار ندادن به اصطلاح جشن هسته‌اي توقيف شده بود، همچنان با گذشت بيش از يك‌ماه...
نویسنده : فرزين ماندگار 


فيلم سينمايي رستاخيز كه توسط علي جنتي، وزير مستعفي ارشاد دولت يازدهم با استدلال تحت تأثير قرار ندادن به اصطلاح جشن هسته‌اي توقيف شده بود، همچنان با گذشت بيش از يك‌ماه از روي كار آمدن وزير جديد ارشاد بلاتكليف مانده و صالحي‌اميري هنوز هيچ اظهارنظري درباره وضعيت اين فيلم پرهزينه سينماي ايران انجام نداده است. درويش چندي پيش حتي به رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام متوسل شد و همراه با او فيلم را تماشا كرد و هاشمي رفسنجاني نيز قول‌هايي براي از توقيف خارج كردن فيلم به او داد ولي سخنان اينجا و آنجاي درويش نشان مي‌دهد كه قرار نيست فعلاً اتفاقي براي فيلم بيفتد.

احمدرضا درويش طي سخناني كه در يك برنامه تلويزيوني در شبكه 4 سيما ايراد شد، گفت: متأسفانه 18ماه از اكران نشدن فيلم رستاخيز مي‌گذرد و با وجود حضور دو وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در يك دولت، همچنان مسئله فيلم حل نشده است. در ساخت اين فيلم شاخص‌هاي مختلفي رعايت شده است؛ اول آنكه تلاش كنيم فيلمي بسازيم كه در قامت عاشورا باشد. دوم از هيچ بودجه دولتي استفاده نكنيم. سوم نظرات مراجع و آيات عظام مدنظر قرار گيرد. چهارم فيلم درگير جريان‌هاي سياسي نشود و پنجم فيلم براي همه شيعيان منطقه و جهان باشد.

با وجود اينكه كارگردان رستاخيز ادعا مي‌كند كه فيلمش نظرات مراجع و آيات عظام را كسب كرده است ولي برخي مراجع و علما به فيلم انتقاداتي وارد كرده بودند. درويش پس از انتقادات مجبور شد اصلاحاتي روي فيلم انجام دهد اما همچنان موضوع به نمايش درآمدن چهره حضرت عباس (ع) مناقشه‌انگيز ماند و به اختلافات دامن زد. همان زمان گروه‌هايي مقابل وزارت ارشاد اقدام به برپايي مراسم عزاداري كردند و شعارهايي سر دادند.  درويش مدعي شده: اين فيلم اصلاً نمي‌توانست بدون مشاوره در همه ابعاد و بدون تحقيق و پژوهش ساخته شود و وقت زيادي براي ارائه گزارش و ارائه آنچه مي‌خواهد اتفاق بيفتد براي مراجع عظام محترم صرف كرديم و من بارها مورد تفقد قرار گرفتم.
به گفته درويش، ساخت فيلم رستاخيز ۹ سال طول كشيد و فيلم رستاخيز ۹ پروانه ساخت دارد و سال به سال و دولت به دولت تمديد شده است. وقتي پروانه ساخت تأييد مي‌شود يعني فيلمنامه تأييد شده است. فيلم دو پروانه نمايش دارد يك پروانه نمايش براي نسخه بلند و يك پروانه نمايش براي نسخه كوتاه و حوزه هنري همه تلاش خود را براي اكران انجام داد و صدا و سيما آگهي و تبليغات فيلم را پخش كرد اما با همه اين كارها و طي شدن مراحل بازهم فيلم اكران نشد.
 
علي جنتي جشن هسته‌اي را عامل توقيف دانسته بود
درويش درباره دلايل اكران نشدن اين فيلم گفت: علي جنتي (وزير سابق ارشاد) گفت چون جشن هسته‌اي در پيش بود ما نمي‌خواستيم اين جشن تحت تأثير اين فيلم قرار بگيرد.
 درويش با طرح اين پرسش كه چرا بايد مشخص شدن وضعيت اين فيلم به دادگاه و ديوان عدالت اداري ختم شود، افزود: بحثي كه درباره اين فيلم مطرح شده، مسئله تشبه است درحالي كه مراجع بر موضوع اجراي تشبه به شرطي كه حرمت معصومين حفظ شود، ايرادي نگرفته‌اند و ما حتي براي اين فيلم و مسئله تشبه فتوا گرفتيم. متأسفانه 18ماه از اكران نشدن فيلم رستاخيز مي‌گذرد و با وجود حضور دو وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در يك دولت، همچنان مسئله فيلم حل نشده است.
فيلم رستاخيز توانست در جشنواره فجر جوايز متعددي را به خود اختصاص دهد و همزمان با نمايش آن در جشنواره علما و كارشناسان ايرادهاي تاريخي زيادي به آن وارد كردند. كساني كه فيلم را ديده‌اند معتقدند رستاخيز يك فيلم كاملاً معمولي است و برخي از كارشناسان نيز اعلام كرده‌اند كه با اصلاحاتي كه روي فيلم انجام شده ديگر مشكلي براي نمايش آن وجود ندارد اما وزارت ارشاد دولت يازدهم به ناگاه و پس از چند روز نمايش عمومي فيلم به بهانه تحت تأثير قرار نگرفتن آنچه آنان جشن هسته‌اي مي‌ناميدند، اقدام به توقيف فيلم كردند و شكايت قضايي تهيه‌كننده از وزارت ارشاد كار را پيچيده‌تر كرد. فيلم رستاخيز را مي‌توان يكي از چالش‌هاي مديريتي صالحي‌اميري دانست.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن