تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 10 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا به چيزى با فضيلت تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاهتان نكنم؟ و آن اصلاح ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

وکیل اصفهان

لیست قیمت گوشی شیائومی

آیسان اسلامی

خرید تجهیزات صنعتی

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

دستگاه جوش لیزری اتوماتیک

اجاق گاز رومیزی

تور چین

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

قطعات لیفتراک

خرید مبل تختخواب شو

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

دانلود رمان

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1793556456




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درخواست حسن عباسی از آملی لاریجانی: برای حفظ جایگاه روحانیت رئیس‌جمهور را دادگاهی کن!/ به اسم «عدالت» به‌دنبال غارت کشور بودند/در کشوری که به سفارتخانه‌‌ها حمله شود، نمی‌توان سرمایه‌گذاری کرد/دادستان کل کشور: مرگ بر این آزادی!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن استهمه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.


رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.


در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


روایت مطهری از نقش ماموران حراست دانشگاه در سخنرانی‌اش
علی مطهری با انتشار مطلبی تحت عنوان «سپاس از مسئولان و دانشجویان کرمان» در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «صبح روز دوشنبه ۱۵ آذر برای سخنرانی در دانشگاه شهید باهنر کرمان که از یک ماه پیش دعوت شده بودم به کرمان رفتم. این سفر در شرایطی انجام شد که برخی افراد و گروه‌ها در استان کرمان در صدد لغو این سخنرانی بوده و تهدیداتی کرده بودند.» وی در ادامه نوشت: «ساعت سیزده و سی دقیقه سخنرانی من در دانشگاه آغاز شد. دانشجویان بسیار پرشور و با نشاط و پر تعداد بودند و از هر دو گرایش سیاسی حضور داشتند. مقداری درباره ۱۶ آذر و رسالت دانشجو و نقاط قوت و ضعف قشر دانشجو صحبت کردم، آنگاه درباره عوامل فنای امتها از نظر قرآن مطالبی را به عرض رساندم.یک نقص در برنامه پرسش و پاسخ بود و آن این که حراست دانشگاه اجازه نداده بود مجری دانشجو این بخش از برنامه را اجرا کند و یک مجری خودش آورده بود. او هم سئوالات بی‌ربط مطرح می کرد مانند مسئله ریزگردها و آلودگی هوا یا مسئله قاچاق کالا و ارز، و سئوالات دانشجویان غیر از یکی دوتا مطرح نشد و باعث دلگیری آنها شد، ضمن این که متوجه مصنوعی و غیر طبیعی بودن این بخش از جلسه شدند. نقص دیگر این بود که باز حراست دانشگاه به خبرنگاران اجازه ورود به سالن جلسه نداده بود و در واقع مانند جلسه غیر علنی مجلس برگزار شد. »


روحانی برای حصر رایزنی کرده است
صادق خرازی مشاور رئیس‌جمهور اصلاحات درباره دغدغه یکی از دانشجویان در مورد وضعیت دانشجوی امروز اظهار هم‌دردی کرد و گفت: «نگرانی من هم این است که دانشگاه دارد به سمت فروپاشی می‌رود. نمی‌توان به دانشجو گفت حقیر باش ولی بزرگ فکر کن. نمی‌شود به دانشجو گفت گرسنه باش اما مشتت محکم باشد».مدیرمسئول روزنامه «وقایع اتفاقیه» در پاسخ به سؤال‌های بی‌شمار دانشجویان درباره اینکه رفع حصر خانگی مطالبه مردم در انتخابات ٩٢ بوده‌ است، اما چرا هنوز حاصل نشده، مکثی کرد و گفت: «خیلی سؤال سختی است. حصر، واقعه تلخ امروز کشور ما است. آقای روحانی هم قول داده بود این مطالبه را پیگیری کند. اولویت اصلی دولت روحانی، امنیت ملی و مقوله سیاست خارجی است. من اطلاع دارم که روحانی در شورای امنیت برای حصر رایزنی کرده ‌است».این مطلب در ایسنا منتشر شده است.


مخالفت فراکسیون امید با استیضاح وزیر اقتصاد
سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت که این فراکسیون موافق استیضاح وزیر اقتصاد نیست.بهرام پارسایی اظهار کرد: فراکسیون امید به طور کلی در این موقعیت موافق استیضاح نیست مگر اینکه مسئله خاص یا ویژه‌ای پیش بیاید که در حال حاضر این مسئله خاص و فوق‌العاده وجود ندارد لذا سیاست فراکسیون‌ هم در استیضاح نیست.وی با تأکید بر لزوم تعامل با دولت در ماه‌های باقی‌مانده از عمر دولت یازدهم تصریح کرد: البته اگر دولت بخواهد در مواردی دست به ترمیم کابینه بزند فراکسیون مشکلی با آن نخواهد داشت اما ما در شرایط فعلی اصلاً موافق استیضاح نیستیم به ویژه وزیر اقتصاد که با حضور در جلسه فراکسیون امید گزارش جامع و خوبی به نمایندگان ارائه کرد و نمایندگان علیرغم وجود مشکلات فراوان در حوزه اقتصاد از توضیحات وزیر راضی بودند.این مطلب در ایسنا منتشر شده است.


324 مدیرحقوق غیرمتعارف دریافت کردند
اسماعیل دوستی عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: روز گذشته عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور درباره حقوق‌های نجومی گزارشی ارائه کرد.وی افزود: براساس این گزارش 93 هزار نفر مدیر در سراسر کشور داریم که از این تعداد 324 نفر حقوق غیرمتعارف دریافت کرده بودند که مبلغ آن بیش از 23 میلیارد تومان بوده است. تاکنون 22 میلیارد و 800 میلیون تومان آن بازگردانده شده و تنها 600 میلیون تومان باقی مانده است.دوستی گفت: رئیس دیوان محاسبات کشور اعلام کرده اگر تا امروز این مبلغ پرداخت نشود به دادگاه معرفی می‌شود.وی در پایان از اقدامات صورت گرفته در این خصوص تقدیر کرد.


توضیحات لاریجانی درباره حساب‌های قوه قضائیه
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از پایان نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی پیرامون حساب‌های قوه قضائیه این مسئله را رد کرد که حساب‌ها به نام رئیس قوه قضائیه است.وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آقای ابوترابی نماینده نجف‌آباد این موضوع را تأیید کرده است، گفت:‌ من نمی‌توانم در این باره نظر بدهم بلکه باید واقعیت را بگویم، این موضوعی نیست که راجع به آن بتوان اظهار نظر کرد و باید خبر قطعی آن را داد یعنی یا هست یا نیست.لاریجانی ادامه داد: آنچه وزیر اقتصاد بررسی کرده و به بنده هم اطلاع دادند این بود که همه حساب‌ها به نام قوه قضائیه است. اما اگر کسی به دنبال چیز دیگری می‌گردد ما کاری با آن نداریم.این مطلب در فارس منتشر شده است.


۲۰ دقیقه زمان برای تصویب برجام در مجلس زیاد بود
علی مطهری نائب رییس مجلس درباره چرایی تصویب برجام در ۲۰ دقیقه در مجلس قبل و اینکه  اقدام احتمالی ایران در برابر تمدید تحریم‌های امریکا علیه ایران از سوی کنگره این چه خواهد بود، اظهار کرد: ۲۰ دقیقه هم برای تصویب برجام در مجلس زیاد بود. چرا که مجلس در جزئیات اینگونه توافقنامه‌ها نمی‌تواند ورود کند. مجلس تنها می‌تواند همه توافقنامه را تایید یا رد کند.این مطلب در ایلنا منتشر شده است.


بسیاری از معتادان تحصیلات عالی دارند
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: دانشجویان در گوشه و کنار تباه می‌شوند و متاسفانه بسیاری از معتادان ما تحصیلات عالی دارند.فریده اولاد قباد طی سخنانی در جمع دانشجویان دانشگاه امیر کبیر گفت: به عنوان عضوی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پیگیر اموری همچون رفع تبعیض آموزشی و ایجاد کرسی آزاد اندیشی هستم.نماینده مردم تهران با تاکید براینکه اگر قرار باشد تنها از افراد خاص استفاده کنیم، قطعا موفق نخواهیم شد، اظهار کرد: دانشجویان ما پیاده نظام احزاب سیاسی نیستند. دانشجویان را نباید به سمت و سوی سیاست‌زدگی برد و از سوی دیگر هم دانشجویان ما فقط روی مسائل سیاسی تکیه نخواهند کرد.



رئیس قوه قضائیه باید روحانی را دادگاهی کند

حسن عباسی، رئیس اندیشکده یقین امروز در مراسم روز دانشجوی انجمن اسلامی مستقل دانشگاه تهران، با عذرخواهی از تاخیر برای حضور در مراسم گفت: اقای رییس جمهور امروز باز هم از بنده شکایت کردند. اقای رییس جمهور؛ افتضاح شکایت های تو دیگر در امده و این نشان می دهد که عصبانی‌ترین دولت، دولت فعلی است. وی ادامه داد: برجام لکه ننگی است که بر تاریخ مملکت نشسته است. امروز قرارداد ننگینی به نام کسی که در کسوت روحانیت بود، ثبت شد که از ترکمنچای هم بدتر است. عباسی خطاب به آملی لاریجانی گفت: برای حفظ جایگاه روحانیت و جایگاه نهاد ریاست جمهوری، شخص جنابعالی باید روحانی را به دادگاه بکشید؛ رییس جمهور بی ادبی که ۴۹ تهمت و بی ادبی را حواله مخالفانش کرد. رئیس اندیشکده یقین در پایان این بخش از سخنانش، با کنایه به دولت گفت: هفته دیگر هم یک احضاریه برای همین بخش از صحبت هایم می آید. وی در ادامه با بیان اینکه من کاسب تحریمم یا برادر و اطرافیان رییس جمهور، گفت: همین آقایان ظریف، عراقچی، لاریجانی و روحانی به حرف کارشناسان گوش می کردند و امروز مضحکه شبکه های اجتماعی و جوانان شده اند. آمریکای حقیقی این است که هرچه بیشتر مجیزش را بگویی، بیشتر پشت پا میزند. عباسی خاطرنشان کرد: آنها که دکترایشان را از انگلیس گرفتند، این مصیبت را برای مملکت آوردند. یادتان باشد هیچ گاه به فارع التحصیلان انگلیسی و امریکایی اعتماد نکنید، حتی اگر در کسوت روحانیت بودند. خبرگزاری دانشجو این خبر را منتشر کرد.


23 نفر از 29 نفر متقاضی استیضاح طیب‌نیا، امضای خود را پس گرفتند
عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از منتفی شدن استیضاح وزیر اقتصاد خبر داد. علی اکبر کریمی در خصوص استیضاح وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی موضوع استیضاح طیب‌نیا را پیگیری کرده است. نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: در نشست امروز کمیسیون اقتصادی مجلس با توجه به اینکه 23 نفر از مجموع 29 نفر متقاضی استیضاح طیب‌نیا، درخواست خود را پس گرفتند، موضوع استیضاح منتفی شد. خانه ملت این خبر را منتشر کرد.


درگیری لفظی دو نماینده این بار هم در مجلس
درگیری لفظی دو نماینده به دلیل پرمتقاضی بودن عضویت در کمیسیون برنامه و بودجه جو مجلس را متشنج کرد. در پی اظهارات علی ادیانی در جریان رسیدگی با اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس که گفته بود کمیسیون برنامه محل رانت و ویژه خواری شده موجب اعتراض تاج‌گردون رئیس کمیته برنامه، جعفرزاده نماینده رشت و بعضی دیگر از اعضای کمیسیون برنامه شد. نهایتا با پادرمیانی سایر نمایندگان دو نماینده‌ای که با یکدیگر درگیری لفظی پیدا کرده بودند مصافحه کردند. ایسنا این خبر را منتشر کرد.


واکنش شورای نگهبان به ادعای محمود صادقی
عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان درباره اظهارنظر فردی که که ادعا دارد برای تأیید صلاحیتش، مبلغی از سوی شورای نگهبان از وی درخواست شده عنوان داشت: این حرف جدیدی نیست. این فرد در مجلس یک بار، این موضوع را به من گفت و من به او گفتم که مدارکت را برای ما، شورای نگهبان و مراجع قضایی ارسال کنید تا پیگیری شود. وی افزود: از آن موقع تاکنون، شخص مورد نظر اقدامی صورت نداده است و بدون پیگیری این موضوع، حرف‌های خود را در محافل عمومی مطرح نموده است. کدخدایی تصریح کرد: درخواست ما این است که وی مدارکش را به مراجع قضایی ارسال کند و ما هم مصر هستیم که مسئله پیگیری شود. او اگر مدعی است، مدارکش را به مراجع قضایی ارسال کند و ما هم قطعاً پیگیر موضوع هستیم. باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کرد.


در دولت گذشته به اسم عدالت منابع کشور به تاراج رفت
الهه کولایی عصر امروز در مراسم روز دانشجو در دانشکده فنی مهندسی با اشاره به اهمیت 16 آذر و دانشگاه گفت: در دوران پشت کردن به اصلاحات شاهد دولتی بودیم که به نام عدالت به دنبال تاراج منابع و غارت کشور بود به همین دلیل امروز باید با درس گرفتن از آن دوران به سمت ترویج عقلانیت باتوجه به منافع مردم حرکت کنیم. باید مراقب جریان پوپولیسم بود زیرا این جریان امروز نه تنها در آمریکا و کشورهای منطقه بلکه در اروپا نیز در حال گسترش است و نقش دانشجویان در جلوگیری از این جریان و گسترش و تقویت عقلانیت به‌جای پوپولیسم بسیار مهم است. اتفاقاتی که در 16 آذر سال 83 در دانشگاه و در زمان حضور رئیس جمهور دولت اصلاحات رخ داد، و حتی بعضا به تنش کشیده شد؛ نشان دهنده ایجاد فضایی در جامعه بود که حق بیان را به مخالف خود می‌داد. در آن زمان جامعه‌ای که سال‌ها به استبداد و تک‌صدایی خو کرده بود توانست به سمتی حرکت کند که صداهای دیگر شنیده شود و مخالفان نیز حرف خود را بزنند. امروز ما در مجلس دهم شاهد یک رویکرد فعال هستیم و صداهایی را از این مجلس می‌شنویم که از مجلس هفتم و نهم نمی‌شنیدیم و امروز نمایندگان مجلس حرف مردم را می‌زنند به همین دلیل باید برای تداوم بخشیدن به این صدا از نهادهایی مانند انتخابات حمایت کنیم. ایلنا این خبر را منتشر کرد.


برخی در داخل اگر می‌توانستند به ترامپ تبریک می‌گفتند
حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون حقوقی رییس جمهور در مراسم روز دانشجو در دانشگاه علم و صنعت عنوان کرد: سند برجام تنها بین ایران و امریکا نبود بلکه سندی بین‌المللی است که طرف‌های دیگر مانند اتحادیه اروپا و روسیه و چین آن را امضا کردند. لغو برجام چیزی نیست که امریکا بتواند آن را انجام دهد. دولت تدابیر لازم را در برابر پیمان داماتو اتخاذ کرده است و آن را در اولویت قرار داده است. امروز به جز تحریم بانکی همه تحریم‌ها برداشته شده است، این از دستاوردهای دولت است. وقتی داماتو تصویب شد، برخی در داخل خوشحال شدند و فکر کردند برجام شکست می‌خورد و اگر می‌توانستند به ترامپ تبریک می‌گفتند. ایلنا این خبر را منتشر کرد.


در کشوری که به سفارتخانه‌‌ها حمله شود، نمی‌توان سرمایه‌گذاری کرد
محمد علی نجفی مشاور اقتصادی رییس‌جمهور و وزیر اسبق آموزش و پرورش در مراسم روز دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: لازمه ایجاد اشتغال پایدار، سرمایه‌گذاری در فضای امن از نظر سیاسی و اجتماعی و اقتصادی است. در کشوری که سرخود به سفارت کشور دیگری حمله کنند و اسناد و مدارک را بسوزانند آیا می‌توان انتظار سرمایه‌گذاری داشت. در کشوری که نایب‌رییس مجلس اجازه سخنرانی یک ساعته را ندارد، آیا می‌توان انتظار سرمایه‌گذاری داشت؟ آیا حرکت‌هایی از این نوع، ضداشتعال نیست؟ تازه زمانی که رییس‌جمهور ابراز تاسف می‌کند، عده‌ای می‌گویند شما چرا فکر اشتغال نیستید؟ هر جا که آزادی‌بیان به خطر میفتد، حتما باید رییس‌جمهور عکس‌العمل نشان دهد. در جامعه‌ای که امنیت اقتصادی و اجتماعی و سیاسی وجود نداشته باشد و عده‌ای خلاف قانون و خودسری کنند، اگر سرمایه‌گذاری داخلی هم محقق شود. اما سرمایه‌گذاری خارجی محقق نخواهد شد. ایرنا این خبر را منتشر کرد.


درخواست برخی نمایندگان برای ملاقات با رهبری و محصوران
علی مطهری در دانشگاه امیر کبیرگفت: ما از مسئولان کشور می خواهیم صدای دانشجویان را بشنوند به دنبال حل موضوع حصر خانگی باشند. ما به عنوان نماینده تصمیم داریم ملاقاتی با رهبری و محصوران داشته باشیم تا بتوانیم این مشکل را که مانعی در راه وحدت ملی است حل کنیم. ایرنا این خبر را منتشر کرد.


محکومیت معاون رئیس‌جمهور در دادگاه
محسنی اژه‌ای در بخشی از سخنانش در دانشگاه تهران گفت: در هفته های اخیر یکی از معاونین رییس جمهور  مطلب خلافی را در مورد یک روستایی در یکی از استانها گفته بود که تحت تعقیب قرار گرفت و فعلا در دادگاه بدوی محکوم شده است؛ اما چون حکم قطعی نشده، فعلا از بیان جزییات و اسم معذورم؛ ولی در اینجا ملاحظه نشد که این فرد معاون رییس جمهور است و اگر دیگری هم اتهامی متوجه اش می شد، به همین ترتیب رسیدگی می شد.میزان این خبر را منتشر کرد.


مرگ بر این آزادی!
حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری، دادستان کل کشور در دومین نشست تخصصی پلیس فتا و قوه قضاییه که با موضوع پی‌جویی موثر و کارآمد جرایم سایبری برگزار شد با اشاره به افزایش ولنگاری در فضای مجازی گفت: سیاست بازی ها و حرف های عوام فریب را کنار بگذارید، مرگ بر این آزادی که همه چیز را به نابودی می‌کشاند، این آزادی نیست بلکه کمال اسارت است.ایسنا این خبر را منتشر کرد.










۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 178]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن