تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى‏رود، همچنان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796995315




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نوبخت: دلار قطعاً ارزان مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: نوبخت: دلار قطعاً ارزان مي‌شود
دولت برنامه‌اي براي گراني سوخت ندارد / رئيس سازمان برنامه و بودجه با بيان اينكه دولت هيچ‌گونه برنامه‌اي براي افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي مانند بنزين و گازوئيل ندارد و سال آينده قيمت بنزين افزايش نخواهد يافت از پيش‌بيني رشد 7/7 درصدي اقتصاد و تورم 7/6 درصدي در سال آينده خبر داد.
نویسنده : مهران ابراهيميان 


رئيس سازمان برنامه و بودجه با بيان اينكه دولت هيچ‌گونه برنامه‌اي براي افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي مانند بنزين و گازوئيل ندارد و سال آينده قيمت بنزين افزايش نخواهد يافت از پيش‌بيني رشد 7/7 درصدي اقتصاد و تورم 7/6 درصدي در سال آينده خبر داد.
محمدباقر نوبخت در نشست خبري با تشريح جزئيات لايحه بودجه سال 96 كل كشور گفت: رقم بودجه كل كشور براي سال آينده 1085 هزار ميليارد تومان تعيين شده كه اين رقم با رشد 10/9 درصدي نسبت به بودجه سال جاري در نظر گرفته شده است.
وي بودجه را نه انقباضي و نه انبساطي توصيف كرد و گفت: از كل رقم بودجه 371 هزار ميليارد تومان به بخش عمومي و 757 هزار ميليارد تومان به شركت‌ها اختصاص يافت، همچنين رشد كل بودجه 10/9 درصد، رشد بودجه عمومي 10/6 درصد و رشد بودجه شركت‌ها و مؤسسات 10/8 درصد لحاظ شده است.
  
درآمد 116 هزار ميلياردي براي نفت
نوبخت ادامه داد: منابع عمومي از سه محل تأمين مي‌شود كه عبارتند از 159 هزار ميليارد در سرفصل درآمد، 116 هزار ميليارد تومان واگذاري دارايي‌هاي سرمايه‌اي مثل نفت و 44 هزار ميليارد تومان از طريق واگذاري دارايي‌هاي مالي به دست مي‌آيد. وي تصريح كرد: در سال 96، 111 هزار ميليارد تومان از محل فروش نفت تأمين مي‌شود كه قسمت عمده‌اي از رقم واگذاري دارايي‌هاي سرمايه‌اي را شامل مي‌شود.

نوبخت درباره اعتبارات هزينه‌اي در سال 96 گفت: 72 هزار ميليارد تومان براي رفاه اجتماعي، 47 هزار ميليارد تومان در بخش آموزش و تحقيقات، 17 هزار ميليارد تومان به حوزه دفاع و امنيت و 11 هزار ميليارد تومان به بخش سلامت اختصاص يافته است.
وي افزود: بودجه رفاه اجتماعي نسبت به سال 92، 93 درصد، بودجه بخش آموزش و تحقيقات 116 درصد و بخش دفاع و امنيت رشد 128 درصدي را تجربه مي‌كند.
  
هزار ميليارد تسهيلات براي جوانان جوياي كار
معاون رئيس‌جمهور به موضوع اختصاص 10 هزار ميليارد تومان به حوزه‌هاي آب، محيط‌زيست، فاضلاب و حمل و نقل اشاره كرد و گفت: در بودجه 96، هزار ميليارد تومان به اشتغال جوانان از طريق ارائه تسهيلات ارزان‌قيمت براي عموم جوانان جوياي كار اختصاص مي‌يابد.
وي افزود: در سال 96، 14 هزار ميليارد تومان براي تأمين بار مالي افزايش حقوق شاغلان و بازنشستگان لحاظ شده است. همچنين براي رفع آلودگي هواي شهرها و مقابله با ريزگردها 150 ميليارد تومان اختصاص مي‌يابد.

نوبخت ادامه داد: تاكنون 34 هزار تاكسي فرسوده از ناوگان حمل و نقل خارج شده و از اين فرآيند براي 10 هزار وانت فرسوده در امسال ادامه مي‌يابد. سخنگوي دولت با اشاره به ويژگي‌هاي كلان بودجه سال96، گفت: در سال 96 رشد اقتصادي 7/7 درصدي، رشد سرمايه‌گذاري 12/3 درصدي، نرخ تورم 7/6 درصدي و رشد نقدينگي 19 درصدي پيش‌بيني مي‌شود.
وي گفت: بودجه بخش كشاورزي در سال 96 نسبت به سال 95، 63 درصد افزايش يافته است.
نوبخت درباره هزينه‌هاي مربوط به يارانه‌ها در بودجه 96 گفت: ماهانه 3 هزار و 400 ميليون تومان به 76 ميليون نفر تحت عنوان يارانه نقدي پرداخت مي‌شود. درآمد دولت از هدفمندي يارانه‌ها از سه محل شركت پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي با سهم 21 هزار ميليارد تومان، شركت ملي گاز با سهم 8 هزار ميليارد تومان و همچنين توانير با سهم 2 هزار و 200 ميليارد تومان تأمين مي‌شود.
  
حقوق‌ها ساماندهي مي‌شود
نوبخت در خصوص مبارزه با فساد اداري گفت: با ايجاد شفافيت فرصت براي تخلف به‌وجود نمي‌آيد. در لايحه بودجه 96 به صراحت آمده است كه هيچ دستگاهي نمي‌تواند حسابي غير از حسابي كه در خزانه‌داري كل وجود دارد براي خود داشته باشد. همچنين يك سامانه تعريف شده كه همه دريافتي‌‌هاي يك فرد به عنوان كارمند دولت در آن ثبت مي‌شود. بر اين اساس همه دريافتي مقامات بايد زير 10 ميليون تومان باشد و از طريق همين سامانه دريافتي‌هاي افراد با حقوق بالا اعلام مي‌شود.
رئيس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تحولات اخير بازار ارز گفت: ارز مبادله‌اي ديروز در بانك مركزي به قيمت 3 هزار و 200 تومان بود و در سال آينده 3 هزار و 300 تومان عرضه مي‌شود. دولت به هيچ عنوان از افزايش نرخ ارز استقبال نمي‌كند و بايد نرخ يكسان آتي در همين حدود قيمت براي دلار تنظيم شود.

نوبخت افزود: سال گذشته نيز نرخ دلار به 3 هزار و 700 تومان رسيده بود به همين جهت نرخي كه امروز در بازار وجود دارد بي‌ثبات بوده و قطعاً كاهش مي‌يابد.
وي در رابطه با عملكرد هدفمندي يارانه‌ها در مورد تعداد يارانه‌بگيران و حذف‌شدگان گفت: در حال حاضر حدود ۷۷ ميليون نفر يارانه دريافت مي‌كنند و ماهانه رقمي نزديك به 3 هزار و 400 ميليارد تومان از اين بابت پرداخت مي‌شود.

نوبخت البته در مورد تعداد حذف‌شدگان اعلام كرد كه اطلاع دقيقي ندارد، ولي به هرحال ماهانه به افراد يارانه‌بگير به دليل تولد نوزادان اضافه شده يا اينكه تعدادي هم حذف شوند.
رئيس سازمان برنامه و بودجه در مورد عملكرد اعتبار عمراني تصريح كرد: تا اول آبان 20 هزار ميليارد تومان به طرح‌هاي عمراني تخصيص داديم كه بخشي از آن اسناد و اوراق است كه جزو منابع مالي محسوب مي‌شود.

وي افزود: 120 ميليارد تومان جوايز صادرات غيرنفتي پيش‌بيني شده است و نيز 2 هزار و 300 ميليارد تومان از مجموع 10 هزار و 500 ميليارد تومان براي يارانه نقدي نان در نظر گرفته شد.
نوبخت ادامه داد: در يك سال 750 هزار شغل ايجاد مي‌كنيم كه باز كم است زيرا تعداد متقاضيان بيشتر شده و روش كلاسيك سرمايه‌گذاري براي اشتغال جوابگو نيست به همين دليل لايحه‌اي كه فوريت آن نيز در مجلس بررسي شد با اختصاص 1/5 ميليارد دلار از منابع صندوق توسعه ملي به منظور تأمين تسهيلات ارزان‌قيمت روستاييان و عشاير با گرايش اشتغال تهيه شد.

نوبخت در مورد اينكه در شبكه‌هاي مجازي گفته مي‌شود فرشيد نوبخت فرزند شما صرافي ايجاد كرده است، گفت: ما نوبخت حقيقي هستيم و همه اسمي در خانواده وجود دارد، الا فرشيد.
نوبخت در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه چرا سهم صندوق توسعه ملي كه طبق سياست‌هاي كلي برنامه ششم 30 درصد بوده و باز هم به 20 درصد در بودجه سال آينده كاهش يافته است، يادآور شد: استجازه‌اي داشتيم كه در اين ايام بتوانيم از همه درآمدهاي نفتي استفاده كنيم و حتي عربستان از ذخاير خود استفاده كرد، با اين حال سهم صندوق از منابع 20 درصد در نظر گرفته شده است.
  
رشد ۵۲ درصدي منابع عمومي طي ۴سال
وي با بيان اينكه از سال ٩٢ تا سال ٩٦ ميزان منابع عمومي ٥٢ درصد رشد كرده است، اظهار كرد: منابع عمومي كه در سال ۹۲ حدود ٢١٠ هزار ميليارد تومان بود، تا سال ۹۶، ۵۲ درصد رشد داشته است. اين مقام مسئول گفت: قصد داريم نه تنها افزايش حقوق بازنشستگان و شاغلان را داشته باشيم بلكه عدالت را نيز برقرار سازيم، البته براي تأمين اعتبار تطبيق حقوق بازنشستگان لشكري و كشوري با شاغلان يك‌هزار ميليارد تومان در نظر گرفته شده است.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن