تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، بى شرم، كودن، چاپلوس و بدبخت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796772470




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طب سوزنی چینی نیست


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: خبرگزاری تسنیم: علیرضا عباسیان در گفت‌وگویی با تشریح دستاوردهای کارگاه «مدرن‌سازی فرآورده‌های گیاهی و طب سنتی» در کره جنوبی اظهار داشت: اهمیتی که این برنامه برای ما داشت این است که ما باید هرچه بیشتر بتوانیم طب سنتی ایرانی را در دنیا کدسازی و معرفی کنیم تا بلایی که بر سر برخی طب‌های مکمل آمد بر سر طب ایرانی نیاید.

وی با اشاره به مصادیقی در ادامه توضیحات خود عنوان کرد: شاید مردم ندانند که مثلاً طب سوزنی برای چینی‌ها نیست زیرا همیشه شنیدند طب سوزنی چینی! درحالیکه طب سوزنی برای چینی‌ها نیست و این واقعیت تلخ را کره‌ای‌ها به ما گفتند که طب سوزنی برای کشور کره است ولی چینی‌ها آن‌قدر خوب و گسترده در دنیا طب سوزنی را تبلیغ کردند که همه دنیا طب سوزنی را به نام چین می‌شناسند درحالی‌که این طب برای کره‌ای‌ها است بنابراین کره‌ای‌ها عنوان کردند که با فیلم‌سازی‌های سریالی بار دیگر در تلاش هستند تا به دنیا اعلام کنند که طب سوزنی برای آنها است کما اینکه کار بسیار سختی است.

مدیر تعالی دفتر طب سنتی ایرانی ــ اسلامی وزارت بهداشت تصریح کرد: بنابراین ما نیز باید در دنیا طب سنتی ایرانی را معرفی کنیم تا بلایی که بر سر طب سوزنی کره‌ای‌ها آمد بر سر طب ایرانی ما نیاید که در این کارگاه توانستیم این آگاهی را به مسئولان رده‌بالای کشورهای کره، چین و تایوان ارائه کنیم که دستاورد بزرگی بود زیرا تایوانی‌ها اصلاً با این پتانسیل طب سنتی ایرانی آشنا نبودند و کره‌ای‌ها نیز به‌طور کامل پذیرایی طب سنتی ایرانی شدند.

عباسیان با ذکر مصداقی دیگر عنوان کرد: مثلاً شرکت ایران خودرو تا زمانی که خودرو براساس نیازهای وطنی می‌سازد کیفیت خودروها بالا نمی‌رود بنابراین ما نیز باید دارو و طب سنتی ایرانی را در سطح کیفیت بین المللی و برای کشورهای دنیا تهیه و معرفی کنیم که اگر در این سطح جهانی کار کنیم مسلماً فواید آن برای مردم خودمان بیشتر هم خواهد شد که براین اساس تاکنون و پس از مدت‌ها، سخنرانی‌های متعددی در نشست‌های مهم سازمان بهداشت جهانی در حوزه معرفی طب ایرانی انجام دادیم.

ظرفیت‌های طب ایرانی تحسین نمایندگان طب سنتی دیگر کشورها را برانگیخت

در این راستا امیرهومن کاظمی ــ مشاور بین‌الملل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت، نیز اظهار کرد: در کارگاه «مدرن‌سازی فرآورده‌های گیاهی و طب سنتی» که با حضور نمایندگان دانشگاهی از کشورهای ایران، کره جنوبی، چین، ژاپن و تایوان برگزار شد، نمایندگان ایران، به بیان تاریخچه طب سنتی ایرانی و تشابه و تفاوت‌های آن با طب سنتی چینی، برای حاضران پرداختند.

وی افزود: ظرفیت‌های طب ایرانی در ارائه خدمات درمانی، آموزشی و انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک در سطوح بین‌المللی نیز برای نمایندگان دانشگاهی حاضر در این کارگاه علمی یک‌روزه، تشریح شد.

معاون بین‌الملل دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران سپس گفت: اشاره به پیشرفت‌های ایران در حوزه طب سنتی و مکمل، جایگاه آکادمیک طب سنتی در ایران، دستاوردهای دفتر طب سنتی وزارت بهداشت و دانشکده‌های طب سنتی، توانمندی‌های ایران در حوزه گیاهان دارویی و استانداردسازی فرآورده‌های طبیعی، از دیگر بحث‌های مطرح شده در کارگاه «مدرن‌سازی فرآورده‌های گیاهی و طب سنتی» بود که تحسین شرکت‌کنندگان را برانگیخت.

وی ابراز کرد: در ادامه این کارگاه نمایندگان دیگر کشورها، به معرفی و بحث و تبادل نظر در خصوص جایگاه طب سنتی در کشور خود و چالش‌های صنعتی‌سازی داروهای گیاهی و فرآورده‌های طبیعی پرداختند.

مشاور بین‌الملل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت با بیان اینکه این گردهمایی فرصت خوبی برای معرفی توانمندی‌های علمی و پژوهشی طب سنتی ایرانی به‌ویژه در حوزه گیاهان دارویی بود، گفت: امید است با شرکت فعال در این‌گونه همایش‌های علمی، به جهانی کردن طب سنتی ایرانی کمک کنیم.

کاظمی با اشاره به نشست‌ها و بازدیدهای انجام شده بعد از برگزاری کارگاه که از یک مرکز و شرکت تحقیقات کاربردی دانشگاهی و بزرگترین کارخانه تولید داروهای طبیعی کره جنوبی بازدید صورت گرفت، گفت: با توجه به علاقه‌مندی طرف‌های کره‌ای به محصولات مبتنی بر طب ایرانی، تفاهم اولیه برای بررسی ظرفیتهای موجود در ایران و انجام تحقیق و توسعه در خصوص داروهای ایرانی به‌منظور ورود به بازار جهانی صورت گرفت.

به گزارش وزارت بهداشت کارگاه «مدرن‌سازی فرآورده‌های گیاهی و طب سنتی» با حضور فعال نمایندگان ایران و معرفی توانمندی‌های علمی و پژوهشی طب سنتی ایرانی به‌ویژه در حوزه گیاهان دارویی، در دانشگاه ملی شهر سئول، پایتخت کره جنوبی برگزار شد. در این کارگاه، دکتر علیرضا عباسیان، معاون تعالی دفتر طب سنتی وزارت بهداشت، دکتر حسین رضایی‌زاده، رییس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دکتر آرمان زرگران، مسئول کمیته ثبت ملی و بین‌المللی مؤلفه‌های طب ایرانی در یونسکو در دفتر طب سنتی وزارت بهداشت نیز حضور داشتند.




۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن