تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796844597




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فروش پرتقال‌های یخ‌زده شمال با وانت در تهران به اسم ارزان فروشی!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: فروش پرتقال‌های یخ‌زده شمال با وانت در تهران به اسم ارزان فروشی!
درحالي كه قيمت انواع مركبات از چند هفته گذشته گران شده، فعالان بازار ميوه اصرار دارند كه قيمت‌ها كاهش يافته است و از قيمت‌هاي هزار تا ۲هزار توماني پرتقال خبر مي‌دهند، اين درشرايطي است كه پرتقال‌هاي ارزان همگي يخ زده و تلخ هستند و اغلب توسط وانتي‌هاي سطح شهر به فروش مي‌رسند.
درحالي كه قيمت انواع مركبات از چند هفته گذشته گران شده، فعالان بازار ميوه اصرار دارند كه قيمت‌ها كاهش يافته است و از قيمت‌هاي هزار تا ۲هزار توماني پرتقال خبر مي‌دهند، اين درشرايطي است كه پرتقال‌هاي ارزان همگي يخ زده و تلخ هستند و اغلب توسط وانتي‌هاي سطح شهر به فروش مي‌رسند.
درپي بارندگي برف در استان‌هاي شمالي كشور در هفته‌هاي گذشته، قيمت انواع مركبات با افزايش قيمت مواجه شد، به طوري كه هركيلو‌گرم پرتقال به ۷ هزار تومان، نارنگي و ليمو‌شيرين نيز به ۵ هزار تومان افزايش يافت. البته پرتقال‌هاي يخ زده شمال نيز از اوايل هفته گذشته به قيمت هزار تا ۲ هزار تومان توسط وانتي‌هاي سطح شهر به فروش مي‌رسد، البته با نام ارزان فروشي.
اكنون با گذشت دو هفته از بارش برف قيمت مركبات كاهشي نداشته، اما رئيس اتحاديه ميوه و سبزي ازكاهش نرخ پرتقال وكيوي درپي عرضه فراوان ميوه‌هاي شمال به بازار خبر مي‌دهد و مي‌گويد: كشاورزان تاجايي كه امكان دارد محصولات خود را نگهداري و از عرضه آنها به بازار خودداري كنند.
 سيد‌حسين مهاجران با بيان اينكه بعد از وقوع سرمازدگي در مازندران شاهد عرضه فراوان ميوه‌هاي اين استان به بازار هستيم، اظهارداشت: درپي اين مسئله قيمت پرتقال و كيوي كاهش زيادي در بازار پيدا كرده اما نرخ نارنگي تغييري نداشته است.
وي قيمت هركيلوگرم نارنگي را بين هزار و 500 تا 3 هزار و 500 تومان اعلام و اضافه كرد: قيمت هركيلوگرم پرتقال با حدود ۳۰ درصد كاهش به هزار تا 2 هزار تومان و قيمت هركيلوگرم كيوي با ۵۰ درصد كاهش به ۶۰۰ تا هزار و 500 تومان رسيده است.
رئيس اتحاديه ميوه و سبزي با بيان اينكه در پي وقوع سرمازدگي، باغداران چاره‌اي جز عرضه زودهنگام محصول خود به بازار ندارند، ادامه داد: اين محصولات هر سال از ۱۵ آذرماه به انبار منتقل و براي شب عيد ذخيره مي‌شد.
مهاجران با اشاره به اينكه اگر در روزهاي آينده ميوه بيشتري وارد بازار شود، با كاهش قيمت بيشتري مواجه خواهيم بود گفت: كارشناسان به كشاورزان توصيه كرده‌اند تا جايي كه امكان دارد محصولات خود را نگهداري و از عرضه آنها به بازار خودداري كنند تا هم خودشان متضرر نشوند و هم زماني نرسد كه به دليل كمبود عرضه، قيمت‌ها گران شود.
وي با بيان اينكه اگر كشاورزان به اين سخنان توجه كنند كمتر ضرر خواهند كرد، گفت: در شرق استان مازندران حدود 2 ميليون تن پرتقال روي درخت بوده كه تنها يك پنجم آنها خسارت ديده است، بنابراين براي باقي محصولات مشكل نگهداري وجود ندارد.
مهاجران ادامه داد: با اين حال، چون اين اتفاق تاكنون رخ نداده بود برخي از كشاورزان نگران از بين رفتن محصولات خود و عده‌اي از آنان هم نگران بارش دوباره برف و وقوع يك سرمازدگي جديد هستند بنابراين ترجيح مي‌دهند ۵۰ درصد خسارت ببينند تا اينكه كل سرمايه خود را از دست بدهند.

 مشكلي براي شب يلدا و عيد نداريم
همچنين رئيس اتحاديه باغداران نيز از كاهش حدود ۵۰ درصدي قيمت مركبات نسبت به هفته گذشته خبرداد و گفت:‌با در نظر گرفتن خسارت سرمازدگي، همچنان توليد مركبات نسبت به سال گذشته بيشتر است.
مجتبي شادلو در مورد تأثير سرمازدگي دو هفته گذشته به باغات مركبات شمال كشور بر بازار شب يلدا و عيد نوروز گفت: ‌هفته گذشته به دليل عدم برداشت مركبات بازار دچار تشنج شد ولي امروز بر اساس رصد قيمت‌ها، مركبات از جمله پرتقال و نارنگي، در بازار با فراواني روبه‌رو شده است، بنابراين براي شب يلدا بازار هيچ مشكلي نخواهد داشت.
وي با اشاره به اينكه برداشت بالاي مركبات براي هفته جاري منجر به فراواني محصول و كاهش 50 درصدي قيمت‌ها شده است، ادامه داد: اين موضوع نيز براي بازار مناسب نبوده و به توليد لطمه مي‌زند، زيرا بيش از حد نياز نيز نمي‌توان به بازار تزريق كرد، بنابراين نيازمند مديريت و عدم عجله براي برداشت محصول هستيم.
شادلو با بيان اينكه ميزان خسارت سرمازدگي حدود 25 درصد در نوار باغات منطقه خزر است، تصريح كرد: بر اساس رصد باغات در هفته گذشته، در حال حاضر پرتقال كمترين خسارت و نارنگي و ليمو بيشترين آسيب را از اين حادثه طبيعي ديده‌اند و اميدواريم شرايط طبيعي ميزان خسارت را ترميم كند و مسئله مهم اين است در برداشت محصول، خريد و نگهداري نبايد عجله كنند.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 189]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن