تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند عزو جل كه فرموده است: از صبر و نماز كمك بگيريد، صبر، روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797659092




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صفرتا 100 خسارات سانحه ریلی در هفت خوان


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: خبرگزاری فارس: ساعت 07:45 روز جمعه پنجم آذرماه در یک حادثه بسیار نادر و بحث برانگیز در حوزه حمل و نقل ریلی یک رام قطار مسافری مسیر سمنان-مشهد پس از عبور از ایستگاه هفت‌‌خوان، با سرعت 130 کیلومتر بر ساعت به واگن انتهایی قطار تبریز-مشهد که به دلیل یخ‌زدگی ترمز متوقف شده بود برخورد کرد که در پی این تصادف 48 نفر جان باختند و 103 نفر زخمی شدند.

تصاویر حادثه که رسانه‌ها به تصویر کشیدند گویای خسارات جدی مالی و جانی حادثه بود.

راه‌ آهن جمهوری اسلامی در نخستین اطلاعیه رسمی که در خصوص نحوه وقوع حادثه و خسارات وارده منتشر کرد، درباره میزان خسارات تصریح کرد: «آسیب‌ها و خسارت‌های متعاقب این حادثه شامل جان باختن 45 نفر بنابر آخرین اطلاعات، مصدومیت 103 نفر بنابر آخرین اطلاعات، خروج از خط و واژگون شدن لکوموتیو 1557 در قطار سمنان - مشهد، خروج از خط و آتش‌سوزی 3 دستگاه سالن انتهای قطار مسافری تبریز - مشهد متعلق به رجا، آتش‌سوزی 5 دستگاه سالن قطار مسافری سمنان - مشهد متعلق به شرکت ریل‌ترابر سبا، وارد آمدن خسارات جزئی به روسازی خط، مسدودی خط به مدت 12 ساعت و 20 دقیقه از ساعت 7:25 دقیقه تا 19:45 دقیقه و لغو 5 قطار مسافری از برنامه محور تهران - مشهد بود.»

در خصوص بیمه مسئولیت مسافران و خدمه قطار در ساعات اولیه حادثه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که جای نگرانی نیست و خسارت حادثه‌دیدگان پرداخت می‌شود، اظهار نظری که در ساعات اولیه با توجه به گستردگی تبعات جانی حادثه بحث برانگیز شد و وزیر را پس از چند روز ناگزیر به عذرخواهی کرد.

دو روز بعد بیمه پارسیان با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: این شرکت «مسئولیت حوادث ریلی و غیرریلی راه آهن جمهوری اسلامی ایران» را طی بیمه نامه ای تحت پوشش قرارداده که در این بیمه نامه حداکثرخسارت هزینه پزشکی برای هرنفر در هر حادثه 500میلیون ریال و حداکثر خسارت جانی (ازقبیل نقص عضو، از کارافتادگی و فوت ) تا سقف دیه قانونی پوشش داده شده است. همچنین تیم کارشناسی بیمه پارسیان به همراه گروه های اعزامی جهت بررسی جزییات کامل این حادثه و ارائه گزارش فنی مربوطه در محل حضور دارند.

به دنبال این اطلاعیه رئیس کل بیمه مرکزی نیز اعلام کرد دیه خسارت پزشکی حادثه دیدگان تا سقف 50 میلیون تومان و جانباختگان حادثه تا سقف دیه قانونی در ماه غیرحرام که 193 میلیون تومان است، پرداخت خواهد شد.

اگر چه بیمه پارسیان در این اطلاعیه مسئولیت خود در قبال حوادث ریلی و غیر ریلی را مورد تاکید قرار داده است،اما با  توجه به اهمیت خسارات جانی وارد آمده تنها جبران خسارات این بخش را به وضوح اعلام کرد.

این در حالی است که وضعیت جبران خسارت وارد آمده به ریل، ابنیه راه آهن و دو رام قطار شرکت‌های رجا و ریل ترابرسبا نامشخص است.

یک کارشناس مطلع بیمه در این رابطه به خبرنگار فارس گفت: در بیمه «مسئولیت» که در اطلاعیه بیمه پارسیان نیز بدان اشاره شده است، خسارات جانی و مالی توامان توسط شرکت های بیمه‌گر تحت پوشش قرار می‌گیرند، اما با توجه به اولویت و اهمیت خسارات جانی نحوه و سقف پوشش این خسارت در اطلاعیه به صراحت اعلام شده است.

به گفته وی فوریت اعلام این موضوع همچنین به این دلیل است که حق بیمه مسافران قطار بخشی از هزینه بلیت خریداری شده از سوی آنان است و بر این اساس مشکل خاصی برای پرداخت خسارت وجود ندارد.

وی در عین حال به پیچیدگی ارزیابی خسارات مالی حادثه اشاره کرد و افزود: حادثه و خسارات به وجود آمده باید به دقت مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شود آیا دلایل وقوع حادثه با موضوع بیمه مسئولیت شرکت بیمه‌گر تطابق دارد یا خیر. در واقع باید دقیقا مشخص شود نقش عوامل مختلف اعم از خطای انسانی،مشکلات فنی و ... در وقوع حادثه چگونه بوده است و تعهد بیمه‌گر در این رابطه از چه قرار است؟

وی بر این اساس تعیین تکلیف برآورد خسارات مالی را مستلزم انجام بررسی های دقیق و بالتبع زمانبر دانست.

پیگیری‌های خبرنگار فارس حاکی است ظاهرا بیمه پارسیان 5 درصد ریسک پوشش بیمه مربوطه را نیز به دیگر شرکت‌های بیمه واگذار کرده است.

پوشش بیمه ایران برای مهندسی لوکوموتیو‌ها

سید مهدی جعفری تنها، مدیر مجتمع ویژه 15 آبان بیمه ایران که در حوزه پوشش بیمه‌ قطار نیز فعالیت دارد، به خبرنگار فارس گفت: در پوشش بیمه ریل و قطار رشته‌‌های متعددی فعالیت دارند.

وی یادآور شد: در حوزه بیمه مسئولیت، بر اساس اطلاعیه بیمه پارسیان پوشش و نحوه پرداخت خسارت بر عهده این شرکت است که با صدور اصلاعیه اعلام شد.

جعفری ادامه داد: پوشش بیمه مهندسی لکوموتیو قطارها نیز بر عهده بیمه ایران است که در این رابطه بررسی‌های کارشناسی لازم ادامه دارد و هنوز بررسی‌ها به نتیجه نرسیده است.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: لوکوموتیو قطار تبریز مشهد در این حادثه آسیب ندیده و خسارت وارده به لکوموتیو قطار سمنان مشهد نیز رقم بالایی پیش‌بینی نمی‌شود.

 به گفته وی این احتمال وجود دارد که لکوموتیوهای خسارت دیده نیز تحت پوشش یکی از شرکتهای بیمه باشد که پیگیری خبرنگار فارس در این رابطه به نتیجه‌ای نرسید.

گزارش خبرنگار فارس حاکی است حال باید منتظر ماند و دید پس از تبعات جبران ناپذیر و خسارات سنگین جانی این حادثه، خسارات مالی حادثه جمعه سرد پنجم آذرماه چگونه رقم می‌خورد؟




۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن