تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 5 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس با يقين بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند، كوه‏ها به همراه او تسبيح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797723118




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لکوموتیوران هنوز تبرئه نشده است


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها: خبرگزاری مهر: حسین عاشوری در گفت‌وگو با خبرنگار افزود: کمیسیون در حال بررسی مستندات پرونده است و همانگونه که در اطلاعیه این کمیسیون نیز عنوان شده بود، گزارش نهایی تا پایان هفته پیش رو تهیه و منتشر خواهد شد.

وی تصریح کرد: زمانی که صورتجلسه نهایی کمیسیون تهیه و به امضای تمام اعضا رسید، براساس مندرجات صورتجلسه می‌توان در مورد مقصر اصلی حادثه و میزان قصور هریک از متهمین اظهارنظر قطعی کرد.

عاشوری در عین حال گفت: با توجه به سیر بررسی مستندات، این احتمال وجود دارد که نتیجه نهایی کمیسیون زودتر از پایان هفته پیش رو اعلام شود.

این مقام مسئول در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در مورد اینکه آیا نقص سیستم ATC بعنوان یکی از عوامل موثر در بروز حادثه در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: اتفاقا نقص ATC جزو موضوعاتی بود که طی روزهای اول در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت. نتایج بررسی های کمیسیون موید آن است که سیستم ATC در بروز این حادثه نقشی نداشته است.

وی توضیح داد: برای این سیستم بعنوان یک سیستم جدید، یک دوره راه اندازی آزمایشی و یک دوره عملیاتی تعریف شده بود. برهمین اساس، دوره آزمایشی آن در سال ۱۳۹۲ کلید خورد و در سال ۱۳۹۴ به پایان رسید و دوره بکارگیری عملیاتی آن آغاز شد. بررسی مستندات موجود نشان می‌دهد که این سیستم در دوره آزمایشی ایرادات و خطاهایی داشته اما در طول دوره بکارگیری آزمایشی، به تدریج از میزان خطاها و اشتباهات آن کاسته شده است به طوری که در دوره عملیاتی، میزان خطاهای آن بسیار کم بوده است.

عاشوری ادامه داد: بررسی‌های کمیسیون نشان داد که در روز حادثه، سیستم ATC درست عمل کرده به طوری که قطار سمنان- مشهد را در پشت چراغ قرمز متوقف کرده است اما خطای انسانی موجب شده عملکرد درست سیستم جدی تلقی نگردد.

رئیس کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن گفت: براین اساس، خطای انسانی در بروز حادثه برخورد قطار محرز است، اما اینکه کدام افراد نقش بیشتری در بروز حادثه داشته اند و قصور کدامیک کمتر بوده، مساله ای است که کمیسیون در حال بررسی آن است.

وی اظهار کرد: کمیسیون با وسواس و دقت بسیار در حال بررسی مکالمات ضبط شده است و با تک تک افراد دخیل در حادثه نیز مصاحبه کرده است تا حقیقت موضوع مشخص شود.

عاشوری همچنین شایعات منتشر شده در مورد فرار لکوموتیوران قطار سمنان-مشهد را تکذیب کرد و گفت: لکوموتیوران قطار سمنان-مشهد  به محض اینکه برای بازجویی به کمیسیون سوانح ناحیه دعوت شد، در محل حضور یافت و همانجا توسط نماینده دادستانی دستگیر شد. بنابراین اخباری که در مورد متواری و پنهان شدن وی مطرح شده، کذب محض است و توصیه می‌کنم رسانه ها از انتشار چنین اخباری که حیثیت و آبروی افراد را خدشه‌دار می‌کند، خودداری کنند.





۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن