تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن در گرفتارى صبور است، و منافق در گرفتارى بى تاب.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797550948




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران در نشست اوپک مزه پیروزی را چشید


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: روزنامه الرای کویت با اشاره به نتایج نشست اخیر سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) در وین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در این نشست مزه پیروزی را چشید.


به گزارش ایرنا، روزنامه الرای کویت در گزارش خود آورده است: " حاصل نتیجه رایزنی های اعضای اوپک به گونه ای شد که کشورهای عربی حوزه خلیج فارس باید تولید نفت خود را کاهش دهند اما طرف ایرانی حجم تولید خود را افزایش خواهد داد. "


این روزنامه در ادامه آورده است: "کشورهای عضو اوپک با توافق بر سر کاهش 1.2 میلیون بشکه ای تولید، پس از دو سال که بازار در زیرگذر تاریکی به سر می برد، از بدتر شدن اوضاع جلوگیری کردند."


الرای همچنین نوشت : " ایران در این مذاکرات خود را طرف پیروز دانست چرا که سعودی ها تولید نفت خود را کاهش دادند اما طرف ابرانی ظرفیت تولید نفت خود را افزایش داد و ماهیانه 90 هزار بشکه بر حجم تولید خود می افزاید ."


این روزنامه کویتی به نقل از یک منبع نفتی در ریاض آورده است: "موضع عربستان در نشست وین، مشکلات اقتصادی داخلی است. کسی در عربستان خواهان همکاری با ایران نیست، اما اوضاع اقتصادی کشورمان به صورت مستمر بدتر می شود."


الرای همچنین به بخشی از اظهارات خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان پرداخت و به نقل از وی نوشت: " صنعت نفت همانند سال های اخیر شاهد افزایش قابل توجه تقاضا بوده و بسیار مهم است که حجم قابل قبولی از سرمایه گذاری در این صنعت تزریق شود تا توازن میان عرضه و تقاضا برقرار باشد."


این نشریه کویتی در ادامه به اظهارات محمد بن صالح الساده، وزیر انرژی قطر و رییس کنونی سازمان اوپک اشاره کرد و به نقل از وی نوشت: " اوپک تمامی ابزار و شیوه های لازم برای اجرای موفق این توافق را دارد و کمیته ای که در این نشست تعیین شد، بر اجرای توافق نظارت خواهد کرد".


وی افزود :" توافق وین موجب خواهد شد بازار به مرحله توازن نزدیک شود و هدف کنونی نیز برقراری تعادل در بازارهای جهانی در میان مدت و دراز مدت است."


اعضای اوپک در یکصد و هفتاد و یکمین نشست این سازمان برای نخستین بار از سال ٢٠٠٨ میلادی بر سر کاهش تولید نفت خام خود به اجماع رسیدند و توانستند توافق الجزایر را اجرایی کنند. بر اساس توافق مقدماتی (٢٨ سپتامبر، هفتم مهرماه) الجزیره، قرار بود سطح تولید اوپک به ٣٢میلیون و 500 هزار تا ٣٣ میلیون بشکه در روز محدود شود.


اعضای اوپک در وین توافق کردند به مدت 6 ماه از اول سال ٢٠١٧ میلادی روزانه یک میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه از سطح تولید خود بکاهند و مجموع سقف تولید را به ٣٢ میلیون و 500 هزار بشکه در روز برسانند و این منوط به همکاری کشورهای غیر عضو اوپک و کاستن روزانه 600 هزار بشکه نفت از تولیدشان است. 


وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک همچنین با تولید روزانه سه میلیون و ٩٠٠ هزار بشکه نفت خام ایران موافقت کردند. اعضای اوپک با تصمیم خود که به دور از انگیزه سیاسی اتخاذ شد، ثابت کردند هنوز در شرایط سخت می توانند تصمیم‎های مهمی بگیرند و نقش مهمی در بازار انرژی جهان بازی کنند. پیش بینی ها حاکی از آن است که قیمت نفت با این تصمیم اوپک به محدوده 50 تا 55 دلار برای هر بشکه می رسد.


۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن